patrikost Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Hej pokerfans Jag är fundersam varför handnummret visas när handen startar på dom flesta klienter, eftersom jag själv och andra ärliga spelare inte har nån användning av handnummret när handen startar.. handnummret borde stå i historiken efter handen spelats enligt mej. Dom enda som skulle kunna använda handnummret är nån som har handnummren och spelat dom händerna förut och kan kolla upp vilka kort som spelades förut när handen spelades.. Det bör inte vara så jätte komplicerat för en programerare att skapa ett program som samlar in handnummren och i vilken ordning korten kom, för att sedan kunna använda den informationen för att fuska.. Eller om nån tjyv nallat alla handnummer och kortordningen från servarna där dom finns. Och ett program som man trycker in handnummret i och klickar på en knapp och sen får fram korten på nån hundradel kan inte heller vara svårt för nån som är kunnig att skapa. Enligt mej så är det en onödig möjlighet till fusk att visa handnummret vid varje hands start helt enkelt.. Det skulle vara precis som att förlora mot en idiot som går allin med vilka 2 kort som helst, bara att det skulle vara omöjligt att veta att idioten redan visste vilka kort som skulle hamna på bordet. Men varför skulle pokersiterna skapa en möjlighet att fuska genom att visa handnummret när varje hand startar? Finns det någon pokersite som inte visar handnummret förän handen är färdigspelad? Är jag verkligen ensam om att fundera på det här med handnummer och fusk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 De flesta seriösa spelare memorerar handnummer och utdelade kort för att på så vis få en edge över fisken. Gör det du också isället för att prata om sånt här på publika forum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Normalt skulle jag nog vara dryg här. Men jag ger trådskaparen möjligheten att garva åt mig istället, jag bjussar på den. Dvs om du är ett troll. Handnumrena är unika. Om du spelar en hand med nr 1987654321 på pokerstars kommer den inte dyka upp igen. Skulle pokerstars mot alla förmodan nollställa räkningen och börja om på 1 skulle du när du når 1987654321 inte se samma hand igen. Lycka till med fuskandet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
patrikost Postad 8 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Så dom använder inte samma kortblandning om samma handnummer används en andra gång? vet du någon pokersite som förklarar hur dom gör med handnummer och kortblandningar? Länka gärna Javisst, jag kanske bara är paranoid. Men vad har dom för anledning till att handnummret visas när en ny hand startar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Men vad har dom för anledning till att handnummret visas när en ny hand startar?Maila och fråga? Orka fastna på en sån skitgrejj. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiggen Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Handnummer är ju bara ett löpnummer och har ingenting med hur handen spelas eller hur korten kommer. Tänk på det som en transaktionsidentitet. Där själva det som sker i handen sker inom samma transaktion. Hela handen måste slutföras annars tas transaktionen bort. Men själva identiteten har inget med vad som görs. Jämför med ett uttag i en bank. När du gör ett uttag i banken får du en transaktionsidentitet av banken för att hålla ihop hela transaktionen. För enkelheten säger vi att det också är en löpnummerserie. Får du inte ut pengarna skall inte saldot minskas. Skulle en annan bank ha samma löpnummerserie så har det ju ingenting med din transaktion att göra. Att en annan kund skulle få ut samma summa pga ditt uttag är lika otroligt som att korten skulle komma på samma vis på två siter bara för att handnumret är detsamma. Sen att det visas på skärmen är väl bara bra om t ex något felaktigt händer och du kan ta printscreen direkt och visa hur det ser ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JesperPV Postad 8 Juli , 2010 Rapport Share Postad 8 Juli , 2010 Så dom använder inte samma kortblandning om samma handnummer används en andra gång? vet du någon pokersite som förklarar hur dom gör med handnummer och kortblandningar? Länka gärna Javisst, jag kanske bara är paranoid. Men vad har dom för anledning till att handnummret visas när en ny hand startar? ett handnummer används aldrig en andra gång. http://www.pokerstars.com/poker/room/features/security/ under rubriken shuffle står lite om hur korten blandas. för att när siterna kör sina 10 000 000 000 hand promotions ska folk runt bordet veta det och kunna gå all-in preflop för att ha chans att vinna $100 000 oförtjänta dollar tagna från miin rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts