Gå till innehåll

27 pers sitngo $5 två händer


Recommended Posts

Skulle vilja ha kommentarer på denna handen. Känns rätt standard, men jag har inte lagt upp något på länge då jag inte spelat speciellt mycket så tänkte att det var dags igen nu när man tänkte dra igång spelandet lite igen.

 

I första handen så är spelaren på BB sitout. Viktigt att veta.

 

PokerStars Spel #46377739092: Turnering #288920480, $5.00+$0.50 USD Holdem No limit - Nivå VII (100/200) - 2010-07-05 11:59:42 ET

Bord '288920480 3' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: ecgufo (7855 i marker)

Plats 4: hrtbrkr25 (8820 i marker)

Plats 6: hero (2315 i marker)

Plats 7: fredseguino (10835 i marker) står över

Plats 8: sillyoner (5580 i marker)

Plats 9: BOGRATOE (5095 i marker)

ecgufo: lägger ante 25

hrtbrkr25: lägger ante 25

hero: lägger ante 25

fredseguino: lägger ante 25

sillyoner: lägger ante 25

BOGRATOE: lägger ante 25

hero: lägger lilla mörken 100

fredseguino: lägger stora mörken 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till hero[2h Jc]

sillyoner: lägger sig

BOGRATOE: synar 200

ecgufo: lägger sig

hrtbrkr25: lägger sig

hero: synar 100

fredseguino: lägger sig

*** FLOPP *** [Ts 9h Qc]

hero: satsar 2090 och är all-in

 

 

 

 

Sedan undrar jag över en annan hand i samma turnering som jag inte har hh på. Men jag hade runt 20bb och sitter på BB. Fem spelare är kvar och bubblan är alltså sprucken. SB (med 70bb) som verkar ha ett jävla bra kortsnitt sitter på SB och höjer 3BB efter att alla lagt sig bakom. Jag tittar ner på A5. Vad gör jag? Jag har ingen read utan bara sett att han visat bra händer och mycket därav hans chiplead.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är väl kanske okej, hade han inte varit sitout så är det fold pre iaf. Möjligt att det är det nu också.

 

Andra handen är en push, om inte det sitter några som är mycket kortare än dig.

 

Varför spelar det roll om det sitter någon som är mycket kortare än mig vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det svider så släpp första preflop(trots att BB är sitting out). Finns ju typ inga floppar vi vill spela där ur position. Andra är jättepush.

 

Men som spelat klar push eller? Ja, det var kanske lite illa att syna, men det var just för bb var sitout.

 

Okej, bra. Pushade jättemycket också:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar det roll om det sitter någon som är mycket kortare än mig vid bordet?

 

Att din stack á 20bb är mer värd på 20 när folk har mindre än du än när du är shortast. Extremexempel: CL 70 BB du 20bb 3 st mellan 2-7bb, då ska du inte spela jättemånga händer mot CL. CL har guldläge då han kan pusha enormt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar det roll om det sitter någon som är mycket kortare än mig vid bordet?

 

 

Vi fick inte så mycket info. Men han menar nog ICM-mässigt om det är nära bubblan.

Eller prisstege vilket jag självklart tog för givet, eftersom bubblan spruckit.

 

Skyller bristen på läsförmåga på nattjobb. Sry :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan var sprucken som sagt. Förstår prisstegetänket, men hur mycket kortare måste någon vara egentligen? Om någon sitter på 10bb t.ex. är det väl fortfarande push?

 

Jag vet inte exakt och orkar inte räkna, försökte hitta någon icm uträkning på 2+2. Finns många så titta efter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så givet att vi skall överpusha den första handen på floppen? Den beten bara skriker drag.

 

Jag kommer ju inte vilja ha någon betfold range där, bara checkfold och checksyn/checkai (som är i princip samma iom pottodds) så givet att jag bettar AI med hela våran bet range kvittar det om det är med dragen eller värdehänderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska shova flopp i första handen måste du i princip göra det med alla händer som är bättre med då detta skriker drag. Jag synar alla träffar och alla bra drag om jag är FI just för att en grym majoritet hade tagit värde av alla bra händer och spelat drag på detta sätt som du gjorde.

 

Finns två bättre spel, ett är att pusha pre, ett annat är att folda pre.

 

Att pusha pre med 10BB i denna spot när du med stor sannolikhet har stor FE är aldrig riktigt dåligt. Dessutom finns det döda pengar i form av BB.

 

Å andra sidan är det inte dåligt att bara vika rätt av här med en så klen hand.

 

Att syna pre eller ha en raisefoldrange är nog det sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ju inte vilja ha någon betfold range där, bara checkfold och checksyn/checkai (som är i princip samma iom pottodds) så givet att jag bettar AI med hela våran bet range kvittar det om det är med dragen eller värdehänderna.

 

Jag personligen skulle vänta med att gå all in med dragen tills vi visat upp den typen av spel med en värdehand. Det är alldeles för stor risk att fi hjältesynar med bottenpar och slår ut oss. En majoritet spelar, som sulla säger, dragen exakt sådär på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...