Gå till innehåll

Partypoker-Gibraltarskattefritt. Pengar från USA?


Recommended Posts

Hej.

Fick brev från Skatteverket häromdagen och dom ville ha lite komplettering som bevisar att pengarna som kommit in till min bank verkligen är vinster därifrån. På min deklaration står det nämligen att pengarna kommit blandat från Gibraltar, USA och GB. Tydligen byter Partypoker utbetalare då och då. Det är dom USApengarna som måste bevisas. Ska jag be min VIPhost om hjälp tror ni att fixa kvitton etc eller ska jag skicka alla mina 1miljon händer i en rarfil?

 

Man vill ju inte reta upp skatteverket så det gäller ju att sköta detta snyggt. Är det någon annan som sitter i samma båt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du C.A. som handläggare?

Be han kontakta din bank och kolla upp det själv.

Det kan han. Utlandsavdelningen har kvar "bilderna".

Om du själv går in till din bank så finns inte det kvar. Ligger bara kvar 3 månader?

Dessutom kostar det dig pengar om du kräver att utlandsavdelningen ska gräva fram dem...

Har du inte kvar ips'arna? (Hur många ggr har jag inte sagt här på forumet att ni ska spara dem.)

Kan du inte få fram en uttagshistorik från Party?

Cyntax, en fråga till dig:

 

Är det någon risk för att bli granskad för oss som redan fått våran skatteåterbäring för i år?

 

mvh

Nej. SKV kan gå tillbaka 6 år i tiden.

Du kan själv göra en frivillig rättelse upp till 6 år efteråt också.

Så har du gjort fel (begått skattebrott) kanske det är dags att bikta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du C.A. som handläggare?

Be han kontakta din bank och kolla upp det själv.

Det kan han. Utlandsavdelningen har kvar "bilderna".

Om du själv går in till din bank så finns inte det kvar. Ligger bara kvar 3 månader?

Dessutom kostar det dig pengar om du kräver att utlandsavdelningen ska gräva fram dem...

Har du inte kvar ips'arna? (Hur många ggr har jag inte sagt här på forumet att ni ska spara dem.)

Kan du inte få fram en uttagshistorik från Party?Nej. SKV kan gå tillbaka 6 år i tiden.

Du kan själv göra en frivillig rättelse upp till 6 år efteråt också.

Så har du gjort fel (begått skattebrott) kanske det är dags att bikta sig.

 

Nä, jag har Cecilia Stude som handläggare. Jag skickade ett mail till min host och förklarade situationen så får vi se om det kommer historik från dom. Annars får väl jag be Cecilia kontakta min bank som du tipsade om. Grejen e den att min gamla bank Icabanken inte har ett eget IBANnummer utan har ett hos Handelsbanken och sen portionerar ut pengar till var och en så jag ser aldrig bokföringsavierna. (sedan i mars i år har jag öppnat ett eget konto i Handelsbanken och kan numera få in pengarna på mitt eget konto via mitt egna IBAN och även få en avi som jag arkiverar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Fick brev från Skatteverket häromdagen och dom ville ha lite komplettering som bevisar att pengarna som kommit in till min bank verkligen är vinster därifrån. På min deklaration står det nämligen att pengarna kommit blandat från Gibraltar, USA och GB. Tydligen byter Partypoker utbetalare då och då. Det är dom USApengarna som måste bevisas. Ska jag be min VIPhost om hjälp tror ni att fixa kvitton etc eller ska jag skicka alla mina 1miljon händer i en rarfil?

 

Man vill ju inte reta upp skatteverket så det gäller ju att sköta detta snyggt. Är det någon annan som sitter i samma båt?

 

Jobbigt läge. Hoppas det löser sig bra för dig.

 

Funderade lite på, ditt uttag. Körde du för stor summa på en gång

eller är det ifrån flera mindre uttag dom märkt detta på?

Hur det har dykt upp på din deklaration.

 

Ips'arna, får skriva som killen ovanför, vad är det ? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ips'arna, får skriva som killen ovanför, vad är det ? :shock:

 

 

 

Man får ett papper hem från banken där det står var pengarna kommer ifrån om man får en inbetalning på sitt konto från utlandet.

Man får inget sånt papper om man tar ut pengarna direkt till sitt VISA bara om du för över till bankkontot från sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ett papper hem från banken där det står var pengarna kommer ifrån om man får en inbetalning på sitt konto från utlandet.

Man får inget sånt papper om man tar ut pengarna direkt till sitt VISA bara om du för över till bankkontot från sajten.

 

 

Ah ok....

Sånt har man fått ett par stycken. Visste inte det kallades ips

 

tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...