Gå till innehåll

Recommended Posts

Skulle vilja ha lite input på följande hand:

 

Jag sitter i sb med JJ. Tre gubbar limpar in. Jag slår upp till 180. Två syn. Flop 348 med ett flushdrag. Jag betar 320, första gubben viker. Knappen steker och slår om till 760. Jag har 4500 när handen börjar, knappen täcker precis. Knappen förefaller som en kompetent LAG-kille, dock med vissa spewtendenser. Min egen image är mest troligt mycket tight. Hur ska man bäst gå vidare (om man alls ska gå vidare)?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du synade... ;) Svårt läge men du verkar ha en ganska bra read. Vad skulle du gjort om det var rainbow? Nej fan, jag degar nog in här. Varför spelar LAG killen så? Din image, skydda sin egen hand, vad som. Hur som tror jag du står dig bra. Sen blir du givetvis utdragen, men det är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

880-900 i potten. (beroende på om BB var en av dem som synade pre eller inte)

Jag tror inte att Fi har ett drag iaf.

Ska Fi semibluffa med att re-raisa med 340? Knappast.

Fi kan ha 99-QQ eller set. (99-QQ borde han ha raisat pre = han har inte det alltså)

Jag sätter en slant på att Fi har set.

Jag hade synat. (inte foldat som jag först skrev.)

Re-raise till 1500-2000 känns också helt ok?

Hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är såklart att vi sitter så pass djupa. Med runt 100 BB är det för mig en solklar degning om jag inte har jättemonsterread. Med 250 bb är det knepigare. Såhär i efterhand är jag själv tveksam till mitt spel.

 

Jag slår i alla fall om till 2k med typ lika mycket bakom. Tanken med att inte dega är att detta i vart fall ger honom chansen att dega in med kombodrag, 99, 1010 eller liknande. Om jag degar själv lär jag aldrig få syn av sämre. Är dock rätt tveksam till spelet, en bra FI måste ju fatta att jag inte tänker passa när jag stoppat in mer än 50% av markerna redan.

 

Knappen steker en bra stund och stoppar sen in. Gråtsyn av mig men det visar sig att han har ett naket flushdrag, 2-10, och jag får stå.

 

Tack för svaren. De som vill slakta mitt spel är välkomna att göra så, åker dock på midsommarfirande nu så kommer inte kolla av på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så troligt att knappen limpar in 20 med 2 limpers med 99-QQ så tycker vi kan ta bort dom händerna. Kan väl hända typ 1 på 10 men han lär ju reraisa sen då efter SB raisar med QQ iaf som är det vi är slagna av så vi behöver inte oroa oss för det.

 

Jag reraisar nog också och låter han bestämma om han vill köra med draget. Är nog bara 33-44 emot. Kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så troligt att knappen limpar in 20 med 2 limpers med 99-QQ så tycker vi kan ta bort dom händerna. Kan väl hända typ 1 på 10 men han lär ju reraisa sen då efter SB raisar med QQ iaf som är det vi är slagna av så vi behöver inte oroa oss för det.

 

Jag reraisar nog också och låter han bestämma om han vill köra med draget. Är nog bara 33-44 emot. Kör på.

 

Helt sant, särskilt den killen lär inte bara limpa mellanhöga pockets. Återstår set, kombodrag, drag eller totalspewbluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så troligt att knappen limpar in 20 med 2 limpers med 99-QQ så tycker vi kan ta bort dom händerna. Kan väl hända typ 1 på 10 men han lär ju reraisa sen då efter SB raisar med QQ iaf som är det vi är slagna av så vi behöver inte oroa oss för det.

 

Jag reraisar nog också och låter han bestämma om han vill köra med draget. Är nog bara 33-44 emot. Kör på.

Sant. 88-QQ kan vi ta bort.

Tror du verkligen en LAG raisar (semibluffar) så lite med drag och så djupa stackar?

Fi har set. Titta på turn och se vad som händer sen.

Reraise känns ok också, men inte mitt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. 88-QQ kan vi ta bort.

Tror du verkligen en LAG raisar (semibluffar) så lite med drag och så djupa stackar?

Fi har set. Titta på turn och se vad som händer sen.

Reraise känns ok också, men inte mitt drag.

 

Vi kan ju aldrig folda iaf, syn är ok också ifall han bluffar/semibluffar men det är inte för att utvärdera turn utan det är nog mest för att få han o göra ett misstag.

 

Det är ju inte så att hans lillraise enbart innehåller 33 o 44, jag tror han är favorit att inte ha en av dom där två, oavsett om han limitraisar eller potraisar vårat bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Många spelare på CC har svårt att sätta folk på överpar, därav checkraisar dom gärna sin TPTK alternativt drag. När det händer mig så bombar jag tillbaka, rätt standard på CC anser jag. Som sämst har FI ett tvåpar som vi kan dra ut tillbaka med lite tur....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...