Gå till innehåll

MaiPenRai till Thai


MaiPenRai

Recommended Posts

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nästan lite dristen över dig ju, förutom att han swingade 15 bi om dagen och spelade lösast,spewigast på hela entraction med den volymen... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeja hjärnblödning

 

va detta typ en diss? berätta lite om denna dristen

 

iaf så back typ 12inköp idag vilket borde va rätt impossible med min spelstil imo. 9 under ev. sprang rätt kallt och något inköp speew..

 

tror jag spelar massor denna månad med fr.o.m nu.. palla varians lixom.. dax att grinda ut den innan man drar iväg

 

*edit: avslutar dagen på -$520. EV -50. galen dag, nya tag imorrn

 

# what is his range?

# how will he play those hands?

 

#Data loss very commmon misstake, dont forget anything!!

# think about his prefloprange on the flop, turn and river.. !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag måste komma igång bättre och sätte lite mål för månaden, blir för slö annars

 

mål för nov, på svenska :)

#1 kolla igenom iaf en reg per dag i hm, göra notes osv

#2 klara gladiatorbonusen för $1,1k ($5k rake på 25dagar)

#3 inte kolla resultatet förrens dagen är slut

#4 kolla igenom iaf ½pokerfilm varje dag SAMT ta notes

#5 läsa minst 10min pokerbok varje dag

 

angående handreading tror jag att jag har sjukt mycket att lära, är nog en stor läcka i mitt och många andra small och microstakes lirare och jjag tänkte börja jobba mycker mer på det så

  • 2 händer varje dag så ska jag sätta FI på en range samt ta fram handkombinationer och se vilka vi slår osv..

 

tips på hur man blir bättre på handreading?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

egentligen borde jag nog inte ha råd att quitta borden nu men har lite grejjer imorrnbitti att styra upp.

 

+$350 ev370 idag, kunde vart mkt mkt mer dock.. sjukt värde på nl50 idag

 

om min coach är och tjuvläser så tycker jag iaf det känns mkt bättre nu, nästan som att det "klickat".. lol :) nöta såhär ett tag och se hur det går imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skaffat visum till thai än? Om du har, gick det snabbt och enkelt?

fick det igår, fick dock bara 60+30 dagar så 3mån får jag stanna i början.. de ville ha utresebiljett osv för double entry

 

skickade via post tog typ 4dagar, 100kr skickade jag med.. stod det på hemsidan

 

http://www.thaiconsulate.se/visa.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick det igår, fick dock bara 60+30 dagar så 3mån får jag stanna i början.. de ville ha utresebiljett osv för double entry

 

skickade via post tog typ 4dagar, 100kr skickade jag med.. stod det på hemsidan

 

http://www.thaiconsulate.se/visa.htm

 

Så du slapp att fixa en utresebiljett för 3 månader?

 

Kan man få fler månader efter de 3 månaderna går ut? Alltså att fixa 3 månader till från till exempel ett land nära Thailand? Eller går det inte?

 

Hur gjorde du med de två korten på en själv som man ska skicka med, tog du bara med en kamera och sen printar ut med en skrivare och skickade med i samma brev som visum sakerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du slapp att fixa en utresebiljett för 3 månader?

 

Kan man få fler månader efter de 3 månaderna går ut? Alltså att fixa 3 månader till från till exempel ett land nära Thailand? Eller går det inte?

 

Hur gjorde du med de två korten på en själv som man ska skicka med, tog du bara med en kamera och sen printar ut med en skrivare och skickade med i samma brev som visum sakerna?

jupp, har bara enkelbiljett

 

går att fixa från thaigrannländer. går även att skriva in sig på en skola typ 30k baht för ett års visum.. behöver nog inte gå på lektionerna heller

 

hade några passfotokort sedan tidigare som jag bara signerade och la ner i kuvertet med passet +flygbiljettsutrskrift +100kr +visaansökan

 

när åker du?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp, har bara enkelbiljett

 

går att fixa från thaigrannländer. går även att skriva in sig på en skola typ 30k baht för ett års visum.. behöver nog inte gå på lektionerna heller

 

hade några passfotokort sedan tidigare som jag bara signerade och la ner i kuvertet med passet +flygbiljettsutrskrift +100kr +visaansökan

 

när åker du?;-)

 

Tror det blir i slutet av november/december eller i Januari ifall jag inte gular eller något:-D

 

Har inte världens största budget om man säger så:-D , så hoppas på att man inte springer allt för dåligt den sista tiden. + Kanske slipper att hård grinda direkt när man kommer till thai.

 

"Copy of your flight ticket or booking paper showing date of arrival to and date of departure from Thailand" Du är säker att man slipper det med single entry?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet bara att jag fick det iaf, fast verkar ju som man ska ha både in och utresa.. tar ju typ 5min att fejka i paint om man vill :) tror inte de e så noga me sånt där, lär ju inte kolla upp det känns det som.

 

bor du i sthlm/gbg så åk bara till deras ambassad/konsulat imo

 

hoppas du inte gular så du kmr dig iväg ;)

 

 

kostar nu mindre än 4k att åka sthlm-ger-bangkok 8dec för de som e sugna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet bara att jag fick det iaf, fast verkar ju som man ska ha både in och utresa.. tar ju typ 5min att fejka i paint om man vill :) tror inte de e så noga me sånt där, lär ju inte kolla upp det känns det som.

 

bor du i sthlm/gbg så åk bara till deras ambassad/konsulat imo

 

hoppas du inte gular så du kmr dig iväg ;)

 

 

kostar nu mindre än 4k att åka sthlm-ger-bangkok 8dec för de som e sugna

 

Vet att folk har blivit stoppade på arlanda när de har försökt att åka enkel till thailand, fast vet dock inte om dom hade visum.

 

Jag får ta och ringa ambassaden imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att folk har blivit stoppade på arlanda när de har försökt att åka enkel till thailand, fast vet dock inte om dom hade visum.

 

Jag får ta och ringa ambassaden imorgon.

 

I värsta fall så får man bli en manshora där nere:-D , nej men det ska nog gå bra ändå.

 

ah, hört om det också men inget jag orkar oroa mig för när jag har visum

 

Hoppas du får en go resa i thailand själv åker jag om 9 dagar och blir borta 2 månader . Mvh RiverMax89

tack desamma, hur tänkte du spendera dina 2 månader i thailand? tell me ur plans :P

 

Jag fick lite av en bitterfi**a på konsulatet.. Var tvungen att ha hemresa bokad för att få visum över huvud taget. Fick enkel entry till slut, 60+30 dagar.

 

Åker om 10 dagar, blir borta i minst 2 månader.

haha, jag skötte allt med post som sagt men hon ringde upp mig och sa att jag inte kunde få double entry utan utresa och lite saker jag inte riktigt förstod iom lite broken svenska så visste inte 100% att jag skulle få ngt visum alls.. men fick som sagt 60+30

 

vad händer i thai?

 

man behöver ju bara resa som visar att man lämnar thai .. man kan ju gå in på airasia.com och boka den billigaste resan man hittar till typ malaysia lr nått.. annars att göra en hemresa i paint tror jag vore nöt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh ger mig för dagen, gjort många givna valueshoves på rivern mot top of their range men ändå inte spelat så jäkla bra, way to unfocused.. -$300 ev-200 typ och inte särskilt nöjd alls med mitt spel men tror jag kommer vinna mkt imorgon :)

 

eller iofs, vilka händer spelar han såhär som vi slår och som synar vår shove på rivern?.. det kanske inte är så given valueshove ändå iom att han måste syna med sämre >50% av gångerna.

17/13 semi-aggro post dock

 

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

HERO ($52.07)

UTG+1 ($128.19)

CO ($31.56)

BTN ($56.07)

SB ($50)

BB ($55)

 

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) HERO is UTG 8:heart: 8:diamond:

HERO raises to $1.75, 4 folds, BB calls $1.25

 

Flop: 8:spade: 2:diamond: J:diamond: ($3.75, 2 players)

BB checks, HERO bets $2.75, BB calls $2.75

 

Turn: 2:spade: ($9.25, 2 players)

BB checks, HERO bets $6.50, BB calls $6.50

 

River: 6:spade: ($22.25, 2 players)

BB bets $9.50, HERO goes all-in $41.07, BB calls $31.57

 

 

 

 

denna är ju både mer och mindre given shove på rivern, bör nog raisa på turn redan dock mot denna motståndare som va firre och spelat 50/8 över 40händer..

 

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($39.18)

UTG+1 ($60.76)

CO ($50)

HERO ($50)

SB ($50)

BB ($45.35)

 

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) HERO is BTN 9:heart: 9:diamond:

3 folds, HERO raises to $1.25, 1 fold, BB calls $0.75

 

Flop: K:diamond: A:spade: 3:diamond: ($2.75, 2 players)

BB checks, HERO checks

 

Turn: 9:club: ($2.75, 2 players)

BB bets $2.62, HERO calls $2.62

 

River: K:heart: ($7.99, 2 players)

BB bets $7.60, HERO goes all-in $46.13, BB goes all-in $33.88

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jag skötte allt med post som sagt men hon ringde upp mig och sa att jag inte kunde få double entry utan utresa och lite saker jag inte riktigt förstod iom lite broken svenska så visste inte 100% att jag skulle få ngt visum alls.. men fick som sagt 60+30

 

vad händer i thai?

 

man behöver ju bara resa som visar att man lämnar thai .. man kan ju gå in på airasia.com och boka den billigaste resan man hittar till typ malaysia lr nått.. annars att göra en hemresa i paint tror jag vore nöt :)

 

Jag åker ner med en icke poker-spelande polare, så det blir väl mest semester och fest till en början.. Vi kommer förmodligen vara mycket på Koh Samui, trivs där. När han åker hem i början av januari hade jag tänkt försöka träffa lite pokerspelare från 2+2, och kanske även härifrån. Fixa en liten lägenhet, eller hitta en likasinnad pokerspelare att dela med.

 

Mm, blir väl en trip till Laos eller dyl. och fixa nytt turistvisum i feb. Ska tydligen vara ganska lätt att få både 2 och 3 entries där.

 

Kanske dags att bumpa igång den gamla "Thailand skitsnacktråden"? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både shovesen ser jättestandard ut.

 

För övrigt ville jag bara flika in ett stort GL. Som du grindar borde du egentligen kanske läggas in, men det är helt klart riktigt snyggt gjort. Inspiration på hög nivå imo 8-)

hahah maybe i should ^^, ty.. testa en 300h månad du också vettja.. sjukt resultat du skulle få imo :)

 

Jag åker ner med en icke poker-spelande polare, så det blir väl mest semester och fest till en början.. Vi kommer förmodligen vara mycket på Koh Samui, trivs där. När han åker hem i början av januari hade jag tänkt försöka träffa lite pokerspelare från 2+2, och kanske även härifrån. Fixa en liten lägenhet, eller hitta en likasinnad pokerspelare att dela med.

 

Mm, blir väl en trip till Laos eller dyl. och fixa nytt turistvisum i feb. Ska tydligen vara ganska lätt att få både 2 och 3 entries där.

 

Kanske dags att bumpa igång den gamla "Thailand skitsnacktråden"? :)

 

låter soft det där, fasen va ja vill att pokern ska gå bra ett tag så jag slipper gula och har råd att åka runt lite. lovar.

hur mycket "egenreklam" får man göra på pf förresten? kan typ ge sjuk deal på party om ngn vill ha iaf.. moderatorer banna mig inte :P

 

råkade shift-delete fel mapp idag, alla foton och sånt jag sparade från andra datorn och ville ha kvar :-[ så håller på att köra GetDataBack och ska försöka få tillbaks dem.. vore kul om det gick men tar ju flera timmar tydligen och jag är ju inget datorgenii

 

__________________________________

 

let there be range: the magical ace. chapter 10 (p5)

 

we C/C the flop or turn and an ace falls and we hate life.. how to counter this?

 

*check/raise any river if the turn is an ace and it goes check/check

 

*check/raise an ace on the river if the turn goes check/check

 

*check/raise our draws if we check/call the flop and see and ace on the turn

 

-our opponent will give us a lot of credit and even if they have toppair they will fold a lot

 

line variations. chapter 11

 

flattint QQ+ AQ+ from the blinds against aggressive opponents sometimes is not a bad idea.

they wont put us on these hands, so we can play somewhat aggressive postflop.

and when they know we can have thse hands in our range we can bluff more.

try to widen our range on both ends so our opponents dont know if were valuebetting or bluffing

 

_______________________________

 

 

river check/raise bluffing

 

most people dont do it unless they have the nuts

 

*its good to check/raise if our opponent is valuebetting thin or bluffs a lot

 

*good situation to check/raise bluff is when we check-call an A/K/Q high flop and turn goes check-check.

if our opponent bets the river he can rarely call a raise since he would bet all strong hands on the turn..

 

when bluffing the river its good if there arent missed draws. coz wouldnt we play our made hands faster then..?

its good if we can have somewhat wide range so we dont have "nuts or air"

 

*another situation when we can consider check-raisebluffing the river is. we check-call flop when there is a flushdraw out and the turn makes the flush possible and our opponent checks back.

*he rarely has a flush, so if he bets a blankish river we can get him to fold a lot if we check-raise

we should play a flush this way also probably..

 

om man bara kunde komma ihåg allt man läste, då vore ju poker rätt lätt kan jag tänka mig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt starkt jobbat och fixa 300 timmar. Och sedan vinna $8,000+ på NL$50 är strålande! Om jag någon gång bustar min BR vet jag vad jag ska göra. Låna ihop $2,000 sedan grinda NL$50 som en bäver tills man är tillbaka. Känns tryggt och veta att man kan göra det även om man går plus minus noll på spelet. Det är bara och jobba som ett djur.

 

Lycka till i fortsättningen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$150 ev-190 idag, dock nöjd med det mesta idag utom resultatet, tycker jag spelade bra.

nog back $500 med rb inräknat denna månaden.. :-( bara fortsätta kämpa

 

testade lite ongame idag, softa games där.. klienten e ju inte så grym dock, inge autorebuy? skitlätt att timeout? känns nästan som jag missat en options knapp i klienten för det finns ju knappt några inställningar man kan göra själv

får se om jag kanske byter dit om jag pallar klienten, någon som 9tablar på ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt starkt jobbat och fixa 300 timmar. Och sedan vinna $8,000+ på NL$50 är strålande! Om jag någon gång bustar min BR vet jag vad jag ska göra. Låna ihop $2,000 sedan grinda NL$50 som en bäver tills man är tillbaka. Känns tryggt och veta att man kan göra det även om man går plus minus noll på spelet. Det är bara och jobba som ett djur.

 

Lycka till i fortsättningen! :)

hahah ;)

tack :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$150 ev-190 idag, dock nöjd med det mesta idag utom resultatet, tycker jag spelade bra.

nog back $500 med rb inräknat denna månaden.. :-( bara fortsätta kämpa

 

testade lite ongame idag, softa games där.. klienten e ju inte så grym dock, inge autorebuy? skitlätt att timeout? känns nästan som jag missat en options knapp i klienten för det finns ju knappt några inställningar man kan göra själv

får se om jag kanske byter dit om jag pallar klienten, någon som 9tablar på ongame?

 

Själv har jag precis börjat lira på ongame NL50. Tycker motståndet är bland det sämsta jag sett på bra länge, kan nästan jämföras med hur svs var för några år sen. Iofs har jag inte spelat så länge men hittils har jag inget och klaga på.

 

hur tycker du är ongame jämfört med party? nl50 nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med dig zeberdeee, sjukt fiskigt på ongame men asså pallar man klienten? backade ett inköp på ongame imorse sedan plussade 7inköp på party så $300 upp för dagen samma som ev. väldigt nöjd med mitt fokus idag även om jag kanske gjort några tveksamma spel som inte funkade och några brainfarts typ. ovanligt många pocket ettor idag, mye skönt sas

 

mot en reg detta 18/16 rätt aggro postflop dock. spelar typ 12-16 bord.

känns ju inte som han borde spela en enda valuehand såhär imo, typ AJ AK AQ JJ AA 22 etc.. varför raisa dem lixom?

 

22%raise cbet i 3b pot, 71%fold to 3bet. 39%fold to cbet in 3b pot.

 

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($75.71)

UTG+1 ($9.91)

CO ($50)

BTN ($39.98)

SB ($56.44)

HERO ($66.29)

 

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) HERO is BB 10:diamond: 9:diamond:

2 folds, CO raises to $1.50, 2 folds, HERO raises to $5, CO calls $3.50

 

Flop: A:heart: J:club: 2:diamond: ($10.25, 2 players)

HERO bets $5.50, CO raises to $11, HERO nitfolds? or raise mayybe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...