Gå till innehåll

Optimal range


purplecard

Recommended Posts

Om vi antar att alla mina motståndare använder HUD-stats när vi spelar. Och att vi alla spelar på 8 bord så folk har ingen direkt koll om det inte vore för HUD-statten. Säg då att jag spelat 50000 händer med det nicket och snart ska byta.

 

Är det då en bra idé att bara spela premiumhänder och setmina i multipotter och kanske sno en del lätta blinds när man kan? Typ att man hamnar på VPIP 10. Motståndarna kommer ju fortfarande tro att min range är VPIP 22 som jag brukar ligga på. Eller äter blindsen upp mig?

 

Eller ska man bara spela 1010, JJ, QQ, KK, AA och AK dvs 3 i VPIP om man nu ska "försöka en fuling"?

 

Anledningen till att jag frågar är ju att en stor del av vitsen att 3betta exempelvis suited connectors är ju att bygga image och att få upp sin range och försöka gå plusminusnoll på det spelet men att vinna mer när man väl har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det närmaste GTO du kan komma imo

 

Jag brukar spela AA och KK samt 23-27. På så sätt så tror mina motståndare att jag är jättelös och jag får alltid bra betalt för mina bra händer/träffar. Det gäller bara att inte förlora för mycket när jag har oflyt med floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anledningen till att ingen som kan ge ett vettigt svar kommer att ge ett vettigt svar är din rubrik. innan du använder ordet optimal igen i pokersammanhang så bör du kolla upp vad det betyder för att undvika sådana här fadäser. det är nämligen ett gratiskort för alla som vet vad det betyder att trolla så mycket dom bara orkar när du har den frågeställningen tillsammans med den rubriken.

 

frågeställningen tillsammans med en annan rubrik hade nog fått några vettiga svar (optimal är ett ord du ska undvika tills vidare).

 

mods: får man inte bonuspoäng när man är så här snäll som jag just varit som kan nullifiera eventuella varningar som kan komma när humöret är annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi antar att alla mina motståndare använder HUD-stats när vi spelar. Och att vi alla spelar på 8 bord så folk har ingen direkt koll om det inte vore för HUD-statten. Säg då att jag spelat 50000 händer med det nicket och snart ska byta.

 

50k händer är en droppe i havet. Och med tanke på att en bra spelare är observant hur du spelar just nu (ja, även på 8 bord), så spelar det nog ingen större roll. Möjligtvis kan du lura någon halvobservant fisk att syna ner dina nötter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag spelar sista varvet mot spelare som jag förmodligen inte kommer möta igen, låter jag bli att spela händer som mest är till för att bygga image. Är det så tokigt?

 

Tycker OP:s förslag är relativt likartat, även om det kanske bara skulle hålla ett fåtal händer innan ens image har korrigerats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, ingen som hade någon direkt uppfattning då nä. Jag kanske ska spela på som vanligt istället som nån skrev.

 

Och till er "levlare": Kul att ni tycker sånt här är livet. Om ni koncentrerar er på att utveckla er poker istället kanske ni oxå kan spela på heltid som jag gjort sen 2007 och tjäna mycket bättre än vanliga Svenssons per år. Det gäller att hitta EV med allt och detta är bara en tanke jag har. Gunde Svan fila ju ner stavarna så dom var typ några gram lättare för att vinna fler lopp.

 

Vi ses vid borden med eller utan min "fuling":lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, ingen som hade någon direkt uppfattning då nä. Jag kanske ska spela på som vanligt istället som nån skrev.

 

Och till er "levlare": Kul att ni tycker sånt här är livet. Om ni koncentrerar er på att utveckla er poker istället kanske ni oxå kan spela på heltid som jag gjort sen 2007 och tjäna mycket bättre än vanliga Svenssons per år. Det gäller att hitta EV med allt och detta är bara en tanke jag har. Gunde Svan fila ju ner stavarna så dom var typ några gram lättare för att vinna fler lopp.

 

Vi ses vid borden med eller utan min "fuling":lol:

Sug på den Puni.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och till er "levlare": Kul att ni tycker sånt här är livet. Om ni koncentrerar er på att utveckla er poker istället kanske ni oxå kan spela på heltid som jag gjort sen 2007 och tjäna mycket bättre än vanliga Svenssons per år. Det gäller att hitta EV med allt och detta är bara en tanke jag har. Gunde Svan fila ju ner stavarna så dom var typ några gram lättare för att vinna fler lopp.

 

Du är patetisk. Yuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...