Gå till innehåll

Svs 2/4 Värdebeta river?


Recommended Posts

fi är lite av en calling station med 27/0 på 50 händer.

 

När han donkar ut sådär på river känns det mycket som en liten värdedonk med typ tpqk, men han kan ju även göra så här med färg för att inducera raise från mig.

 

Om jag raisar tror jag att jag kan få betalt av typ KT-KQ -KJ men jag är inte säker på det + att jag betalar av färgen. Det som får mig att tro att han inte betalar av är just värdedonken som jag tror han gör för att han vill hålla nere potten och det som får mig att tro att han synar är att han som sagt är lite av en calling station. Jag vill inte göra någon miniraise och det för att balansera bluffarna. Så antingen raise på minst 3/4 pott eller syn.

 

Frågan är väl om jag får syn av fler sämre händer än bättre, vad gör man?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($1027.71)

Button ($68.47)

SB ($191.60)

BB ($578.25)

UTG ($381.72)

 

Preflop: Hero is MP with kc.gif, ah.gif

UTG calls $4, Hero bets $20, 2 folds, BB calls $16, UTG calls $16

 

Flop: ($62) ks.gif, 6h.gif, jh.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $46.50, BB calls $46.50, UTG calls $46.50

 

Turn: ($201.50) 5s.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $151.12, BB calls $151.12, 1 fold

 

River: ($503.74) 2h.gif(2 players)

BB bets $20, Hero calls $20

 

Total pot: $543.74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KJ slår dig...

 

Fi har typ 340 kvar i stack på river så jag ställer.

 

Om din read (att han är en station) stämmer bör han väl stacka av river med Kx.

 

jo jag missade det när jag postade handen hehe :-P

 

Jo åtminstone KT KQ kan han iaf teoretiskt stacka med, donken gör en osäker. Känns som han tänker ungefär "Synar han min donk visst då är det bra, 3betar han foldar jag för då har han bättre"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... Då du betar ut 150 på turn 3/4 pott har han ungefär 18% chans att träffa färgen känns inte som att "många" gör det här. Ja han kan ha färgdrag fast jag tror absoult inte det är det enda han sitter med på flopp och turn.

Skämtar du? De flesta som spelar 27/0 eller liknande skulle aldrig nånsin lägga ett färgdrag mot ett 3/4pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... Då du betar ut 150 på turn 3/4 pott har han ungefär 18% chans att träffa färgen känns inte som att "många" gör det här. Ja han kan ha färgdrag fast jag tror absoult inte det är det enda han sitter med på flopp och turn.

 

du har rätt i att fd knappast är det enda han sitter med. Frågan är om jag står mig bra mot hans synrange och vad han har för synrange

 

Han kan ju ha slowplayat 2par och triss också.

 

Men att han skulle lägga sig för att han bara har 18% chans att klonka färgen tror jag inte på, jag tror han skiter ganska styggt i det faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...