Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har läst en hel del dagböcker här men aldrig skrivit själv så jag tänkte ändra på det nu. Förstår att intresset för ännu en micro-limit dagbok kommer vara svalt men gör det här mest för min egen skull.

Kommer att spela mest 1/2 på svs men har även konto på ftp där jag lirar NL25 ibland, skrev fel i rubriken. Jag har lirat poker i några år nu och läst en hel del på forum osv men aldrig riktigt tagit tag i det. Ser mig själv som nybörjare även om jag är långt ifrån fiskarna på 1/2.

Den största anledningen till att jag startar den här dagboken är för att utveckla mig själv som spelare och för att jag tror det ska hjälpa mig att göra spel som jag vet är dåliga om jag måste posta HHs och resultat här.

Det kommer förmodligen komma en hel del nybörjar frågor från min sida här och jag hoppas någon är intresserad av att svara.

Mål osv kommer att komma upp här vad tiden lider och har ni några frågor så är det bara att ställa dem.

Postad

Absolut inte så här man vill börja en dagbok men har kört ca 2 timmar fördelat på både svs och ftp nu. Svs slutade ett half inköp back efter att ha tagit igen en del på slutet medans ftp slutade 3 inköp back.

Inga direkt intressanta HHs att lägga upp, spelade varken bra eller dåligt men mer dåligt än bra kan man väl sammanfatta.

Kan väl iofs posta handen som fick mig att inse att det nog inte var läge att fortsätta.

Full Tilt Poker $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

BTN: $26.86

SB: $25.00

Hero (BB): $25.01

UTG: $24.92

CO: $24.56

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with 7:club: 9:club:

2 folds, BTN raises to $0.85, SB calls $0.75, Hero calls $0.60

Flop: ($2.55) 6:spade: 8:diamond: A:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets $2, BTN folds, SB raises to $6, Hero calls $4

Turn: ($14.55) T:club: (2 players)

SB bets $18.15 all in, Hero calls $18.15

River: ($50.85) 8:spade: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $50.85

SB shows 6:club: 8:club: (a full house, Eights full of Sixes)

Hero shows 7:club: 9:club: (a straight, Ten high)

SB wins $48.31

(Rake: $2.54)

Antar att jag förtjänar den för att jag drar ut honom på turn :lol:

Ska fixa lite här hemma nu sen får det bli en runda till för så här kan jag inte starta :-D