Gå till innehåll

$109 , beslut på river med AK


Recommended Posts

hestafull men borde inte ak stå sig ganska bra där? känns mysko att overshovea set men fan vet jag sp3ellar aldrig turrar, köper A8 missat flushdrag A3 missade flöshdrag och ett fåtal set som spelat väldrigt märkligt, kan väll i princip utesluta A2 till viss del borde värdebettat mer mot tänkbara kombos, äh vetifan känns som man coinar mot stål/bluff i min fyllevärld så hade nog synat med tanke på alla döda pengar i potten menar syn turn reppar ju inte styrka direkt kan absoult täbnka mig att man försökt bomba bort någon med missade drag hade förmodligen gjort så själv iallafall menar varför ställa set osv för värde om du bara synat turn? sos för fyllestavning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat, syn.

 

Men du borde verkligen 3betta pre här. Ser inte riktigt resonemanget, kommer troligen inte squeeze tillräckligt ofta med skräp för att du ska kunna göra synen bättre än 3bet. Ofta kommer ett misstänkt sqeeze i själva verket vara en fin hand och du flippar.

 

Dessutom "bjuder" du UTG på en gratis flopp, många spelare raisar UTG med sc´s, pockets och en massa annat skoj och du kommer inte veta riktigt vart du står på flopp. Låt gå för att en 4bet från UTG inte är lättsynad men det kan inte hindra oss nhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att man kan tänka så olika. Själv skulle jag fundera allvarligt på en syn med 44 här, du funderar på att vika ak.

 

Edit: Fast jag hade nog inte kommit till river varken med ak eller 44.... Hursomhelst har du tptk som är extremt under-reppad, och hans ställ är bara ett drygt pottbet. Självklar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att man kan tänka så olika. Själv skulle jag fundera allvarligt på en syn med 44 här, du funderar på att vika ak.

 

Edit: Fast jag hade nog inte kommit till river varken med ak eller 44.... Hursomhelst har du tptk som är extremt under-reppad, och hans ställ är bara ett drygt pottbet. Självklar syn.

 

lite samma linje jag är inne på, tror 44 håller ungefär samma värde som AK här :/ känns sjukt märkligt om någon spewskeppar med AQ- men visst Ak har ju bättre sjhowdown value än 44 även om det är marginellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste syna denna. Det finns ju ingenting annat än enormt dåligt spelade händer pre (typ syna här med 22 eller A8/88 ur pos, vad är det för idiotspel???) som slår dig. Du har dessutom underreppat din hand med synen pre, så inte omöjligt att AJ/AQ shovar för värde här.

 

edit: Okej - slowade AA då. Hade du några reads på spelaren, typ att det verkade som nån fisk från lägre nivåer som sattat sig in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste syna denna. Det finns ju ingenting annat än enormt dåligt spelade händer pre (typ syna här med 22 eller A8/88 ur pos, vad är det för idiotspel???) som slår dig. Du har dessutom underreppat din hand med synen pre, så inte omöjligt att AJ/AQ shovar för värde här.

 

edit: Okej - slowade AA då. Hade du några reads på spelaren, typ att det verkade som nån fisk från lägre nivåer som sattat sig in?

 

LOL

 

Låt säga att SB har 22/33, hur hade du spelat dem annorlunda? UTG har raisat, en kallsyn bakom. Tror allt annat än syn för setvärde är bajsdåligt med de stackdjupen, att folda vore sugigt och att raisa gör handen jävligt svårspelad om man inte degar rätt av. Pos spelar typ ingen roll här för man träffar nöten eller så gör man inte det. Du kommer aldrig stå inför ett beslut där pos spelar roll.

 

När man sen hittar set och ser att UTG checkar där det ofta kommer ett cbet så måste man ju beta turn, dessutom är det ett perfekt kort som kommer ifall nån har ett A. Degar gör man ju för värde såklart. Det är ett pottbet och allt annat ser bara konstigt ut.

 

Detta till trots tror jag det betydligt oftare vinner med AK här och syn är att föredra på river. Men att komma med resonemanget att han inte kan ha 22, 33 stämmer troligen inte. Däremot bör man nog ha med AK i sin 3betsrange om man nu överhuvudtaget har nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå LOL? Jag säger inte att han inte kan ha 22 eller 33, jag ifrågasätter om en kompetent spelare setminar när effektiva stackar är under 30bb. Det känns iaf inte som konventionell pokervisdom att göra det. Åtminstone är det ett väldigt gränfall Han måste ju typ få in hela motspelarens stack varje gång han träffar sitt set och nästan aldrig råka ut för att vara uppe mot ett drag som drar ut honom med 40% sannolikhet.

 

Jag foldar nog i varje fall 22,33 med detta stackdjup från SB. Ska väl i så fall vara om jag vet att UTG är väldigt tight+aldrig släpper högt par i det här läget. Vore intressant att höra vad andra mer skarpa MTT-lirare har för syn på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... dessutom undrar jag om positionen verkligen är så betydelselös som du påstår. Visst, vår vilja att stoppa in markerna påverkas inte av hur vi sitter. Träffar vi set så skyfflar vi in allt vi kan få in. Missar vi så foldar vi nästan alltid. Men det måste väl ändå vara lite lättare för oss att spela handen och försöka squeeza ur fi så mycket det går när vi sitter i position? Plus att vi kanske faktiskt kan sno någon pott extra när vi har pos. och korten faller på ett bra vis för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Måste syna denna. Det finns ju ingenting annat än enormt dåligt spelade händer pre (typ syna här med 22 eller A8/88 ur pos, vad är det för idiotspel???

 

Håller med Sulla på den här punkten. Att syna pre med ett lågt par där är absolut inte ett enormt dåligt spel. Finns en tumregel som säger att du skal syna spekulativa händer för under 5% av din stack och folda över 10%. Allt däremellan är ett "judgement call" baserat på position, hand etc. Med tanke på att låga par är okänsliga för position skulle jag syna utan att ens fundera med exempelvis 22,33 (för spelaren i sb givetvis).

 

Som spelad måste trådskaparen syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...