Gå till innehåll

Hjälp med en hand


Eelan

Recommended Posts

Jag spelar 5manna 1/2kr cg.

Fi betar 7 innan floppen i position. Jag 3betar 22 med AKsh. Han höjer till 56.50 och ja synar. Floppen kommer 5K5 med 2 ruter.

Jag betar 80 i potten på 115 och han synar. Turn kommer 4h, jag betar 137 och han går all-in med 307, jag synar och han visar upp AA efter 10 på rivern. Spelade jag helt fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju mena K5Kn ?

 

För så som du skrivit så har du den bättre handen

 

du: AK fi: AA

 

Kort: K5K-2-T

 

Antar att en av kungarna ska vara knekt, vi får hoppas att det inte va den på handen iaf. Antar nästan de då ts skriver A-Ksh

 

 

aja we will see

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK är svårspelad med djupa stackar och ur position. Av skäl som framgår av den spelade handen. Jag tycker inte att man bör stacka av här mot normala spelare. Tror inte att du leder speciellt ofta efter rai turn.

 

Frågan är kanske också om du ska 3-beta pre givet position och stackdjup, men det känns trots allt som standard att göra det.

 

Om fi däremot är en fisk eller aggromupp är det förstås wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer du alltid pre med AK ?

 

Om jag kan betsiza 5betspushen så det blir nice, o 200bb är väl där nånstans så föredrar jag det före 4betscall.

 

Du blockerar ju AA-KK-combos och en del viker typ QQ-JJ så här djupt mot en push.

 

Spelar vi djupare så synar jag nog.

 

Sen fattar jag inte varför du donkar floppen när Fi är preflopaggressorn. Måste checka flop som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen fattar jag inte varför du donkar floppen när Fi är preflopaggressorn. Måste checka flop som spelat.

 

Eller donka ut en lite mindre summa, för att ta direkt värde ur JJ-QQ. Checka turn. Och donka en lagom summa på river igen ! Så att JJ-QQ kan syna.

Det är trots allt 1/2kr vi talar om här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...