Gå till innehåll

Pengar till vegas?


El Helado Patata

Recommended Posts

Tjo bres. Jag tänkte dra till vegas för första gången nu under WSOP och hatar hursomhelst alla former av transaktionsavgifter och vill minimera dessa så mycket som möjligt. Hittade en tråd på 2+2 om att föra pengar in och ut ifrån vegas men den tar ju inte hänsyn till växlingsavgifter som oftast kan bli det dyra.

 

Undrar därför, hur gör ni för att ta in cash till vegas? Funtar på ICA banken som inte ska ta några transaktionsavgifter och det verkar nice. Men verkar som ATMs i USA tar sina egna avgifter? Det lär dock vara ett bra alternativ men är lite osäker om jag får mitt ica-konto verifierat i tid (ansökte nyligen).

 

Ett annat alternativ som känns lättare för mig är Neteller-kortet (net+ eller vad det hette) som är gratis att använda i affärer och kostade 3-6$ vid ATMs skulle jag tro. Fördelen är ju att man (läs jag) har neteller i USD och därmed slipper valutaavgifter. Är ju också enklare på andra sätt. Problemet igen är att jag ansökte för typ 2 veckor sen och det kunde ta upp till 4 veckor. Så kanske inte kan använda detta alternativ heller.

 

Så hur gör ni med cash till WSOP? Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...