Gå till innehåll

Allt om Age of Empires 3!


Knapp_0

Recommended Posts

1:a november, vilket säkert innebär februari...

Det positva är att de med namnet AoE III visar att de går tillbaks till orginal-idén efter sidospåret med AoM. Ingen mer magi får man hoppas.

 

Det negativa är att det på story'n verkar som det egentligen är en upprepning på Age of Kings-expansionen, Conquerers (AoC).

 

Det positiva, igen, är att AoC, enligt min mening är det bästa och mest välbalanserade RTS-spelet som gjorts. Spelet funkar fortfarande. Men tekniken att sätta upp spel i Multi-player läge är föråldrad och gör det ospelbart.

 

Ja, jag är en nörd :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

För er som är intresserade finns det en spel-demo att ladda ned nu. Gå in på http://www.ensemblestudios.com och klicka er fram till AOEIII:s hemsida.

 

Jag har spelat den någon vecka nu och det känns inte allt för upphetsande. Men "engångsupplevelser" som ljud och miljö är riktigt bra.

Zooma t ex in hur gubbarna som sköter kanonerna rör sig när de är i strid. Fy satan vilket arbete utvecklarna lägger ned på minsta detalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som är intresserade finns det en spel-demo att ladda ned nu. Gå in på http://www.ensemblestudios.com och klicka er fram till AOEIII:s hemsida.

 

Jag har spelat den någon vecka nu och det känns inte allt för upphetsande. Men "engångsupplevelser" som ljud och miljö är riktigt bra.

Zooma t ex in hur gubbarna som sköter kanonerna rör sig när de är i strid. Fy satan vilket arbete utvecklarna lägger ned på minsta detalj.

 

Jag har också suttit och lirat den här nån vecka. Är det bara jag eller har dom dragit upp svårighetsgraden ett tjugotal snäpp sedan AoE 2/AoM?

 

Visserligen är det här uppdrag ett av den sista kampanjen, men ändå.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som är intresserade finns det en spel-demo att ladda ned nu. Gå in på http://www.ensemblestudios.com och klicka er fram till AOEIII:s hemsida.

 

Jag har spelat den någon vecka nu och det känns inte allt för upphetsande. Men "engångsupplevelser" som ljud och miljö är riktigt bra.

Zooma t ex in hur gubbarna som sköter kanonerna rör sig när de är i strid. Fy satan vilket arbete utvecklarna lägger ned på minsta detalj.

 

Jag har också suttit och lirat den här nån vecka. Är det bara jag eller har dom dragit upp svårighetsgraden ett tjugotal snäpp sedan AoE 2/AoM?

 

Visserligen är det här uppdrag ett av den sista kampanjen, men ändå.

 

//Hickmott

 

Jag tycker det är ett stort hopp mellan nivåerna. Easy är verkligen easy, medan redan Medium är svårt. Pratade med en riktig nörd nu på morgonen som dissikerat spelet ordentligt. Det finns tydligen många nya features och taktiska varianter som jag inte sett ännu. Får se om jag orkar träda in i den här världen igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett stort hopp mellan nivåerna. Easy är verkligen easy, medan redan Medium är svårt.

 

Jag har inte prövat på easy ännu. Ville inte köra slut demot på fem-tio minuter. Men det kanske är så att det är jättelätt där.

 

Får se om jag orkar träda in i den här världen igen...

 

Vem fan kan låta bli? :)

 

//Hickmot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har tankat warezversionen, men det är bara för att kolla replays och börja träna in lite build-orders :) köper såklart spelet när det kommer ut.

 

måste säga att som blizzard-gamer var jag lite skeptisk. men det är ett otroligt skoj och komplext spel. att se proffs-replays (ja det finns iaf såna som är bättre än medlet redan) är oehört inspirerande.

 

tror detta kan bli det första icke-blizzard-RTS-spelet som faktiskt kan bli stort som turneringsspel.

 

hoppas det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...