Gå till innehåll

Skolans vara eller icke, (Avdelat från krukan tråden)


JNL

Recommended Posts

Idrott har inslag av fysisk aktivitet på ett sätt som inte finns i alla sporter. Exempelvis är inte motocross en idrott utan en sport, men BMX är en idrott.

 

Vad skatteverket tycker om skillnaden mellan idrott och spel har jag däremot ingen aning om. Det är heller inte särskilt intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en total privatisering ökar klyftorna.

Med en total privatisering kommer kunskapsnivån i olika områden bli skev och dessutom svårare att kontrollera.

Med en total privatisering kommer det troligen bli dyrare att ha barn i skolan än vad det är idag.

 

Därmed inte sagt att jag stödjer för stort statligt inflytande, utan att jag stödjer en skola som är lika för alla.

 

Blir alltid lika orolig när jag hör folk om detta, prov på hur illa det kan gå finns faktiskt, ta en titt på USA.

 

Du har inte funderat på varför Ryssland och Kina har rusat ikapp USA och västvärlden senaste 10-15 åren ekonomiskt? Svaret är mer kapitalism och mindre inblandning från staten.

 

Visst att klyftorna ökar. Men om person A tjänar 1 enhet och person B 2 enheter i ursprungsläget för att sedan tjäna 2 respektive 10 enheter efter privatiseringar och liberalisering av landet. Är det fortfarande dåligt? För att klyftorna ökat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...