Iggan Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Fi spelar 35/22 över 218 händer. Han c-betar 74% och fortsätter beta på turn 44% över ett litet sample. Har inte sett fi spewar post än. Flopp antar jag att det är en standard syn då vi ligger rätt bra mot hans range då han c-bettar säkert ofta och tror inte att han träffar så ofta. På turn tror jag inte 6an förändrar mycket för han men även för oss, vilket han också kanske vet. Vad kan han betta här med som vi slår? Bettar han tillräckligt ofta med air för att vi kan syna? Jag tror inte att många regulars bettar ofta på det kortet med air. Som spelat på turn, vad gör vi på river? Är det för optimistiskt att han har air? Jag tror inte att jag kan syna nu efterhand för att jag inte tror att han tar denna linjen med luft. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($165) BB ($610) CO ($896) Hero ($806) Dealt to Hero 5:heart: 5:diamond: CO raises to $14, Hero calls $14, fold, fold FLOP ($34) 3:spade: 7:club: 6:diamond: CO bets $25.50, Hero calls $25.50 TURN ($85) 3:spade: 7:club: 6:diamond: 6:spade: CO bets $60, Hero calls $60 RIVER ($205) 3:spade: 7:club: 6:diamond: 6:spade: 2:club: CO bets $164, Hero ? Citera
partygranen Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Slå om på floppen för att se vars du har han. Mycket stor chans att det kommer ett överkort som han träffar. Finns inte många händer han höjer med PF som träffar flopp. Känns som AK som försöker ta hem potten eftersom han vet att det inte finns stor chans att du träffar häller på denna flopp. som spelat fold river Citera
Iggan Postad 19 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2010 Syn flopp, syn turn fold river... Det är för vekt att folda redan på turn? Jag vet inte om han bluffar ofta på den brädan men även så träffar han inte ofta på den brädan. Citera
Forions Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Jag synar flop och turn, river enbart om jag har någon read.. Citera
svint0 Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Jag synar flop och turn, river enbart om jag har någon read.. detta. mvh facit. Citera
Iggan Postad 19 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2010 Jag synar flop och turn, river enbart om jag har någon read.. Det låter faktiskt som att detta är bäst. Håller ni andra med om att endast syna river om vi har en read att han kan bluffa här? Citera
Namlleh Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Precis, synar river mot enstaka spelare som man har en read på. Annars standard att syna 2 gator där. Tycker inte det är jättekass att vika turn, men om inte annat har du oftast 6 rena outs, samt har position på FI, så jag synar turn mot de flesta spelare. På lägre nivåer är folk mindre benägna att 3 barrella dessutom, så dessa spel funkar oftast och du kommer väldigt ofta få checka ner river alt. ''rivra nånstans i närheten av nöten'' som ebisumaru hade uttryckt det, och få hela stacken Citera
FiSherman63 Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Jag hade tänkt att svara, sen märkte jag att tråden enbart befolkads av apor. Tjenixen trixen. Inlägget varnat för trams //Crappy Citera
Iggan Postad 20 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2010 Jag hade tänkt att svara, sen märkte jag att tråden enbart befolkads av apor. Tjenixen trixen. Du är välkommen om du ändrar dig. Citera
FiSherman63 Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Du är välkommen om du ändrar dig. Åkäj, jag ändrar mig. Gör så här: Ställ dig upp, skrik AAAARRR IIIINN så fönsterrutorna skakar. Tag därefter ett ömsint tag om hela din markerstapel och skjut in den mot bordets mitt. Tänk positiva tankar om att du själv är med i en tv-sändning och att du i bakgrunden hör Dan Glimne i extas vråla något om att ställa in keramiken. Eazy life obv. Ugh ugh Citera
NorthQ Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Du borde höjt tillbaka på floppen för att få mer info, du famlar i mörkret som det är nu. Citera
Namlleh Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Du borde höjt tillbaka på floppen för att få mer info, du famlar i mörkret som det är nu. Detta oldschool tänk asså att man måste höja för info. Så 2002. Intillegent att slå om en hand i position som bara slår air, men har equity mot allt, på en bräda som FI ofta kommer cbeta tom. Kul att bli bort 3 betad från en perfekt peel hand i position lixom. LOL donkaments Citera
Snygglenn Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Slå om på floppen för att se vars du har han. Mycket stor chans att det kommer ett överkort som han träffar. Finns inte många händer han höjer med PF som träffar flopp. Känns som AK som försöker ta hem potten eftersom han vet att det inte finns stor chans att du träffar häller på denna flopp. som spelat fold river Du borde höjt tillbaka på floppen för att få mer info, du famlar i mörkret som det är nu. facit Citera
NorthQ Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 Detta oldschool tänk asså att man måste höja för info. Så 2002. Intillegent att slå om en hand i position som bara slår air, men har equity mot allt, på en bräda som FI ofta kommer cbeta tom. Kul att bli bort 3 betad från en perfekt peel hand i position lixom. LOL donkaments du har ju en svag hand som slår mkt i fis range.. det kan ju komma massa tråkiga kort på turn å river som är mkt troligare att fi sitter på. Som du argumenterar så måste du ju även syna river. trots att han 3barrelar när det kommer så låga kort som det gjorde Citera
honest99 Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 info raises are back imo... Jag skulle också slå om på floppen, men att kalla det "för info" vet det f.. Handen är helt enkelt hyffsat stark mot hans range väl? Slår många händer och har hyffsad equity mot andra. Vill inte gärna vänta med att ta potten heller. höjning pre? Citera
Supertequila Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 slå om flopp är fel på många sätt... Syn flop, ev syn turn, men fold river. Citera
honest99 Postad 20 Maj , 2010 Rapport Postad 20 Maj , 2010 slå om flopp är fel på många sätt... Syn flop, ev syn turn, men fold river. Du har väl rätt, men hur tänker du? Finns väl hur nånga sätt som helst för fi att dra om på? Vilka händer vill du slå om med? Jag blir nog aldrig bra på det här skitspelet... Citera
Namlleh Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 du har ju en svag hand som slår mkt i fis range..det kan ju komma massa tråkiga kort på turn å river som är mkt troligare att fi sitter på. Som du argumenterar så måste du ju även syna river. trots att han 3barrelar när det kommer så låga kort som det gjorde Ja vi har en svag hand och JA vi slår en stor del av FIs range, men du tänker ett steg för kort. Vi slår inte en enda hand som FI synar ett omslag med på floppen, och hur bra tycker du det är att raisa bort FI från sina bluffar och bygga upp potten med en marginell hand mot enbart hans bättre händer?? Varför måste vi syna river som spelat? Bara för att du uppenbarligen inte kan få in 3 gator värde med ex ett överpar här betyder det inte att alla spelare som betar 3 gator har nöten eller luft. Sluta vara hjälte. Citera
honest99 Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Vi slår inte en enda hand som FI synar ett omslag med på floppen Om det där stämmer mot fienden som c-bettar 74%, känns det som att man borde slå om med 100% av rangen. Citera
Supertequila Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Om det där stämmer mot fienden som c-bettar 74%, känns det som att man borde slå om med 100% av rangen. Kanske inte med en hand som har showdownvärde, men lätt kan bluffas bort om han slår om igen eller synar/floatar. Vad du gör om du slår om är att bygga en stor pott op med en jävligt marginell hand, där du inte vet var du står alls på turn och lätt kan bluffas bort. Citera
honest99 Postad 21 Maj , 2010 Rapport Postad 21 Maj , 2010 Kanske inte med en hand som har showdownvärde, men lätt kan bluffas bort om han slår om igen eller synar/floatar. Vad du gör om du slår om är att bygga en stor pott op med en jävligt marginell hand, där du inte vet var du står alls på turn och lätt kan bluffas bort. Jag tror du har rätt, men för trådens skull resonerar jag vidare. Först så har jag väl position? Jag har väl knappen? Vid syn borde jag fortfarande ha ett marginellt showdown-värde. Jag bettar inte vidare och lägger ner vid mycket action på turn eller river om inte någon out trillar in såklart. Citera
Recommended Posts