Gå till innehåll

NL100 - No Brainer eller Fångad i fällan?


Recommended Posts

Hamnade i ett mycket lustigt spot igår, då FI tog en mycket konstig linje i handen, något jag inte tidigare sett honom göra. FI är regular på nivån och spelar stabila stats 25-21-9.7 över ca 300 händer. Min syn preflop tillhör inte standard men beror på att en av nätverkets största fiskar sitter i sb. Tänkte dölja hur jag spelade turn och river (for now) och låta er tala om hur ni tänker här... Kommer sedan först att posta vad som skedde på turn och sedan river, efter att turnspelet blivit analyserat.

 

 

***** Hand History for Game 2182037178 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 17, 01:51:00 ET 2010

Table Turbo TH 1244 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: V.N. ( $99.00 USD )

Seat 2: NamlleH ( $129.00 USD )

Seat 3: metette ( $286.43 USD )

Seat 4: Abakan ( $185.65 USD )

Seat 5: *CVM* ( $113.10 USD )

metette posts small blind [$0.50 USD].

Abakan posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to NamlleH [ Js Kh ]

*CVM* raises [$3.50 USD]

V.N. calls [$3.50 USD]

NamlleH calls [$3.50 USD]

metette folds

Abakan folds

** Dealing Flop ** [ Kd, 6s, 7h ]

*CVM* checks

V.N. checks

NamlleH bets [$8.00 USD]

*CVM* raises [$17.00 USD]

V.N. folds

NamlleH calls [$9.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

*CVM* checks

NamlleH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar bakom - antagligen är han rädd för kungen / tom eller så har han väll träffat hårt och försöker få dig att skjuta antagligen tom eller med kung vs hans högre kicker/set. Check bakom utvärdera river om han bettar om det är värt att gå över eller om han checkar så e de ju bara att skjuta och hoppas på syn.

 

Låter säkert lite yrt såg konstigt ut när jag läste igenom men men, skål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt klart en poäng. Grejen är den att jag har väldigt svårt att sätta honom på en hand, då jag aldrig tidigare sett honom ta denna linjen som pfr. Jag tror hans range kan vara ganska vid på floppen, och tror väldigt sällan han har Kx här (blir dessutom ännu mindre troligt när kung landar på turn). Hade han fortsatt beta på turn hade han sett extremt stark ut, blev därför mycket ställd när han checkade till mig. Om vi checkar bakom KJ här, vilka händer betar vi som vi tar oss till turn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt när "bra" spelare tar special linjer så har de oftast en hand.

 

Jag hade nog ändå bettat min K här på floppen då jag vill kunna betta air här också. Hade även synat hans C/R. När K landar på turn blir det jobbigt. Hade synat minst 1 bet till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt när "bra" spelare tar special linjer så har de oftast en hand.

 

Jag hade nog ändå bettat min K här på floppen då jag vill kunna betta air här också. Hade även synat hans C/R. När K landar på turn blir det jobbigt. Hade synat minst 1 bet till iaf.

 

Jag är med dig i ditt tänk. Nu betade han ju inte turn utan checkade till oss. Keep betting eller checka för potcontrol med tanke på hans linje på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat turn och varit benägen att välja syn på ganska många riverkort. Checkar han igen hade jag skjutit för värde. På rätt kort...Pottkontroll, bluffcatcher...

 

Så många sämre K kan knappast finnas i hans range. Pocketpar 88-DD, AA finns flera och så några drag på det. Så jäkla brett öppnar han väl inte utg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det finns inte så många sämre kungar i hans range, är väl KTs typ han öppnar utg. Pocketparen 88-QQ kan vi direkt räkna bort, då han inte visat något tecken på handmassaker tidigare. Jag valde att beta turn iaf - tankar om handen på river? FI har ju tagit årets skummaste linje....

 

 

** Dealing Turn ** [ Kc ]

*CVM* checks

NamlleH bets [$24.00 USD]

*CVM* calls [$24.00 USD]

** Dealing River ** [ Ah ]

*CVM* checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer som vi slår synar det värdebettet?

 

KT,K9s e väl som synar större bet halvpott till pott.

Men ett värdebet ska ju vara precis så stort som Fi betalar av med den hand man tror fi har.

Tror ni fi har QQ te.x. så kanke ett bet på 20$ är lagom i en 100$ pott för att fi att hitta syn utan K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KT,K9s e väl som synar större bet halvpott till pott.

Men ett värdebet ska ju vara precis så stort som Fi betalar av med den hand man tror fi har.

Tror ni fi har QQ te.x. så kanke ett bet på 20$ är lagom i en 100$ pott för att fi att hitta syn utan K.

 

Riktigt balanserat att sizea olika stora värdebets beroende på vår egen handstyrka/FIs handstyrka. LOL donkaments! Så länge FI inte är hjärndöd så kommer vi såklart att beta lika stort som vi alltid gör. Här följer resultatet av handen:

 

***** Hand History for Game 2182037178 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 17, 01:51:00 ET 2010

Table Turbo TH 1244 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: V.N. ( $99.00 USD )

Seat 2: NamlleH ( $129.00 USD )

Seat 3: metette ( $286.43 USD )

Seat 4: Abakan ( $185.65 USD )

Seat 5: *CVM* ( $113.10 USD )

metette posts small blind [$0.50 USD].

Abakan posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to NamlleH [ Js Kh ]

*CVM* raises [$3.50 USD]

V.N. calls [$3.50 USD]

NamlleH calls [$3.50 USD]

metette folds

Abakan folds

** Dealing Flop ** [ Kd, 6s, 7h ]

*CVM* checks

V.N. checks

NamlleH bets [$8.00 USD]

*CVM* raises [$17.00 USD]

V.N. folds

NamlleH calls [$9.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

*CVM* checks

NamlleH bets [$24.00 USD]

*CVM* calls [$24.00 USD]

** Dealing River ** [ Ah ]

*CVM* checks

NamlleH bets [$84.50 USD]

*CVM* calls [$68.60 USD]

NamlleH wins $15.90 USD

NamlleH shows [Js, Kh ]

*CVM* shows [Qs, Ks ]

*CVM* wins $228.20 USD from main pot

 

Tycker FI tar den mest efterblivna och värdelösa linjen någonsin i handen, grattis till honom. Jag kan gilla att checka bakom turn här med tanke på FIs linje på floppen, även om jag gillar hur jag spelade handen. Sizear en summa på turn så att jag skall kunna få en bra riverpush. En setup som utspelades på ett väldigt lustigt sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå lite coolt (som i antihjälte-coolt), och om han nu tänker kan man ju fatta lite vad det kommer ifrån. Blir ju trotts allt lite så att det du betalar med om han går för shove-linje är ju i princip kungar, och de shovar du väl ändå själv. Om du nu inte tänkt bluffcatcha med en krossad 67 eller nåt, vilket väl är tveksamt om han någonsin värdebettar något.

 

Floppen skulle ju kunna vara lite att han tycker att han leder nästan hela tiden och tänker "nu ska jag se helt jävla fantastiskt dum och polariserad ut", eftersom det konceptet faktiskt har en benägenhet att fungera.

 

Kan dock liksom du inte hitta den parallella verklighet där spelet som helhet skulle vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...