Gå till innehåll

Om att Cbeta i 3betade potter.


Nirwanda

Recommended Posts

Jag känner att en stor läcka i mitt spel är att jag droppar en hel del pengar när jag 3bettar och får syn, sen väljer att gå vidare på floppen. Jag pratar om händer som AJ utan träff, 77 med överkort osv.

 

Jag vet vad jag ska titta efter i HUD'en, (fold to Cbet in 3bet pot), men det är inte sällan man har för få händer och tillfällen på motståndaren för att kunna göra en bra bedömning med endast de siffrorna.

 

Så om det finns några tips på bra/dåliga brädtexturer, tips i /ur pos, motståndartyp etc hade varit välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skriva 88 med siffror och sju,sju med bokstäver?

 

Man måste mixa upp sitt game så man inte blir lättläst. Förr i tiden när jag var ute och körde på bluff så läste de alltid av mig när jag skrev vad jag hade i chatten. Sen slutade jag skriva och då gick det lika jävla dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag fattar ingenting. ni sitter alltså och diskuterar hurvida AJ bör eller inte bör vara med i ens trebetrange pre, ni nämner inget om vem som öppnar eller vilken pos man har.

 

drömmer jag eller är det en levelkonspiration som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag fattar ingenting. ni sitter alltså och diskuterar hurvida AJ bör eller inte bör vara med i ens trebetrange pre, ni nämner inget om vem som öppnar eller vilken pos man har.

 

drömmer jag eller är det en levelkonspiration som vanligt?

 

Jag sitter ju och tramsar, men det visste du iofs redan :mrgreen:

Själva diskussionen handlar nog mer om att OP inte riktigt har koll på hur han ska spela postflop ur pos i trebetade potter.

Fullt förståeligt imo, och jag tycker det är förkastligt att folk sitter och trollar i en tråd som faktiskt skulle kunna ha potential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

 

Fullt förståeligt imo, och jag tycker det är förkastligt att folk sitter och trollar i en tråd som faktiskt skulle kunna ha potential.

 

Jag hade också hoppats på lite vettig diskussion. Så kom igen nu ni som kan det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag fattar ingenting. ni sitter alltså och diskuterar hurvida AJ bör eller inte bör vara med i ens trebetrange pre, ni nämner inget om vem som öppnar eller vilken pos man har.

 

drömmer jag eller är det en levelkonspiration som vanligt?

Vem som öppnar var osv är egentliga oviktiga aspekter när ST droppar som statement att man inte (delvis aldrig) ska 3betta AJ, så diskussionen handlar ju om man ska ha AJ i nånstans i sin 3bet-range eller inte.

Personligen tycker jag det är en bra hand att 3betta med obv, folk tycker kanske det är en problemhand men jag tycker det blir en större problemhand om man synar in och måste syna 3barrellen på A hög t ex, that's just me though.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte direkt värdet i att se till att svaga Ax försvinner och starka kvarstår hos fi, that's just me though

 

Det låter som om du har en väldigt polariserad 3betsrange?

 

Slår standard reg upp button mot vår BB exempelvis så tycker jag att det är en självklar 3bet, vi krossar ju den rangen och blockar en hel del bra händer.

 

Jag kan förstå ditt resonemang dock, om du menar att handen kan bli svårspelad vid 4bet eller syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte direkt värdet i att se till att svaga Ax försvinner och starka kvarstår hos fi, that's just me though

 

Det låter som om du har en väldigt polariserad 3betsrange?

 

Slår standard reg upp button mot vår BB exempelvis så tycker jag att det är en självklar 3bet, vi krossar ju den rangen och blockar en hel del bra händer.

 

Jag kan förstå ditt resonemang dock, om du menar att handen kan bli svårspelad vid 4bet eller syn.

 

Det finns andra, bättre sätt att dra mer värde fr en range vi krossar än att 3beta bort den konstant imo.

 

Fast det är OT i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte direkt värdet i att se till att svaga Ax försvinner och starka kvarstår hos fi, that's just me though

 

Det låter som om du har en väldigt polariserad 3betsrange?

 

Slår standard reg upp button mot vår BB exempelvis så tycker jag att det är en självklar 3bet, vi krossar ju den rangen och blockar en hel del bra händer.

 

Jag kan förstå ditt resonemang dock, om du menar att handen kan bli svårspelad vid 4bet eller syn.

 

-Att krossa rangen som knappöppnar är inte samma sak som att krossa rangen som fortsätter mot ett 3-bet.

 

-Varför är det ett självklart 3-bet om du håller med om att handen kan bli svårspelad vid syn av 3-bet/4-bet? Vad vill du åstadkomma med 3-beten? Är det en bluff?

 

-Som jag ser det är AJ en för dålig hand (oftast) att 3-beta för värde och en för bra hand att 3-beta som bluff.

 

Känns som att många i den här tråden 3-betar AJ utan att riktigt veta varför, förutom att de troligen känner sig för veka annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...