Hjulapan Postad 7 Maj , 2010 Rapport Postad 7 Maj , 2010 Sitter och går igenom några spel med SnG wizard och kom att tänka på detta: Hero: J9 all in spelare 2: uppskattad calling range 25 % spelare 3: Uppskattad callingrange 30 % Om jag går all in och spelare 2 skulle calla så förmodar jag att spelare 3:s range sjunker till 8 %. Men wizarden sätter väl fortfarnade spelare 3:s range till 30%. Dessa statiska %-satser borde ha en allvarlig inverkan på sanninshalten av EV+/EV- uträkningen. Citera
nikkokick Postad 7 Maj , 2010 Rapport Postad 7 Maj , 2010 Påverkar det här dig mycket? För spelare #2 kan missklicka och få en 100% range medans spelare #3 kan disconnectas från bordet. Du kan även missklicka och råka openfolda! Vi försöker göra goda överslagsräkningar, för vi kan inte veta något i den här sporten. Det är min input.. Hoppas någon annan tar sig tid att svara på frågan mattematiskt! Det brukar tillfredställa trådskapare i dessa trådar, eftersom det är det enda svaret som har några fasta grunder. Förutom det här då; du har alltid pyttelite fel i din beräkning! Citera
SimonX Postad 7 Maj , 2010 Rapport Postad 7 Maj , 2010 I sng wizard kan man ställa in detta. Det var ett tag sedan jag använde programet men jag tror du klickar på spelare 3 procent så kan du välja hur brett han synar om du pushar och spelare 2 synar. Där kan du även ställa in hur mycket han synar om du foldar medan spelare 2 pushar. Citera
Hjulapan Postad 7 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2010 Jaså? Har inte hittat den här funktionen. ska kolla mer noggrat. I sng wizard kan man ställa in detta. Det var ett tag sedan jag använde programet men jag tror du klickar på spelare 3 procent så kan du välja hur brett han synar om du pushar och spelare 2 synar. Där kan du även ställa in hur mycket han synar om du foldar medan spelare 2 pushar. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.