Juzzam Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Hur skall handen spelas i detta scenario. 5/10NL Shorthanded Preflop Nisse1 (KcKh) - Raise 40 Tomte1 (??) - Call Flop 6d 7d 8h Nisse1 - Raise 80 Tomte1 - Reraise 120 Vad gör man här? Någon som har en bra analys. Detta tycker jag är ett scenario som är skitjobbig och som man allt som oftast loosar en jäkla massor av pengar på. * RP - QoS * Citera
Trolldeg Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Djup på stackarna? Förövrigt känns det readbaserat men är man relativt djup så är det här en riktig skitflop för KK och en fold borde aldrig vara särskilt fel. Men det beror som sagt var på hur djup man är och vilken read man har på "tomten". Citera
jeck Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Slå om tillbaka för att se vad du står om ni har djupa stackar. eller lägga sig. Citera
trexter Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Uppskatta fi:s benägenhet att spela flush draws aggressivt. Problemet med att slå tillbaka är att han mycket väl kan gå all-in med en flush draw om han är den typen av spelare. Citera
MJ Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Släng skiten! Tomten har som vanligt träffat triss, fyrtal, femtal eller nåt! Citera
DanielN Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Det handlar bara om read på motspelaren. Tror du fi går med medelhöga connectors på en sådan pf-raise? Är fi en bluffare? Ur eget perspektiv så betyder ofta din pf-raise i stil med A K-J eller höga pp. Om jag då som fi synar och floppen ser ut som ovan, skulle jag reraisat med en rätt bred handdistribution. Du har ingen position, det du slår "just nu" är 99-QQ då och de andra troliga korten slår dig. Visst vinner du över en bluff också. Citera
richardd Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Skulle en floppad stege raisa floppen? Nej troligtvis syn och raisa turn, precis som dom flesta seten. Färgdrag kan raisa här, precis som 99-QQ. Jag skulle aldrig lägga mig här. Fast jag spelar ju mot tomtar på 0.25/0.50 också Citera
raol Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Skulle en floppad stege raisa floppen? Det skulle jag göra... Har han färgdrag vill jag att han ska betala och har han floppat set vill ja ha in maximalt på floppen. Citera
rataxes Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 5/10 är en bra bit över mina nivåer men..: Kanske sätter han dig på AK-AQ och försöker sno potten om du missat den? Citera
Trolldeg Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 5/10 är en bra bit över mina nivåer men..: Kanske sätter han dig på AK-AQ och försöker sno potten om du missat den? Och för att kolla om det stämmer är du villig att riskera en stor del av din stack, om inte hela? Citera
hazeelnut Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag har en bra analys! Jag skulle check-calla upp till ett potbet på floppen och betta ut 1/2- 3/4 pot på de flesta hyggligt ofarliga turnkort och lägga mot omslag på turnen. Då får du dels lite pengar från bluffar på floppen och du får ett lättare beslut på turnen eftersom det är mycket ovanligare att du blir höjd av en draghand där. Handen blir mer lättspelad så. De flesta draghänder på floppen är nästan 50/50 mot din hand ändå så jag tycker det är bättre att hålla potten liten än att fokusera på att inte ge gratiskort. Citera
Juzzam Postad 5 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag känner nästan att det är en självklar "FOLD", skulle man endat calla hans bet här och vilket kort som helst faller på turn så har man ett ännu svårare beslut. Om ett ruter faller (11st), en 5,6,7,8,9 skulle kunna ge en stege eller kåk eller triss. Eller han kan ha en radan färdig hand 55,66,77,56,67,45,9T,AA Hur skulle man hantera detta på Turn isåfall om inte ett K skulle falla till din favör och in Kd. Dom flesta händer som du kan vara upp emot innebär att du har en dödhand alltså du måste träffa runnerrunner (KK). Även om du skulle träffa kungen (Kd) så kan du vara upp emot en färg. Om du däremot skulle checka floppen och han skulle få beta(potsize) vad skulle det ge dig för information? Han kanske har en made hand, Bluff, Draw. Föregående exempel när du raisar och han reraisar tycker jag ger mer information. Man kanske skulle här då istället raisa tillbaka(check/raise) för att få mer information dock så kanske han ställer in här men det är troligen det bästa. Flop - Nisse1 Check - Tomte1 raise(Potsize) - Nisse1 (Reraise) - (?) Visst hade jag en read på han att han älskade spela suited connectors, så hade jag inte tvekat på att folda men folk spelar ju dom händerna ibland ändå eftersom dom betalar ibland av sig riktigt ordentligt. Citera
Juzzam Postad 5 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2005 KK är en hand som folk förlorar välidgt mycket pengar med och dom förstår inte varför. Folk väntar på sådana här premium händer och blir väldigt ofta utdragna. Man måste spela dom hårt innan och efter flop men man måste våga lägga ner dom annars kan dom kosta hela stacken. Man läser diskutioner om att folk förlorade 6ggr med KK och en annan 2ggr på en timme. Tyvärr så förlorar man ofta med dom och man förlorar mycket. Man vill ofta ställa in preflop med sådana händer men det är som sagt inte många som följer med men jag tycker man skall trycka till lite extra så man kommer ner till 1-2 motståndare. Citera
hazeelnut Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 KK är en hand som folk förlorar välidgt mycket pengar med och dom förstår inte varför. Folk väntar på sådana här premium händer och blir väldigt ofta utdragna. Man måste spela dom hårt innan och efter flop men man måste våga lägga ner dom annars kan dom kosta hela stacken. Man måste inte alls alltid spela dem hårt preflop och framförallt inte på floppen. Jag tror folk förlorar mycket pengar på dem till stor del för att de spelar dem för hårt på floppen. Citera
Juzzam Postad 5 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jo du har rätt till viss del, men man får ju evaluera floppen, spelaren, preflop actions etc etc, men oftast så är en raise på floppen korrekt. Vad jag ville säga är att man måste släppa KK oftare än man tror. Man vill ju allt som oftast inte checka ett överpar på floppen och ge ett frikort. Någon som instämmer i detta argument? Citera
Recommended Posts