mr-flow Postad 4 Maj , 2010 Rapport Postad 4 Maj , 2010 Ska jag skatta om jag vill föra över mina fonder från swedbank till avanza? http://pokerforum.nu/forum/1476609-post317.html Jag var på banken idag och lite snabbt i efterhand såg jag att det stod något om 11k i skatt, är det möjligt? Citera
mr-flow Postad 4 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2010 Ska jag skatta om jag vill föra över mina fonder från swedbank till avanza? http://pokerforum.nu/forum/1476609-post317.html Jag var på banken idag och lite snabbt i efterhand såg jag att det stod något om 11k i skatt, är det möjligt? högtrycksbump Citera
JNL Postad 4 Maj , 2010 Rapport Postad 4 Maj , 2010 Fonder i depå betalar du vinstskatt på när du säljer. Fonder i kapitalförsäkring betalar du årlig skatt baserat på marknadsvärdet per årsskiftet. Överföring från en depå till en annan leder inte till att du ska betala någon skatt. Om du säljer en fond och köper en annan ska du dock betala vinstskatt på försäljningen. Citera
mr-flow Postad 5 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2010 Okej om jag ska föra över typ 85% av alla fonder och behålla resten av pengarna behöver jag väl bara skatta på typ de 15%? Citera
JNL Postad 5 Maj , 2010 Rapport Postad 5 Maj , 2010 Om du har en fond i en depå så ska du skatta på vinsten när du säljer. Citera
Emilio Postad 5 Maj , 2010 Rapport Postad 5 Maj , 2010 för varje krona vinst du realiserar betalar du 30% i skatt. dvs säljer du 15% av ditt innehav betalar du bara skatt på vinsen på de 15% om de nu gjort någon vinst. Citera
HasseA Postad 5 Maj , 2010 Rapport Postad 5 Maj , 2010 Om du för över fonderna från swedbank till avanza blir det ingen skatt. Skatten blir först när du säljer fonden eller fondandelar. Citera
mr-flow Postad 5 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2010 Tack för svar, jag var på banken idag så det är löst nu. Citera
Recommended Posts