Gå till innehåll

Betfriends sålt och stänger ner


JohahH

Recommended Posts

Fick idag mail från Betfriends att de sålt sin verksamhet till Betson. Sidan stänger ner ikväll och pengarna skall flyttas över till Betson.

 

Tycker det är märkligt och dåligt att de inte går ut med denna info förän dagen innan alternativt att flytten sker så omgåense efter en affär. Kan nästan gissa att Betfriens hade likvida problem och inte ville gå ut med infon tidigare, så alla kunder skulle ta ut sina pengar.

 

Jaja hoppas bara inte det blir strul med pengarna nu när då man hade en hel del instående på kontot....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick idag mail från Betfriends att de sålt sin verksamhet till Betson. Sidan stänger ner ikväll och pengarna skall flyttas över till Betson.

 

Tycker det är märkligt och dåligt att de inte går ut med denna info förän dagen innan alternativt att flytten sker så omgåense efter en affär. Kan nästan gissa att Betfriens hade likvida problem och inte ville gå ut med infon tidigare, så alla kunder skulle ta ut sina pengar.

 

Jaja hoppas bara inte det blir strul med pengarna nu när då man hade en hel del instående på kontot....

 

som tur är så är betson ett väldigt välmående och seriöst företag, så transaktionerna kommer nog gå smärtfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick idag mail från Betfriends att de sålt sin verksamhet till Betson. Sidan stänger ner ikväll och pengarna skall flyttas över till Betson.

 

Tycker det är märkligt och dåligt att de inte går ut med denna info förän dagen innan alternativt att flytten sker så omgåense efter en affär. Kan nästan gissa att Betfriens hade likvida problem och inte ville gå ut med infon tidigare, så alla kunder skulle ta ut sina pengar.

 

Jaja hoppas bara inte det blir strul med pengarna nu när då man hade en hel del instående på kontot....

Du ska vara tacksam över att de inte gick omkull. Kan inte yttra mig om Betfriends specifikt men det är många siter i spelvärlden och framför allt då sportsbetting som gått omkull utan att man fått någon krona tillbaks. Jag har personligen drabbats av detta vid tre tillfällen men dessbättre enbart vid ett som jag hade ett belopp av substans på bolaget. Fanns inga som helst varningsemail skickade och det förekommer aldrig innan ett bolag går omkull eller i bästa fall köps upp, vilket jag även varit med om.

 

Spelbranschen är verkligen inte rumsren så detta är inte mycket att klaga över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Betssons support och de bekräftade att de köpt upp Betfriends, men hänvisade mig fortfarande till Betfriends support ang frågor om mitt saldo och eventuell överföring av saldo till Betsson. Verka lite halvskummt att de inte kan ge mig svar från Betssons sida. Funderar nästan på att chipdumpa mitt saldo, men då riskerar jag att kontot jag dumpar till blir spärrat. Ja gillar inte detta, men får väll helt enklet lita på att Betfriends står för sitt ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Betssons support och de bekräftade att de köpt upp Betfriends, men hänvisade mig fortfarande till Betfriends support ang frågor om mitt saldo och eventuell överföring av saldo till Betsson. Verka lite halvskummt att de inte kan ge mig svar från Betssons sida. Funderar nästan på att chipdumpa mitt saldo, men då riskerar jag att kontot jag dumpar till blir spärrat. Ja gillar inte detta, men får väll helt enklet lita på att Betfriends står för sitt ord!

Frågan är ju vad Betfriends kan vinna på att inte ange korrekt saldo för dig. Har Betsson köpt upp/övertagit Betfriends så borde risken vara mycket liten att du inte får de pengar du ska få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det stämmer som sagt att Betsson har köpt Betfriends.

 

Det vi fokuserar på nu är att i första hand se till att alla konton med tillhörande balanser smidigt och säkert förs över till Betsson.

Har du inget tidigare konto på Betsson så skapas ett nytt åt dig med samma username som på Betfriends (såvida username ej är upptaget då skapas "usernameXXX").

Har du redan ett konto på Betsson så skapas ett temporärt konto för att sedan övergå in i ditt tidigare konto på Betsson.

 

Naturligtvis är alla spelares pengar säkra och om allt går som planerat så kan ni redan vid lunch imorgon vara igång och spela på Betsson.com.

 

Har ni ytterligare frågor eller funderingar så ställ dom gärna här eller maila support@betfriends.com

 

Med vänliga hälsningar

Kenneth / Betfriends.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt irriterande men så sena besked.

 

Förövrigt, vad händer med alla vippoäng man spelat in ?

 

Hej,

 

Alla outnyttjade Vip shop poäng kan fortfarande nyttjas i shopen eller bytas mot cash som sätts in på ditt nya konto på Betsson.com, skicka ett mail till supporten så hjälper vi dig med ditt önskemål.

Om det är iPoints du tänker på och eventuell lojalitetsbonus, så kommer den att utbetalas till ditt nya konto på Betsson.com.

 

Vi ber om ursäkt för det sena beskedet, men vi jobbar stenhårt nu med att få denna flytt att gå smidigt så att inga onödiga förseningar eller strul inträffar.

 

Med vänliga hälsningar

Kenneth / Betfriends.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga pengar eller info från och Betsson än. Vet du hur det går med flytten sajtrep?

 

Hej JohahH,

 

I nuläget så flyter det på och maskineriet "grindar" som det ska, nya konton skapas på Betsson med efterföljande flytt av spelarbalanser.

 

För tillfället kan vi inte göra mycket mer än att invänta att ditt nya konto skapats på Betsson.

 

Med vänliga hälsningar

Kenneth / Betfriends.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...