jacobmal Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Hur gör man med eventuell rakeback vid stejkning? Splittar man 50/50 på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheCod Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 holmees ska stejkas, av Bankarne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haggisen Postad 20 November , 2005 Rapport Share Postad 20 November , 2005 Väcker liv i den här gamla tråden och undrar hur normaldealen ser ut vid stejkning, har en kompis som vill gå in och stejka mig med ca 20000-30000 vi funderar över hur man ska resonera över eventuella vinster? Vi vill båda att det ska vara Win/Win(delad glädje e dubbel glädje). Finns det någon schablon eller ser alla dealer olika ut? Vill gärna ha många svar både av dem som har insyn i andras dealar och eller har egna deals(eller bara är insatta i ämnet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 21 November , 2005 Rapport Share Postad 21 November , 2005 Hoppas att ni/han spelar på EU-sajter... för om lirar på en icke EU-sajt skall spelare betala skatt på hela vinsten, även den som han 'ger bort' till kapitalinvesteraren. De européer som köper/säljer andelar i sig när dom lirar turneringar i t.ex. USA skall alltså inte göra det! De får betala skatt på hela sin vinst. Svenska Pokerförbundet borde ta fram standardavtal för den här typen av avtal, och även andra avtal?! OT: Min bror har varit en vinnare på NL i två år, istället för jobb/csn har han plockat ut ca 1000$/mån. Började med att vinna lite deg på frirullar och spelade upp sig från 0,10/0,20$ till 1/2$. Han säger att han 'tror' han skulle vinna stort på 3/6$ och även upp till 5/10$, men han har inte BR till det och vågar inte (student). Varför har ingen 'stejkat' grabben?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 November , 2005 Rapport Share Postad 21 November , 2005 Väcker liv i den här gamla tråden och undrar hur normaldealen ser ut vid stejkning, har en kompis som vill gå in och stejka mig med ca 20000-30000 vi funderar över hur man ska resonera över eventuella vinster? Vi vill båda att det ska vara Win/Win(delad glädje e dubbel glädje). Finns det någon schablon eller ser alla dealer olika ut? Vill gärna ha många svar både av dem som har insyn i andras dealar och eller har egna deals(eller bara är insatta i ämnet). jag stejkar just nu en kompis. Jag tar hela förlusten samt halva vinsten. Vi kör med tvåveckorsperioder, dvs varannan vecka "nollställer" vi. Då tar jag halva vinsten, om han e back sätter jag in det han backat på hans konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts