Gå till innehåll

SvS 0.5/1 mot maniac


SebbeL

Recommended Posts

Fi är en total maniac som alla runt bordet anpassar sig efter. Höjer och pottar i princip varje hand och gata.

 

***** Hand 1295138206 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Saturday, April 24, 2010 9:23:53 AM

Anna 10 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SebbeL (186.25)

Plats 5: gurra666 (174.55)

Plats 2: lolboll (186.31)

Plats 3: mr.cu (105.45)

mr.cu lägg LM 0.50

gurra666 lägg SM 1.00

** Giv **

SebbeL [Eh, Ds, Kh, 3h]

gurra666 [N/A, N/A, N/A, N/A]

lolboll [N/A, N/A, N/A, N/A]

mr.cu [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SebbeL Höj till 3.50

lolboll Höj till 12.00

mr.cu Lägg

gurra666 Syna 12.00

SebbeL Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 5h, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

gurra666 Passa

SebbeL Passa

lolboll Passa

*** Turn(Board): *** : [5r, 5h, 10k, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

gurra666 Passa

SebbeL Passa

lolboll Satsa 36.50

gurra666 Lägg

SebbeL ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad du leder mot? Ax utan klöverdraget.

 

Även om FI är en aggresiv spelare så tror jag inte han betar fullständigt tom här. Det hade han väl i så fall gjort redan på flopp om han är en sån maniac som du säger.

 

Själv hade jag foldat eftersom TPTK sällan räcker, men jag är definitivt ingen haj på PLO utan lirar det bara för att få omväxling mot TH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä helt tom tror jag inte heller han bettar, men turn ger i princip maximalt med drag. Att han checkar floppen känns väldigt skumt. Det får mig att tro att han missat totalt dom flesta gånger. Visst möjligheten finns att ham sitter på nötten, men varför checka när han pottar i princip varje hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilka rivers du synar på, och vilka river du tänker folda på !

Du bör syna 65%+ av gångerna på river om du ska syna en pottbet här!

Frågan är väl om du är beredd att göra det. Alltså syna 140kr för att vinna 36kr. Med din hand mot denne spelare på turn.

 

Jag hade bitit mig i läppen och foldat. Justeringar mot en maniac: Det är tamigfan det roligaste som finns! Äntligen någon som leker lite i poker !!!!!

Är du bara ute efter att spela efter boken så kommer du bli lite överkörd, men om du tar chansen och leker tillbaka "lite" så ska du se hur kul man kan ha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilka rivers du synar på, och vilka river du tänker folda på !

Du bör syna 65%+ av gångerna på river om du ska syna en pottbet här!

Frågan är väl om du är beredd att göra det. Alltså syna 140kr för att vinna 36kr. Med din hand mot denne spelare på turn.

 

Jag hade bitit mig i läppen och foldat. Justeringar mot en maniac: Det är tamigfan det roligaste som finns! Äntligen någon som leker lite i poker !!!!!

Är du bara ute efter att spela efter boken så kommer du bli lite överkörd, men om du tar chansen och leker tillbaka "lite" så ska du se hur kul man kan ha :D

 

Är inne lite på samma linje, men hur kommer du fram til 65%?

 

Jag synade iaf hans bet;

 

Hur spelar vi Rivern?

 

*** Turn(Board): *** : [5r, 5h, 10k, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

gurra666 Passa

SebbeL Passa

lolboll Satsa 36.50

gurra666 Lägg

SebbeL Syna 36.50

*** River(Board): *** : [5r, 5h, 10k, Ek, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

SebbeL Passa

lolboll Satsa 109.50

SebbeL ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar 65% som mer än majoriteten av gångerna. Jag menar att mot en maniac så förväntar jag mig en 80% potsizebet ifrån både värdehänder OCH bluffar.

Därför synar jag inte en pottbett på turn om jag inte är beredd att syna ner en pottbet på river, på en blank 2a osv.

Dessutom så kan inte våran handstyrka öka på något annat än river Ess.

så siffran 65% får jag ifrån min magkänsla, hoppas det inte rör till det för dig :)

 

-edit-

läste din post om att du synade också.

om du leder på turn - vilket din turnsyn innebär?! vi behöver ha 30% equity för att ta en syn, men eftersom våran handstyrka inte kan stärkas så innebär det att du sätter honom på luft helt enkelt? Själv hade jag shovat river som bluff, eller foldat(eftersom jag hade foldat turn av ovannämnda anledningar). OJ såg att ni inte hade så djupa stackar så du kan shova, så en fold är väl på sin plats??:) du måste börja tänka ett steg frammåt i såna här lägen! Vilka rivers vill jag se? kan min handstyrka förbättras, t.ex 25% av gångerna? Synar jag en blank river? Kan jag gå all in som bluff med mina blockers? Har jag foldequity isåfall? osv :D

vilket leder tillbaka till mitt första argument mot maniacs, LEK TILLBAKA !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...