Gå till innehåll

Hur smyger ni fram korten på skärmen?


Fedorov

Recommended Posts

Funderar på olika bra alternativ att "smyga" fram floppen på datorskärmen. Själv så brukar jag sätta upp vänsterhanden över vänster öga. Sen så smyger jag fram från höger till vänster med blicken över floppen. Måste se ganska kul ut för en utomstående!

Alltså, tips på smygteknik!

 

* RP, la till att det är på skrämen :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först hade jag en hög med visitkort som jag sedan böt ut till vanliga spelkort. Jag lägger kortet över kortet på skärmen och smyger, först så att jag skymtar vilken färg det är (självklart kör jag 2 color deck för spänningens skull) och sedan in på siffrorna.

 

Förut gjorde jag det nästan hela tiden, nu endast när det är lite viktigare potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla behöver väl inte bli vuxna i förtid. Det är ju betydligt mer spännande.

 

Du menar att du alltid kollar på båda korten direkt när du spelar live istället för att få lite hopp när du ser det första esset för att sedan vli besviken är du ser 4o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla behöver väl inte bli vuxna i förtid. Det är ju betydligt mer spännande.

 

Det handlar inte om att vara vuxen, jag tycker bara det är onödigt, icke spännande och spelfördröjande.

 

Du menar att du alltid kollar på båda korten direkt när du spelar live istället för att få lite hopp när du ser det första esset för att sedan vli besviken är du ser 4o.

 

Ja, eftersom jag kollar på de andra när de kollar på sina kort och när de agerar, behöver det gå snabbt när jag kollar på mina, eftersom det är min tur att agera när jag kollar på mina kort. Jag vill ju inte sitta och stalla i onödan. Snabb titt på korten och sen bestämmer jag mig vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att vara vuxen, jag tycker bara det är onödigt, icke spännande och spelfördröjande.

 

Smaken är som baken. Spelfördröjande behöver det inte vara

 

Ja, eftersom jag kollar på de andra när de kollar på sina kort och när de agerar, behöver det gå snabbt när jag kollar på mina, eftersom det är min tur att agera när jag kollar på mina kort. Jag vill ju inte sitta och stalla i onödan. Snabb titt på korten och sen bestämmer jag mig vad jag ska göra.

 

Jag kollar på mina kort innan det är min tur. Smyger (men snabbt kanske 3-4 sekunder). Jag tycker personligen om tiden att tänka på vad jag ska göra med handen om jag ska spela en spekulativ hand i sen position.

 

Är jag i BigBlind brukar jag aldrig kolla på korten/ kolla på endast ett kort då jag inte vill ge ifrån mig någon info till den som eventuellt är inne på att stjäla min BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag smyger inte med mina hålkort bara på floppen, turn o river. Jag gör det aldrig live dock, bara på nätet.

 

Det gör jag heller aldrig på nätet. Jag kan tycka det är kul att smyga en färg på turn om jag träffat färgdraget på floppen !

 

Däremot kollar jag på ett kort i taget när jag kollar mina hålkort live !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lägger översidan på vänsterhanden på skärmen och smyger färger först om jag har suited, när jag har sett färgerna smyger jag nedifrån hur många prickar. Gör detsamma på pocketpair också, sen om man har JJ och inte vill ha nåra överkort smyger jag från höger till vänster underifrån för att inte se nåra ramar eller Djupa A

 

Men så är man ju smyggalen också lite beroende faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förr i tiden, innan internet, så smög jag alltid när jag skulle kolla DD på texttv. man tog en dagstidning bara o tryckte upp på tv:n. Den fastnar. sen drar man bara lite sakta från höger till vänster. spännande var det minns jag, en riktig höjdpunkt på dagen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ni måste skämta!! Varför ska man göra sig besväret att smyga med korten på sin egen datorskärm?!.. Haha, LOL säger jag :D:lol:

 

Ja, och varför titta på sina hålkort ett i taget när man spelar livepoker istället för att bara fläka upp dem? Alla har nog olika ritualer när de spelar, oavsett om det är nät- eller livepoker och det är väl lika bra det. Jag smyger sällan eller aldrig fram korten själv när jag spelar nätpoker (om det inte är en jättepott) men skulle gärna köpa en sån där persienn som någon föreslog i tråden här om någon började tillverka sådana. Det skulle väl vara en kandidat till dagens I-landsprodukt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ibland lägga upp riktiga markar framför mig, mina och bankens... sen slänger jag in mina marker i en pott framför skärmen när jag betar... Gör att man tänker sig för innan man betar och det har gett mig bättre spel :) Och skönt att sitta och trixa med markerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ibland lägga upp riktiga markar framför mig, mina och bankens... sen slänger jag in mina marker i en pott framför skärmen när jag betar... Gör att man tänker sig för innan man betar och det har gett mig bättre spel :) Och skönt att sitta och trixa med markerna.

 

Det där var faktiskt lite sjukt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...