Gå till innehåll

NLT - AQs mot envisa callers?


jackbalsam

Recommended Posts

Först vill jag bara påpeka att det här äe min första post i HH, så den kanske inte innehåller allt som den borde och så vidare.

 

I alla fall, satte mig vid ett 10-manna NL 0.25/0.50 bord på Expekt. Inväntar BB och får en helt okej hand första handen.

 

A :diamond: Q :diamond:

 

UTG (kallar honom nr 3) foldar,

UTG+1 (kallar honom nr 4 osv) foldar

nr 5 synar och nr 6 bettar $1

nr 7, 8 ,9 synar, likaså gör jag och nr 5 som synade min BB från början.

Potten är nu på $6.25.

Nu är alltså nr 5, 6, 7, 8, 9 och jag så nr 2 i BB med för att se floppen.

 

Floppen kommer

7 :heart: Q :club: 3 :diamond:

 

Trevligt tänker jag, högsta paret med bästa kickern. Pre-flop raisen var inte så stark och påminner om höjningar man ser varje dag med händer typ KJo osv så jag var inte så orolig för AA eller KK. Om ingen har träffat två par eller trissen så borde jag ha den bästa handen. Tvåparet verkar ganska osannolikt och om någon har trissen får jag väl se mig slagen.

 

Bestämmer mig hur som helst att satsa $2. Pre-flop satsaren (nr. 6) synar, likaså gör nr 9.

 

Eftersom jag precis satt mig vid bordet så har jag svårt att sätta synarna på några händer, men det är långt ifrån ovanligt att folk på 0.25/0.50 sitter och synar satsningar med 2nd pair osv.

 

Turn:

2 :diamond:

 

På turnen får jag dessutom backdoor flush-läge. Bestämmer mig för att satsa $5, båda synar. Det verkar osannolkit att dom synade på floppen för att nu få in steg- eller färgdrag, så vad kan dom ha?

 

River:

3 :spade:

 

Jaha, då missade jag mitt färgdrag. Nu gör jag ett stort misstag enligt mig själv, jag fortsätter att slänga in pengar i potten ur dålig position trots 2 synare på både flop och turn. Detta trots att bordet parat sig så att även dom händerna jag har satt synarna på kan slå mig (dvs 2nd, 3rd pair) med en triss.

 

I och för sig har det hänt att jag ångrat mig när jag inte satsat mer på river när jag ändå vunnit en hand. Största felet var hur som helst, enligt mig själv, att jag satsade på rivern ur en så dålig position.

 

Jag satsar här $12.

 

Nr 6 synar all-in med $7.

Nr. 9 re-raisar med $24.

 

Av efarenhet har jag lärt mig att re-raisar på 025/0.50 i princip ALDRIG är en bluff så jag foldar.

 

Tycker att jag spelade helt okej fram till river där det var onödigt att slänga iväg en sista satsning. Lite analyser eller synpunkter skulle vara väldigt uppskattat. :)

Ska iväg nu, svaret kommer senare. :D

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nr 7, 8 ,9 synar, likaså gör jag och nr 5 som synade min BB från början.

Syn där kan väl va ok, men jag hade gått in med en höjning kanske 3-5 BB.

Potten är nu på $6.25.

7 :heart: Q :club: 3 :diamond:

 

Trevligt tänker jag, högsta paret med bästa kickern.

Bestämmer mig hur som helst att satsa $2.

 

Som sagt du ar träffat handen riktigt bra, men du måste betta hårdare för att få ut folk / samt ge dom dåliga drag. Förmodligen har dom ett par iaf.

 

Bestämmer mig för att satsa $5, båda synar.

Återigen för lågt bet.

Det verkar osannolkit att dom synade på floppen för att nu få in steg- eller färgdrag, så vad kan dom ha?

Jag satsar här $12.

Förmodligen har dom träffat 2-paret, som jag antar att höjaren visade upp. Triss kan också vara möjlig, en check på rivern hade jag dragit iväg då du bettat så smått i föregående rundor, sen skulle man väl vilja veta stackstorlekarna. I övrigt bra HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det stämmer nog att jag satsade för lite, får tänka på det nästa gång. Det hade nog inte hjälpt vad jag än satsat mot en av dom iofs.

 

Showdown var ganska oväntad:

 

Jag hade 2 par QQ33A

Nr. 6 hade slowplayat sitt par i ess hela vägen vilket såklart inte gick vägen för nr. 9 hade synat preflop-höjningen med 32 och träffat lägsta paret på floppen för att sedan avslua med en runner-runner kåk.

 

Frågan är om det var så dåligt spelat av honom egentligen. Att han gick med preflop efter en höjning med 32 (kommer inte ihåg om det var suit eller inte) tycker jag i alla fall är lite konstigt, men sen hade han ju oddsen på sin sida när han synade men postflop-satsning.

 

Vad tycker ni om hur de andra agerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nr 7, 8 ,9 synar, likaså gör jag och nr 5 som synade min BB från början.

Syn där kan väl va ok, men jag hade gått in med en höjning kanske 3-5 BB.

Här avviker vi ordentligt i spelstil, jag hade nästan aldrig fått för mig att re-raisa ur stora mörken med AQs. Till att börja med så är det inte en särskilt bra hand i sig, så det är ju inte direkt något man blir glad om motståndaren synar (bra träff blir det ganska sällan). För det andra så är det ett ganska bra läge att syna i eftersom man får vara först in med ett suitat ess mot en hel hög motståndare. För det tredje så blir det mucken omgående om någon höjer, och då missar man ju sin chans att se floppen (för övrigt det här Sklansky menade när han sa "turning your good hands into 72o"). För det fjärde så är det rätt troligt att man blir synad, vad som händer då är att du är först in i en pott som redan börjat växa sig gigantisk och du kommer oftast inte ha någonting och när du väl har något så kommer det ofta vara ett simpelt par. Och först in med ett par i en stor pott är ju inte någon lättspelad situation i no-limit och är ju ofta den man förlorar en rejäl bit av sin stack på.

 

När floppen väl kommer så är jag väl nöjd med definitivt inte glad. Det här är inget ställe som jag vill ha en massa action på, för om det blir det så står nog inte TPTK (det finns specifika spelare som det kan vara ok mot såklart). Jag betar något under pott för att rensa ut, sen blir det dags att sakta ned på turn. Som jag ser det då så ligger de antingen väldigt långt efter och då kan de få ett gratiskort, eller så ligger de väldigt långt före. Att sakta ned gör ju också att man kan plocka lite fler bluffar. När trean kommer på rivern så checkar jag naturligtvis också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...