nellie666 Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Hej har börjat spela på pokerRoomSchool, för att lära mig och få en start bonus på 20£. I det här poker rummet är det få spelare och alla spelar på limit 0.25/0.50$ och sen sit n go 0.10/0.20. Jag har spelat mest på dessa 6 seated limit bord och ligger 11 £ plus nu efter 2 dagar, men det säger väl inte så mkt med tanke på att det bara är nybörjare som spelar. Det jag nu undrar är ska hur jag ska spela efter att jag förts vidare till cdpoker som görs efter att man har en bra vinn/bet rotation. Jag vill ju så klart öka min bankrulle , så vad ska jag splea för att göra det på bästa sätt No limit, limit eller fixed limit och på vilken nivå? Jag tänkte sätta in så jag har totalt 50 £. Tacksamm för era råd och svar. /nellie666 Citera
Starfitter Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 lira SnGs (no limit) till en början, brukar vara ett relativt bra och billigt sätt att lära sig och bygga rulle på Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 No Limit Oki, men på vilken nivå ska jag lägga mig då och hur många bord skulle jag kunna spela samtidigt? Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 lira SnGs (no limit) till en början, brukar vara ett relativt bra och billigt sätt att lära sig och bygga rulle på Vilket inköp skulle det vara? Citera
Starfitter Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Vilket inköp skulle det vara? så lågt det bara går, satsa på att alltid ha minst 20-30 inköp i rullen.. Citera
Joeduck Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Vad menar du med "bästa sätt"? Du vet väl själv vilket spel du behärskar bäst, hoppas jag. Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 Och föresten glömde fråga hur är cdpoker att spela på? Tror dom gått med williams poker nu?! Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 Vad menar du med "bästa sätt"? Jag menar väl egentligen snabbaste sätt för en nybörjare , men var väl rädd för att fråga det. För folk kommer väl att säga det finns inget snabbt sätt;-) Har ju spelat mest limit där jag är nu så , svårt att svara på. Men känns som det är mkt löst spel där. Har bara provat NL lite grann men känns som det är *roligare* Citera
Joeduck Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Gått från 10$ till 800 på en kväll @CG när jag var nybörjare, så det skulle inte jag påstå iaf. Förstår ändå inte, är målet att dubbla rullen, så är det väl ganska solklart att NL är det snabbaste sättet. Ju mer risk=snabbare, och tvärtom. Men som nybörjare är det bäst att ta det lugnt imo. Annars är risken hög att du blir ett tiltmongo hela livet. Har du spelkapital redan så rekommenderar jag rakeback-accounts framför ND bonusar. Men det får man inte prata om här, tror jag. Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 Gått från 10$ till 800 på en kväll @CG när jag var nybörjare, så det skulle inte jag påstå iaf. Förstår ändå inte, är målet att dubbla rullen, så är det väl ganska solklart att NL är det snabbaste sättet. Ju mer risk=snabbare, och tvärtom. Men som nybörjare är det bäst att ta det lugnt imo. Annars är risken hög att du blir ett tiltmongo hela livet. Har du spelkapital redan så rekommenderar jag rakeback-accounts framför ND bonusar. Men det får man inte prata om här, tror jag. Oki , låter ju sunt men det där om rakeback skulle jag vilja veta mer om. om det går för sig?! Citera
Joeduck Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Orkar inte bli bannad idag. På de flesta andra forum så har de inte såna regler. 2+2 t.ex Citera
nellie666 Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 Orkar inte bli bannad idag. På de flesta andra forum så har de inte såna regler. 2+2 t.ex Jag läste inte ordentligt:o Men att köra ett tag på cdpoker å sen ta ut bankrullen för att hitta ett 'bättre' poker rum då. Tips om ett bra sådant, månne ? Citera
Joeduck Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Jag läste inte ordentligt:o Men att köra ett tag på cdpoker å sen ta ut bankrullen för att hitta ett 'bättre' poker rum då. Tips om ett bra sådant, månne ? Jo iofs. Är ju bara ett skin.SvenskaSpel är bra. Låg rake och mycket fisk, särskilt i slutet på månaden @låga till halvlåga nivåer. Kanske även någon lönefisk som spelar högre men de flesta vill spela så lång tid (hela kvällen) som möjligt. För låga Sng's, finns det alltid action på pokerstars och Full Tilt, förmodligen en hel del fisk på everest poker oxå. Citera
Recommended Posts