Arne the happy elf Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Goderafton damer/herrar. Jag skummade igenom en artilkel fär ett tag (ett bra tag) sen som Abdul skrivit om SH lir. Nu när man försökte få tag i den igen så verkar det dock som om sidan är helt nere , jag menar den som låg på http://www.posev.com . Så jag undar om det är månhända någon som sitter och trycker på en sparad/cachad/mirror sida som kan dela med sig av den. Så som jag uppfattat det var den tydligen en mycket bra artiikel angående SH, Jag kommer inte ihåg om den direkt inriktade sig på NL eller FL men jag sätter rubriken till NL iaf. Skulle även vara intressant om nån som har lite erfarenhet av SH kanske kastade in en kommentar eller två angåede just den artikeln. Om det är nån som sitter inne och trycker på nån annan intressant artikel angående SH lir så passa gärna på och posta den rackaren, kanske t.o.m. med en liten kommentar om just varför den artikeln är bra Nåt som även vore intressant vore om det kanske är nån som kan dela med sig av tips/sidor/taktik angående HU SNG´s. Just nu verkar det finnas en hel del angående vanliga SNG´s men just inget om HU SNG´s. Boktips angående HU eller SH uppskattas också. Vet att E-boken "Hold em brain" (Eller liknande titel, den vars författare postade här för ett tag sen) nämts som en bra källa angående SH, Så om nån kanske sitter med en länk/mirror till den senaste versionen kan ju passa på och posta den också. Man kan sammanfatta som rubriken antyder om jag letar efter allt möjligt som har med HU eller SH att göra. Meningen som följer snart kommer dock nog att verka en aning kaxig/stödig/bessewisig/ men jag skriver den ändå... Jag skulle uppskatta om de som har erfarenhet av just denna form av poker svarar, (LÄS vet att han/hon är en vinnande spelare inom denna typ).. Min enkla anledning till detta är att för varje fråga som postas här typ "Spelade jag XX rätt", "Hur spelar jag XX mot en calling station/maniac/pasive spelare", "Ska jag lägga XX" o.s.v erbjuder oftast lika många svar som det finns postare i tråden vilket gör det mycket svårt att finna det "rätta" svaret. Tackar för svar; Arne the elf * RP - QoS * Citera
balek Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Goderafton damer/herrar.Jag skummade igenom en artilkel fär ett tag (ett bra tag) sen som Abdul skrivit om SH lir. Nu när man försökte få tag i den igen så verkar det dock som om sidan är helt nere , jag menar den som låg på http://www.posev.com . Så jag undar om det är månhända någon som sitter och trycker på en sparad/cachad/mirror sida som kan dela med sig av den. Så som jag uppfattat det var den tydligen en mycket bra artiikel angående SH, Jag kommer inte ihåg om den direkt inriktade sig på NL eller FL men jag sätter rubriken till NL iaf. Skulle även vara intressant om nån som har lite erfarenhet av SH kanske kastade in en kommentar eller två angåede just den artikeln. Om det är nån som sitter inne och trycker på nån annan intressant artikel angående SH lir så passa gärna på och posta den rackaren, kanske t.o.m. med en liten kommentar om just varför den artikeln är bra Nåt som även vore intressant vore om det kanske är nån som kan dela med sig av tips/sidor/taktik angående HU SNG´s. Just nu verkar det finnas en hel del angående vanliga SNG´s men just inget om HU SNG´s. Boktips angående HU eller SH uppskattas också. Vet att E-boken "Hold em brain" (Eller liknande titel, den vars författare postade här för ett tag sen) nämts som en bra källa angående SH, Så om nån kanske sitter med en länk/mirror till den senaste versionen kan ju passa på och posta den också. Man kan sammanfatta som rubriken antyder om jag letar efter allt möjligt som har med HU eller SH att göra. Meningen som följer snart kommer dock nog att verka en aning kaxig/stödig/bessewisig/ men jag skriver den ändå... Jag skulle uppskatta om de som har erfarenhet av just denna form av poker svarar, (LÄS vet att han/hon är en vinnande spelare inom denna typ).. Min enkla anledning till detta är att för varje fråga som postas här typ "Spelade jag XX rätt", "Hur spelar jag XX mot en calling station/maniac/pasive spelare", "Ska jag lägga XX" o.s.v erbjuder oftast lika många svar som det finns postare i tråden vilket gör det mycket svårt att finna det "rätta" svaret. Tackar för svar; Arne the elf * RP - QoS * E nog itne bättre än du på SH men d finns ju lite att läsa om d i hold em for advance players om ja inte minns fel.....(dock e ju den skriven för FL) min egen uppfattning om skillnaden mella full ring o SH är att höga kort stiger i värde (det är mindre chans att ngn har träffat om d e 6 handat än 10 handat) SC har väl fortfarande ett value men d sjunker iom att d e svårare att få en ordentlig multiwaypott........, sedan beror ju mkt på bordet vilka starthandskrav som passar bäst .......läste nånstans att SC kan spelas lite hårdare SH .....dom kanske kan raisas till skillnad från hur dom bör spelas fullring ......inte för att chansen att träffa dom e större utan för att d får ett deceptionellt värde o kanske kan betala sig bra när du träffar i annat fall är dom ju verkligen enkla att slänga .........slutligen så e d väl fullt kännt att ju mer SH d är ju mer kommer psykologin in i spelet .....pga av att d bluffas mer (på ett 10 bord bluffas mindre när d nästan alltid e nngn som har ngt som e värt att iaf calla me) så ska man bli grym på SH ska man nog helt enkelt träna på reads , att läsa spelare o anpassa sig ........efter hur dom spelar samt att lära sig att bluffa själv vid rätt tillfällen (åter till readsen --- vad har han nu, går han att bluffa?) Citera
Hjort Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Skulle även vara intressant om nån som har lite erfarenhet av SH kanske kastade in en kommentar eller två angåede just den artikeln. Den är bra, Abdul rockar, fast hans grejer har ju inte särskilt mycket att göra med nolimit. Nåt som även vore intressant vore om det kanske är nån som kan dela med sig av tips/sidor/taktik angående HU SNG´s. Just nu verkar det finnas en hel del angående vanliga SNG´s men just inget om HU SNG´s. Slaska lite i början, var sjukt aggressiv när mörkarna blir höga. Typ. Boktips angående HU eller SH uppskattas också. Finns i stort sett inte, att tänka själv är det bästa du kan göra. Man kan sammanfatta som rubriken antyder om jag letar efter allt möjligt som har med HU eller SH att göra. Som sagt, finns egentligen inget material som gör att du kan läsa dig till att bli en bra spelare. Följ några av dagböckerna här (beachjohan, someguy123, eel, etc) och diskutera med dem. Meningen som följer snart kommer dock nog att verka en aning kaxig/stödig/bessewisig/ men jag skriver den ändå... Jag skulle uppskatta om de som har erfarenhet av just denna form av poker svarar, Heh, nu är ju just heads-up och shorthanded nolimit min svaga sida, dock är jag hyffsad på fixlimit dito och shortstackvarianten. Ett tips förresten: sök i google på ankenman och bill chen. De har skrivit den bästa nolimitliteraturen som finns. Tror de kommer komma ut med en bok under hösten, den kommer antagligen bli den första läsvärda pokerboken. Citera
Recommended Posts