noten434 Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Jag tänkte flytta hemifrån. Hur går detta med poker som inkomst? Jag studerar samtidigt. Jag ska på visning imorgon på en etta som kostar 3.6k/månaden. Bör man nämna poker? Jag har 250k på banken, och 60k i rullen. Hjälper kapital, eller går dom bara på inkomst? Päronen kan ställa upp som borgenärer, men det står: "Om den sökandes sammanlagda inkomster inte står i proportion till den aktuella hyresnivån kan den sökande, i undantagsfall, godkännas om borgensförbindelse med godtagbar borgensman tecknas." undantagsfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NorthQ Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Kan ju bli skepsism, men du borde ju kunna peka på nå papper som visar hur mycket du casha ut från diverse siter förra året, å då e väl det din årsinkomst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JesperPV Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Du är student, då tycker dom att du har några tusen i månaden från csn. och med en förälder som borgensman (som absolut inte är samma sak som en borgenär) så är det inga problem på en sådan lägenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NorthQ Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Doh missade att du studerade...thats the shit som får dig lägenheten, får jag fråga hur fan du får tag i ett första handskontrakt, brukar va omöjligt, om du inte ståt i stockholms bostadskö i typ 5 år minst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Nämn inte poker. Det klingar negativt allt som oftast. Säg att du är studerande, och ta till päronen om nödvändigt... Edit: läste bara första inlägget, och svarade likadant som övriga. hmmm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 dinga in 6 månader i förskott så ska de inte vara några problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
romanista85 Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 3600 för en etta är normalhyra för en student. Därför ska det inte vara några större problem så länge du säger att du ska ta lån från CSN. Om de vill ha papper på det får du helt enkelt ta lån första månaden/terminen och därefter säga upp lånet. Pengarna kan du antingen behålla eller betala tillbaka till CSN. Varför vet jag att detta funkar? Jo, en polare gjorde på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 dina föräldrar kan gå i borgen för din hyra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 beror på värd ge dem inte mer information än de efterfrågar borgenär borde fixa det ditt lilla kapital gör nog ingen skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Skulle gissa att de större hyresvärdarna kräver inkomstintyg. Vet iaf att t ex Södertäljebostäder gör det. Det handlar som sagt inte bara om att någon kan garantera hyran - meningen är att hyresgästen under normala omständigheter ska ha en ekonomi som klarar den av egen kraft. Jag tror dessvärre också att pokern är klokt att hålla tyst om. Problemet är väl att det kan vara svårt att med kort varsel få fram intyg/beslut från CSN. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnxjnxy Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 beror på värd ge dem inte mer information än de efterfrågar borgenär borde fixa det ditt lilla kapital gör nog ingen skillnad 250k på banken som student är inte ett litet kapital och ses nog inte som litet ur en fastighetsvärd syn heller, din baller. sen om det spelar någon roll vet jag inte, när jag flytta in i min HR ville han ha senaste lönespec Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Är en hyresvärd någonsin intresserad av att titta på bankkontot? Jag har aldrig hört talas om något sådant iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#LOUDmouth# Postad 19 April , 2010 Rapport Share Postad 19 April , 2010 Är en hyresvärd någonsin intresserad av att titta på bankkontot? Jag har aldrig hört talas om något sådant iaf. Visst kan dom vara det, beror helt på. Jag har ett par bekanta som på pappret inte haft någon inkomst som när dom har flyttat in hos mindre privatvärdar visat upp kontoutdrag etc. för att övertyga värdarna om att dom varit solventa. Men man kan ju förståss inte jämföra en liten privatvärd med ett par fastigheter som kan göra lita som han/hon vill med en större privatvärd/allmännyttig värd med rigida regler/krav. /#LOUDmouth# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts