Gå till innehåll

NLT - TPTK med drag till nötfärg


quizz_kid

Recommended Posts

kunde inte få ut någon HH igår från B2B, så ha överseende med taskigt hemsnickeri.

 

precis satt mig vid bordet.

 

NL €.5/1 shorthanded

 

UTG - €?

MP - €?

SB (fi) - €76

HERO - €100

 

 

sitter på BB med A :heart: K :heart:

 

UTG lägger sig, likaså MP. SB höjer lite mesigt med €2. Jag höjer upp till €6, SB synar snabbt. Jag har ingen read what so ever på killen kan inte sätta honom på något.

 

flopp: K :spade: 6 :heart: 2 :heart:

 

SB bettar ut ännu ett mesbet på €2

 

obligatoriskt läge att höja, även om jag inte träffat, förutsatt att man inte har någon read på fi. Nu floppade jag ju nästan guld dessutom.

 

jag höjer €14

 

fi tänker en stund och ställer sedan in.

 

vad hade ni gjort i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag någonsin kastar den där handen om jag ska vara ärlig. Du är oftast före och har han set eller 2par har du outs att dra ut. Möjligtvis foldar jag om vi båda sitter på otroligt stora stackar och jag är säker på att fi setat. ALDRIG annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får lite set-känsla... Jag skulle tvekat en bra stund, men förmodligen synat med hjärtat i halsgropen

 

mm lutar nog åt ett set där om han inte är en pajas och typ har kQ kj eller dyligt, men även om du kände på dig att du var slagen så täckde du ju honom och det kostade bara ytterligare 40 för syn så den är enkel i det här läget.

 

annars är ju read på snubben i fråga A och O i dessa lägen.

 

Hur arta det sig , för jag antar att du synade ?? :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för dålig för att lägga den handen. Solklar call. Hade ni båda haft 400xBB i stacken hade det varit ett annat läge, men nu. Solklar syn.

 

Utan att ha pokerstove eller liknande så tror jag du leder mot hans handrange, som bör vara något i stil med:

 

PP: 22-AA (ev med undantag för 33-55, 77)

AK, KQ, KJ, K6, K2 (om han är kass lägg till Kx)

4h3h, 4h5h bör ej heller vara omöjligt.

 

Jag kanske har fel och du ligger efter mot en sådan range, men jag vet inte. På denna nivå mot en okänd synar jag fort som fan och köper ut ifall jag ligger efter. Mot en hand som K6 så har du ju t.ex. 12 outs vilket räcker för att syna en all-in i mitt tycke. Mot 62 (okej, lite mer otroligt) har du 14.

 

Sedan finns ju chansen att han kör en ren bluff för att trycka ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...