malas Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Tjena! Jag registrerade nyligen ett konto på Redkings, och då har jag en fråga angående min första insättning. Jag har spelat på SvS tidigare, och det har varit hur smidigt som helst. Att föra över pengar med Visa kort. Men nu undrar jag, hur blir det om man för över pengar till Redkings med visa kort. Eftersom dom har valutan Dollar, så kommer ju pengarna behövas växlas. Kommer man att får betala något extra då? Någon som spelar på Redkings och som fört över pengar med Visa kort, är det smidigt och enkelt? Mvh Marko Citera
Memory Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 insättningar brukar det aldrig vara några problem med, brukar dock vara värre att få ut cashen... Citera
OsantVassSpelare Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Det är banken där du har visakortet som drar en avgift på att växla SEK med annan valuta, vanligtvis brukar det ligga på runt 0,0-3,0% i växlingsavgift beroende på bank. Citera
malas Postad 11 April , 2010 Författare Rapport Postad 11 April , 2010 Tar dom alltså om vi säger att växlingsavgiften är 3% och jag för över 500sek. 500sek = 68,56$ 3% av 500 = 15sek tar dom alltså 15sek extra eller, 3% av 68,56$ = 2$ ?? Drar dom detta automatiskt från mitt kort om jag för över? Citera
jm_j Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Drar dom detta automatiskt från mitt kort om jag för över? Ja. Banken drar hela beloppet inklusive eventuella avgifter i en klump. Citera
malas Postad 11 April , 2010 Författare Rapport Postad 11 April , 2010 Och det brukar vara smidigt,enkelt och säkert att föra över med Visa kort? Så att sidan inte drar bort en massa extra pengar från kortet...... Citera
DrRoland Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Och det brukar vara smidigt,enkelt och säkert att föra över med Visa kort?Så att sidan inte drar bort en massa extra pengar från kortet...... Brukar stå i så fall. En del sidor som tex Unibet och Betsson brukar ta 1,5% extra för kortinsättningar. Citera
Recommended Posts