Gå till innehåll

Livepoker i Jönköping

bentus

Recommended Posts

Har letat ett bra tag nu men kommer ej i kontakt med några som har inblick i pokervärlden i Jönköping. Är det någon som vet om det finns några klubbar eller homegames här som spelar hyfsat ofta?

PM:a gärna mig

Finns gamla trådar från 2007 här på forumet men de känns inte särskilt relevanta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat ett bra tag nu men kommer ej i kontakt med några som har inblick i pokervärlden i Jönköping. Är det någon som vet om det finns några klubbar eller homegames här som spelar hyfsat ofta?

PM:a gärna mig

Finns gamla trådar från 2007 här på forumet men de känns inte särskilt relevanta nu.

jag bor i jönköping

hur många behövs för ett homegame?

Länk till kommentar

De flesta Jkpgsbor är trots allt livets ord dyrkare så eran rekrytering lär gå åt helvete och gör den inte det så dras giljotinen fram, bålbrasor dras igång och pöbeln jagar er och eran djävulsspelslokal. är det värt det?

haha några normala människor måste ju finnas i denna stad tycker jag. ett homegame med lite pokerfolk borde väll kunna gå att få ihop eller?

Länk till kommentar

Jag och några kompisar hade en lokal för 4-5 år sedan strax utanför Jönköping. Det höll ungefär ett halvår innan vi fick lägga ner. Jag har flera intresserade kompisar men jag tror att problemet är att ingen vill "ta tag i det". Men visst skulle det behövas en seriös klubb i Jönköping.

Länk till kommentar

Jag och några kompisar hade en lokal för 4-5 år sedan strax utanför Jönköping. Det höll ungefär ett halvår innan vi fick lägga ner. Jag har flera intresserade kompisar men jag tror att problemet är att ingen vill "ta tag i det". Men visst skulle det behövas en seriös klubb i Jönköping.

fanns det inte en ovanför Gäddan&Gåsen oxo? har för mig No1jkpg postade det för några år sen på prosharks

Länk till kommentar

Du som verkar ha lite mer koll på Pokern i Jönköping. Har hört något rykte om det är några som kör en måndagsturre någonstans inget du hört något om?

Synd om de ska vara så att du var tvungen att stänga ner. Var det pga av polis eller brist på spelare då?

Länk till kommentar

Du som verkar ha lite mer koll på Pokern i Jönköping. Har hört något rykte om det är några som kör en måndagsturre någonstans inget du hört något om?

Synd om de ska vara så att du var tvungen att stänga ner. Var det pga av polis eller brist på spelare då?

En blandning. Pga Polisen kunde vi inte vara lika öppna som vi ville och sen fick vi ändå höra att polisen hade hört sig för i området.

Har hört en del rykten men varit för lat för att leta upp något. Ett game i Huskvarna har jag hört talas om och sen var det ju på biljardstället men där lade de nog ner spelet.

Just nu har jag dålig koll eftersom jag pluggat på annan ort några år men vi kör ett väldigt oregelbundet homegame hemma hos mig (lågt cg och någon sng ibland). Har faktiskt lyckats övertyga flickvännen att ett pokerbord i lägenheten är ett måste :-)

Länk till kommentar

fanns det inte en ovanför Gäddan&Gåsen oxo? har för mig No1jkpg postade det för några år sen på prosharks

Stämmer, men det stället las ner för ganska många år sen nu och ägaren flyttade utomlands.

Har hört en del rykten men varit för lat för att leta upp något. Ett game i Huskvarna har jag hört talas om och sen var det ju på biljardstället men där lade de nog ner spelet.

Oxå korrekt, men den klubben blev nedlagd ganska nyligen. Nuförtiden vet jag inte riktigt vart man ska vända sig för livespel här i krokarna.

Länk till kommentar

Oxå korrekt, men den klubben blev nedlagd ganska nyligen. Nuförtiden vet jag inte riktigt vart man ska vända sig för livespel här i krokarna.

Okej vad tråkigt så ingen av ser som har lite koll på pokervärlden här i Jönköping vet något ställe alls. Riktigt riktigt tråkigt ju för att spela live är ju ca 100 gånger roligare än på nätet

Länk till kommentar

• 2 months later...

Jag är på för homegame i Jkpg - har saknat det hur länge som helst och brukar åka till Kalmar för privat-live. Har också en lägenhet i stan man kan vara i - men först vill man träffa ett gäng (på en pub typ) så att det inte är helt fel personkemi.

Är 50+ och spelar max 5/10kr på nätet

Länk till kommentar

Jag är på för homegame i Jkpg - har saknat det hur länge som helst och brukar åka till Kalmar för privat-live. Har också en lägenhet i stan man kan vara i - men först vill man träffa ett gäng (på en pub typ) så att det inte är helt fel personkemi.

Är 50+ och spelar max 5/10kr på nätet

du vill träffas och supa först alltså?

Länk till kommentar

• 1 month later...

Jag är nyinflyttad i staden sedan några månader och börjar komma in i den så smått. Poker har jag spelat ett tag och skulle vara intresserad av flera olika home games framöver. Jag har även några andra vänner som gärna också är med. Tar gärna en fika och diskuterar det. Hör av er om det blir aktuellt.

Med vänlig hälsning,

HansSture

Länk till kommentar

Vi är en nystartad förenimg som kommer att köra ett antal LIVE –poker turneringar runt om I småland endast för medlemmar I Finnveden Poker. Meningen är att vi ska sträffas för livepokerturneringar en gån per månad nu till en början. Medlemsavgiften du betalarin går till administration av föreningen samt hyra av div lokaler, utrustning m.m m.m

För att ro illand detta som har vi sksffat oss en sponsor, Mer precist en “poker site” sponsor. Denna kommer förse oss med bord ,marker och en del annat som krävs för att detta ska bli lyckat, är huvudsponsor för en av våra LIVE turneringar och star för en del av vinsten som utbetalas när turneringen är slut.

GÅ till

http://www.123minsida.se/Finnvedenpoker

Anmäl ert intresse där.

I.o.m. att vi precis startat upp dett projekt så kan det ta en tid innan första LIVE turneringer går av stapeln men att det blir av ka jag garantera.

Hör av er till mig

MVH Peter S

Finnveden Poker

Länk till kommentar

Jag är nyinflyttad i staden sedan några månader och börjar komma in i den så smått. Poker har jag spelat ett tag och skulle vara intresserad av flera olika home games framöver. Jag har även några andra vänner som gärna också är med. Tar gärna en fika och diskuterar det. Hör av er om det blir aktuellt.

Med vänlig hälsning,

HansSture

pma din msään:)

Länk till kommentar