Gå till innehåll

vad göra


alicebetalkless

Recommended Posts

jag: amatör som behöver lite råd om hur man ska spela denna hand.

 

nivå 6 med ungefär 50 bb i mtt.

jag har stora med QJ. klöver

knappen minhöjer som ensam spelare.

 

syn och flop är J74 med två spader. jag bettar 225 mot en pott på 450. (känns svagt spelat här). blir minhöjd. synar.

 

turn K i ruter vilket ger ett ruter drag också. check synar en satsning på 250 i en pott på 1125.

 

river 8 i ruter checkas ner.

 

ursäkta den röriga beskrivningen men jag är inte så begåvad vad gäller grafik.

hursomhelst känns mitt spel för taskigt alltså, borde jag check raisat turn eller vad ska jag göra.

 

förlorade potten mot AJ by the way!

 

MVH

mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj preflop, höj mer flop(typ pott), check/syn, check/syn...hade jag spelat. Men snart kommer säkert finnarna och säger att det är fel också.

 

Slå om på turn känns helfel..måste vara bättre och billigare att betta ut direkt om man nu nödvändigtvis skall betta turn(?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ!

 

OP skriver att han är amatör och antar då att han spelar relativt lågt. Att 3 beta QJs oop på micro är väll lite så där

 

Det är en turnering.

 

Knappen har miniraisat mot dig i bb och inga andra är med i potten. Har du fått två kort borde du väl höja rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ!

 

OP skriver att han är amatör och antar då att han spelar relativt lågt. Att 3 beta QJs oop på micro är väll lite så där

 

Jo funderade på det lite senare...jag skrev iofs hur jag hade spelat(;-) ).

 

Höjer vi så blir ju handen mer lättspelad...men mycket möjligt att en passiv linje är bättre(och då spelade du bra op).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...