Gå till innehåll

[2.5/5 HU @ SVS] TT på turn efter synad c/r


mengil666

Recommended Posts

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

($368)

Hero ($624)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

 

Hero raises to $15, calls $10

 

FLOP ($30) 4:club: 6:heart: 3:heart:

 

checks, Hero bets $22.50, raises to $60, Hero calls $37.50

 

TURN ($150) 4:club: 6:heart: 3:heart: J:spade:

 

bets $100, Hero ?

 

193 riksdaler kvar at lira för för er som inte orkar räkna stacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekta stacksizes för att 3beta floppen och få in det redan där. Sätter bara griller i huvudet på dig själv om du ska syna flopp och sedan utvärdera turn, dessutom kan många scarecards dyka upp som gör att du viker bäst hand alldeles för ofta. Som spelat så degar jag turn alla dagar på blankaste möjliga kort J...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite mer på turn där och det e klart man aldrig kan folda. Oavsett hur man lirar den. Dock kan det nog finnas lite merit till att c/c alla gator oavsett vilka kort som faller, då jag tror han kan göra om par + GS/OESD händer till bluffar på "farliga" rivers. Det leder ju mig in på hela poängen med mitt flopspel åxå. Det jag försöker göra e att hålla hans range så bred som möjligt, då det störtsta misstaget både regs och fisk gör i mitt tycke är att spwea i onödiga spots.

Dock så vill man ju skeppa flop för balans, men men.

Tankar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller definitivt med dig om ditt resonemang. läste igenom precis och det var väl ungefär orden jag sökte.

vi slår dessutom två flugor i en smäll, och det här har jag lärt mig mer om på senare tid.

 

detta argumentet är enligt mig det starkaste:

1. vi håller oss själva till toppen av våran range om vi flattar checkraisen med TT. våran 3betsrange innehåller/kan innehålla långt starkare händer än såhär!! för att bara nämna några: QJs+, JJ+, set, typ 30 stegkombinationer, tvåpar..

 

2. vi håller motståndarens range väldigt mycket bredare! på 2.5/5 så är det åtminstone hypotetiskt möjligt att folk checkraisebluffar dessa bräden även med air. detta gäller väl knappt för de lägre borden.

 

som en fråga till ditt argument om balans. försöker vi göra våran 3betsrange på floppen svagare? av vilken anledning isåfall? varför inte isåfall 3betbluffa med händer utan equity, men t.ex ett naket ess? du säger bara balans utan att berätta vad du balanserar det med, och varför? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som en fråga till ditt argument om balans. försöker vi göra våran 3betsrange på floppen svagare? av vilken anledning isåfall? varför inte isåfall 3betbluffa med händer utan equity, men t.ex ett naket ess? du säger bara balans utan att berätta vad du balanserar det med, och varför? :P

 

Jo tex när vi har FD, OESD, par + GS. Vilket på knappen (jag 3x öppnar alltid 100%) är en hel del händer. Vi får ju se det från hållet att vi vill balansera upp alla händer vi vill dega in på flop för värde. Dvs 55+, 2par, set, stegar och TPGK. (13% av 100% open) Och om vi 3 bet bluffar med Alla Qxs+ FD:s och alla OESD får jag den rangen till 11% av 100% open. Så om vi lägger till air så kommer vi ha alldels för mycket bluff. Speciellt med tanke på att vi inte har "equity rabatt" med vårt air.

Aja, nu har jag svarat på min egen fråga. Om man ska va GTO bög ska man 3beta flop. Och om man ska va spela gissnings exploitive poker får man göra vad man vill så länge man inte foldar. =)

 

Edit: Kollade värde + bluffrangen vs 66 i pokerstove. Den har 34% EQ vilket inkl. pott overhead och fold EQ väl borde räcka för att va oexploaterbar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ingen foldequit mot 66 på den brädan. om du vill ha mer riktiga siffror så får du köra din "värderange"(vi 3betar väl inte alltid färgdragen för just värde........) mot hans värderange... foldequitien gäller för hans AIR-range, alltså hur ofta han sitter på "ingenting". glöm nu inte att inte ge honom t.ex ALLA färgdrag, eftersom han lika gärna kunde donk-3bettat dom hälften av gångerna..

din air-range är till för att folda ut HANS air-range. och jag vill även påpeka att det är särskilt otroligt att någon på 2.5/5 skulle kunna räkna ut att du inte har någon airrange på t.ex låga koordinerade färgdragsbrädor, och sen utnyttja dig hårt. eftersom du faktist har träffat här en hel del av gångerna!

och vad är hans checkraise flop %?

 

intressant fråga måste jag säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...