nutfold Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Hej! 1)Tänker införskaffa HM som jag ska använda till SvS. Men min bruk är så röten, så jag lär köpa en ny dator innnan maj. Det jag undrar är om jag kan få in alla gammal statistik till den nya datorn? Hur bör jag gå tillväga då? Har en extern hårddisk också ifall det kan hjälpa. 2)undrar även hur det funkar med BOSS-klienter då jag spelar mest svs men även lite redbet. Blandas dessa ihop? Kan ju bli knas isf eftersom det är olika valutor. Väl mött! Citera
nutfold Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 På vilken av frågorna? Men antar att man bara tar mappen och lägger i motsvarande mapp på nya dotan? Var gärna barsnligt tydlig då jag inte kan ett jota om datorer. Citera
OsantVassSpelare Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Finns en funktion i HM som heter "Export Database", den skapar en nya mapp med allt som du behöver. Sen flyttar du över den exporterade mappen till den nya dator och kör en import på den. Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Är inte så insatt it HM då jag kör PT3. Men båda kör postges och det är enkelt att exportera en databas. Tänker du inte installera förän du köpt ny dator kan du bara flytta handhistoriken till den nya, funkar bra att göra detta via en extern hd. PT3 kan inte skilja på valutor hur HM gör vet jag inte. Jag har löst det med 2 olika databaser en för svs och en till dom övriga, $ och € blandar jag då det går att filtrera dom olika närverken. Tyvärr så läses svs som Boss och det går inte att skijla dom åt. Citera
nutfold Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 Sweet. Synd på bossgrejen bara. Får man förresten tillgång till HM på mer än en dator som man får med PT? Citera
Sprattelgubbe Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Ja, du får använda det på upp till 2st datorer. Citera
Recommended Posts