adde_snoppskalle Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Har spelat på bordet i ca 2 timmar och ligger ca 20 dollar plus. Har bra koll på de flesta spelarna. ** Game ID 245806443 starting - 2005-06-01 13:59:45 ** Mayflower [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - speedy83 sitting in seat 1 with $8.35 - rekabyllek sitting in seat 2 with $8.10 - hungrywolf sitting in seat 3 with $40.48 - RaggedyAndy sitting in seat 4 with $21.00 - J_C4SH sitting in seat 5 with $21.80 - airborneks sitting in seat 6 with $24.89 - DOMMEREN-DK sitting in seat 7 with $27.30 - kentaman sitting in seat 8 with $18.20 [Dealer] - Adde_snopp sitting in seat 9 with $37.85 - bobbysox sitting in seat 10 with $17.60 Adde_snopp posted the small blind - $0.10 bobbysox posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Adde_snopp: , speedy83 folded rekabyllek called - $0.20 hungrywolf folded RaggedyAndy folded J_C4SH folded airborneks folded DOMMEREN-DK folded kentaman folded Adde_snopp called - $0.20 bobbysox checked Får A-8 i Sb, men väljer att syna eftersom det bara är en person som har gått med förut. Vill dock inte höja pga positionen utan vill bara se en flopp. BB, som är en tight aggressiv spelare checkar ** Dealing the flop: , , Adde_snopp bet - $1.60 bobbysox called - $1.60 rekabyllek folded Träffar tvåparet på floppen. Höjer med ca 3xPot, för att driva ut eventuella färgdrag. BB följer med Och jag sätter honom på en knekt, möjligtvis J-8. ** Dealing the turn: Adde_snopp bet - $3.40 bobbysox raised - $6.80 Adde_snopp called - $6.80 Öppnar med ett pottbet för att köpa och får en reraise mot mig. Hmm...Av det jag har sett av honom så tror jag knappast att han har gått med på stegdraget, han verkar för tight för det. Färgdraget är inte heller troligt. Jag synar dock. ** Dealing the river: Adde_snopp bet - $5.40 bobbysox went all-in - $9.20 Adde_snopp called - $9.20 Gör en i mina ögon stor höjning eftersom jag fortfarande tror att jag har bäst hand. Han går All-in och jag synar bobbysox shows: , Adde_snopp mucks: , bobbysox wins $34.05 from the main pot End of game 245806443 Han hade A-9 och tog mig således. Spelade jag handen fel? Bortse från att jag gick med i Sb, det är spelet efter floppen jag vill ha kritik på Citera
Bein Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Jag skulle tryckt in på Turn när han gav omslag Citera
parre Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 EDIT: Mitt tusende inlägg. Woo - I now officially have no life! ** Dealing the flop: , , Adde_snopp bet - $1.60 bobbysox called - $1.60 rekabyllek folded Träffar tvåparet på floppen. Höjer med ca 3xPot, för att driva ut eventuella färgdrag. BB följer med Och jag sätter honom på en knekt, möjligtvis J-8. Okej, nu vet jag inte hur folk spelar på 0.1/0.2, men varför 3xPot? Det driver ut en hel del händer som du krossar (typ Jx, T9 etc). Men okej, om du har folk som synar 3xpott med flushdrag så är det bara bra. Jag hade hur som helst betat ca pott. Det gör jag oftast på floppen, oavsett träff. Varför sätter du han på en kneckt, möjligtvis J8? Du säger att han är tight, men det spelar ju ingen roll, han fick ju hänga på gratis i BB. Jx är lite mer otroligt pga ditt överbet på floppen, mittenpar känns inte så hett då. Ax (inkl. AJ/A8) är väl troligare? ** Dealing the turn: Adde_snopp bet - $3.40 bobbysox raised - $6.80 Adde_snopp called - $6.80 Öppnar med ett pottbet för att köpa och får en reraise mot mig. Hmm...Av det jag har sett av honom så tror jag knappast att han har gått med på stegdraget, han verkar för tight för det. I detta läge betar du inte för att köpa, du betar för värde. Hans omslag är dock RIKTIGT läskigt. Du skriver att han är tight och inte bör ha gått med på stegdraget eller spela ett flushdraw aggro - i detta läge tycker jag du ska överväga fold om nu spelaren är så pass tajt som du säger. Eventuellt syna och försöka få en billig showdown, men mot en tight spelare som synar ett 3xpottbet på flop och höjer turn blir jag rädd... ** Dealing the river: Adde_snopp bet - $5.40 bobbysox went all-in - $9.20 Adde_snopp called - $9.20 Gör en i mina ögon stor höjning eftersom jag fortfarande tror att jag har bäst hand. Han går All-in och jag synar Tycker inte du gör rätt i att beta här. Han visade stor styrka på turn. Om han nu gjorde det med ett drag så missade han, då kommer han inte syna. Eventuellt kan du lägga ett litet blockingbet på 3 dollar och hoppas att han blir rädd och bara synar (då torskar du mindre). Men jag tycker inte du ska beta denna river. Försök få en jättebillig showdown... Detta baseras alltså på att spelaren som du beskriver verkligen är tight. Mot vanliga lösa tomtar så är det bara att valuebetta denna hand hela vägen och få betalt av Ax. Citera
adde_snoppskalle Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2005 Varför sätter du han på en kneckt, möjligtvis J8? Resonerar som så att om han hade haft ett A så skulle han ha höjt preflop med bara 2 motspelare. Tror därför på J-8 lr endast Knekt, också kanske han tror att jag försöker köpa potten. Citera
parre Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Resonerar som så att om han hade haft ett A så skulle han ha höjt preflop med bara 2 motspelare. Tror därför på J-8 lr endast Knekt, också kanske han tror att jag försöker köpa potten. Det motsäger allt du tidigare skrivit om hans tighthet. En tight spela skulle inte höja alla A ur position efter två limpare. Inte ens chans i världen. Särskilt inte vid fullbord. En lös och aggressiv spelare ja, men du skrev ju att snubben var tight... Citera
adde_snoppskalle Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2005 Sant... tack för dina råd! Citera
Incognito Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Preflop: Inget att kommentera. Att höja m A8o i sb ef att en redan limpat är inget alternativ om det inte är en som spelar väldigt många händer och raisar med bra sådana. Att lägga ner är inget riktigt bra alternativ heller då du troligtvis kommer få se floppen så billigt som en sb. Floppen: Bingo! Att betta 2,67 ggr befintlig pott är lite ett överbet men om du känner på dig att spelarna är överlösa och skulle kunna tänka sig calla med ett färgdrag eller ett par (vilket en spelare gjorde som du beskrev som "tight") i det här läget så är det ett bra bet. Turn: Ditt bet är inget att kommentera, det är bara att fortsätta då motståndaren kan vara på ett drag om han spelar mkt löst vilket jag anser att man gör om man callar ett sådant överbet som det på floppen. Då det blir omslag är det inte så kul längre, risken att han träffat med sin kicker till esset (det enda enskilda par man kan tänka sig att han skulle kunna call en sån stor höjning med på floppen) eller träffat ett set på floppen är överhängande men lite konstigt att han skulle han inte skulle höjt med JJ (vilket är det troligaste setet) i en ohöjd pott. Ett tredje alternativ är att han redan träffat 2 par på floppen (J8 eller AJ är troligast). En pyttechans finns att han sitter på just QsTs och callat med flush o inside straightdraw. MAO så är risken stor att du är slagen nu men hans stack är grund för att lägga ner IMO så jag anser att callet är bra. River: Här hade jag checkat och callat ett ordentligt raise, men med tanke på hur pot-commited du är så kan du lägga ner nu. Citera
Sargon Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Tycker inte du spelar direkt fel nånstans. när han reraisar på turn så är det inte så mycket att göra, antingen foldar du där direkt eller så följer du med och är i såna fall defenetivt pott commited med ditt tvåpar om inte möjligtvis ett kombinerat färgsteg kort skulle komma på rivern. Tycker inte du kan folda tvåparet heller så du måste spela det och du måste vara bered att syna hans eventuella all in. Du kunde eventuellt reraisa han all in redan på turnen för att hindra eventuell färgdragsbluff eftersom dina pengar ändå ska in på ett sätt eller annat. Han kan ha fått ett lägre tvåpar med nian eller ha ett ess med bra kicker så spelar du som du gjorde här kommer du plusa i längden. Citera
Recommended Posts