thungphung Postad 30 Mars , 2010 Rapport Postad 30 Mars , 2010 Howdy, Jag har en simpel fråga som rör Excel. Det är så att jag skrivit två formler som jag använder. Men jag behöver ha med referens. Så min fråga lyder alltså; Har jag med referens i dessa? =OM(Blad1!B1<C3;"sant";"falskt") =MEDEL(Blad1!C3:C28) Tack på förhand, /Excelfisken Citera
JNL Postad 30 Mars , 2010 Rapport Postad 30 Mars , 2010 Vad menar du? Varför måste du "ha med referens" och vad menar du med det? Citera
devalanteriel Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Antar att referens = angivna celler i funktionen. I så fall är svaret ja. Men frågan verkar lite förvirrad. Citera
JNL Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Ser det här nästan som en gåta men kör en gissning på vad frågan rör. Det är inte så att du i den första formeln behöver ha in Blad1! innan C3? Vill du jämföra cell B1 på blad 1 med cell C3 på blad 1 eller med cell C3 på det blad du är? I den andra formeln summerar du väl C3 t.o.m. C28 på blad1. Vild gissning då frågan inte riktigt är nån fråga. Citera
Recommended Posts