Gå till innehåll

neteller drar "tillfälligt" dubbelt


MickeG

Recommended Posts

häromdagen förde jag över ca 2000 dollar till netellerkontot från visa kontot. På något sätt har neteller dragit den summan två gånger. Pengarna har kommit in på neteller kontot men eftersom dubbla summan drogs från visa kontot ligger jag minus där (visste jag inte ens kunde hända). Det är ett reserverat köp, vad innebär detta, att pengarna inte dragits på "riktigt"?

 

Det hände en gång tidigare och då gick pengarna tillbaka efter nån dag. Är det ett lån neteller gör (lagligt?) eller nån garanti för att verifiera att man kan betala?

 

kan man se det som att om jag hade haft tillräckligt med pengar på kontot så hade summan dragits men nu hamnar jag minus och därför går köpet tillbaka?

 

Skumt och hoppas pengarna trillar tillbaka genast. Supporten har inte svarat ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resulterande köp = reserverat köp antar jag?

 

Pengarna kommer återgå till dig inom 3-4 dagar. Om du ringer din internetbank kan de se när reservationen släpper och du får tillbaka pengarna.

 

Anledningarna till att det blev så kan vara många, men förmodligen bara något tillfälligt hos visa/neteller. Har inte varit med om det iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resulterande köp = reserverat köp antar jag?

 

Pengarna kommer återgå till dig inom 3-4 dagar. Om du ringer din internetbank kan de se när reservationen släpper och du får tillbaka pengarna.

 

Anledningarna till att det blev så kan vara många, men förmodligen bara något tillfälligt hos visa/neteller. Har inte varit med om det iaf

 

 

att dom drar dubbelt är standard.

Sist jag ringde Nordea så kunde de inte släppa på reservationen men tidigare gånger har det gått bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...