Gå till innehåll

Letar studiematerial för FLHE 6max


SantaClawzz

Recommended Posts

Jag har efter 3 års uppehåll börjat spela nätpoker igen.

 

När det senast begav sig så var jag en vinnande spelare på Poker Stars FL3/6 Full Ring. Gjorde ett par seriösa försök på 5/10 men där tog det stopp och jag tröttnade helt enkelt och slutade spela.

 

Nu när jag är inne och tittar på de olika pokersajterna ser jag att det är ännu fler som spelar NL än förut och de flesta som spelar FL kör 6max.

 

Jag kan tänka mig att äldre pokerböcker inte längre är aktuella då spelet ändrats under de senaste åren, eller har jag fel?

 

Tänkte göra ett försök att lära mig FL 6max och undrar då var jag hittar den bästa informationen. Både sajt-, och boktips tas tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga direkta tips, men väck liv i några av de gamla FL-trådarna i handanalysforumet här på PF, där hängde det några riktigt bra postare förut. Kan ju vara bra och se om du kan väcka upp någon av dem.

 

Hojta till här i tråden om du startar en dagbok också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste att Brian Townsend rekommenderade den här i intervjun i senaste PM:

http://www.amazon.com/Winning-Tough-Hold-Games-Short-Handed/dp/1880685388

 

men ger det verkligen något att lära sig FL nu? jag har väldigt lite koll, men är det inte bara bots på typ 2/4-10/20? någon här på pf som fortfarande gör fina resultat på FL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...