Gå till innehåll

Paschendal - Sämsta grindern @SvS


Paschendale

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har haft 4-5 dagars paus nu och är för närvarande hemma på påsk-långhelg. Huvudet är rensat, jag började skriva ett word-dokument som jag kallar "Poker enligt Paschendal", där jag ska skriva ner hur jag ska spela och varför. Rolig titel tycker jag ;) Har varit inne och läst och kommenterat lite i handanalysforumet och tycker det har varit intressant och nyttigt. Under de närmaste dagarna ska jag jobba med mitt självförtroende och självkänsla. Jag ska spela varje hand optimalt.

 

Dessutom har jag en idé om att jag ska låta någon polare raila mig medan jag även kommenterar. Då kommer jag verkligen ha ögonen på mig. Jag kommer inte tilta eller kunna spela händer dåligt/semidåligt. Dessutom ska jag diskutera litegrann med några polare som också grindar SvS. Nackdelen är att de kommer veta hur jag tänker, men det är ändå inte dessa spelare som jag vinner (ja, typ i alla fall :) )mina pengar av.

 

Planen för nästa vecka är 2 timmar poker per dygn fr o m tisdag, 6 timmars sömn och resten plugg (plus att jag måste äta och träna, men ska försöka göra det så fort som möjligt). Jag skriver C-uppsats för stunden och har inte kommit sådär jättelångt. Men två timmar borde jag som sagt kunna få in, bara för att försöka få in något slags rutin. (Eller är det månne bättre att vänta till helgen och köra en lite längre session, typ 10 timmars?).

 

För övrigt hade jag mitt livs roligaste utekväll i lördags. Så här gick det till:

Förfest hemma hos en polare. Vi var ett glatt gäng på typ tio personer, inklusive min flickvän som hälsade på mig den helgen. TIll förfesten hade jag med mig två flaskor vin (två sjukt bra köp av mig som vanligt). Jag var hela tiden lite orolig för att det skulle räcka, eftersom planen var att bli full - varken mer eller mindre. Jag tömmer första vinflaskan rätt fort, absolut inte halsa men hade väl dragit i mig den på 45-60 minuter. Under tiden smuttade jag på min polares groggar (för att sejfa litegrann, lol på mig). Klockan blir 22 nånting, och jag är inne på min andra flaskas andra glas. Rätt var det är så börjar jag känna mig en aning trött och seg. Bestämmer mig helt sonika för att ta en power-nap i soffan ;-). Hamnar man där brukar man inte komma därifrån förrän dagen efter. Men nu jävlar! 23.00 var vi fem stycken kvar på förfesten, och de övriga i sällskapet bestämde sig för att det var dags för att dra. Jag känner att jag inte kan svika mina polare och min flickvän, och bestämmer mig för att göra ett försök i alla fall. 15 minuters promenad senare är vi framme på nattklubben. Vi kom dit vid typ 00.00 tror jag, och från det klockslaget fram tills stället stänger vid 02.00 dansar alltså Paschendale i princip oavbrutet. Jag brukar ALDRIG dansa när jag är ute, men nu var jag på så jävla bra humör. Kommer bland annat ihop att jag slog två kullerbyttor på dansgolvet :) Efter det går vi hem och äter rostbröd. Vaknar vid 11-tiden nästa morgon, promenerar ner på ICA Maxi och handlar fika eftersom vi skulle få besök av ett annat par på fika på eftermiddagen. Duschar bort den lilla bakfylla som var kvar när jag kommer hem, och snor ihop scones och blåbärs- och hallonpaj (jag är så sjukt händig). Väldigt trevlig helg i alla fall! :) Ska ju försöka ha denna dagbok som lite privat blogg också (har en "riktig" blogg också men är inte så sugen att skriva i den eftersom att jag inte har någon fungerande kamera för närvarande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comebacken närmar sig med stormsteg, i övermorgon tisdag smäller det förhoppningsvis :) En sak som jag inte skrev i mitt öppningsinlägg är att jag hittills inte använt mig av något analysprogram. Jag har nu typ bestämt mig för att skaffa ett så fort rullen är uppe i 3.8k.Jag försökte fixa HEM gratis, vilket resulterade i något de luxe-virus och omformatering :) Vilket skulle ni rekommendera? PT3 eller HEM? Eller finns det något annat? Måste obv fungera på SvS. Tänker inte ha det så mycket för att analysera andra utan mer mig själv, är övertygad om att jag säkert kan hitta rätt stora luckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comebacken närmar sig med stormsteg, i övermorgon tisdag smäller det förhoppningsvis :) En sak som jag inte skrev i mitt öppningsinlägg är att jag hittills inte använt mig av något analysprogram. Jag har nu typ bestämt mig för att skaffa ett så fort rullen är uppe i 3.8k.Jag försökte fixa HEM gratis, vilket resulterade i något de luxe-virus och omformatering :) Vilket skulle ni rekommendera? PT3 eller HEM? Eller finns det något annat? Måste obv fungera på SvS. Tänker inte ha det så mycket för att analysera andra utan mer mig själv, är övertygad om att jag säkert kan hitta rätt stora luckor.

 

Du har 15 dagar gratis om du tankar från HEMs hemsida, så testa det och se om du gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ska testas! Använder du det själv eller? Vad tycker du om det? Och då menar jag inte för HEM specifikt utan såna program överhuvudtaget.

 

Tycker att HEM är nice, och jag använder det själv. Är väl inte supernödvändigt för att spela 0.5/1 på svs men det är kul med trackerprogram rent allmänt så man får lite överblick över sitt spel o.s.v:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag busat lite med HEM. Vad ligger ni på för VPIP? Vad bör man ligga på?

 

En fråga till också, hur får man upp HUD:en medan man spelar så att säga? För att se stats och så på olika motståndare IRL, hoppas ni förstår vad jag menar.

 

Blev en timmes spel också, spelade hyfsat bra tyckte jag, förlorade nån set mot hålpipa osv men slutade bara back en femtiolapp. Blir mer spel ikväll. Ska dock försöka hålla disciplinen och skriva på min c-uppsats några timmar också. 70%-seminarium på torsdag nämligen och jag kan väl säga att jag inte riktigt har så mycket klart än... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder verisonen 1.10 och uppåt som stöder boss kommer din HUD upp när du börjar autoconverta, förutsatt att du har inställningen "launch HUD with autoimport" inställt under fliken HUD options.

 

Jo alltså jag får igång HUD:en, jag tänkte om det kanske gick att göra så att man hade stats på varje enskild spelare och kan se på samma sätt som hur mycket pengar de har vid bordet. Vet inte hur jag ska förklara bättre. Tack för hjälpen så länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var då comebacken gjord, blev ungefär tre timmars spel igår. Spelade bra, händerna höll och plus ungefär 1.1k! Yay. Nu har jag bestämt att jag ruschar från och med nu :) Enligt HEM ligger jag på typ 32 i VPIP, vet inte om det är bra eller dåligt. Kul att se lite statistik i alla fall, ska göra ett seriöst övervägande när trialperioden är slut.

 

Får för övrigt se hur mycket poker jag hinner klämma in, hade introduktion för ett nytt moment på universitetet idag, och det blir the devil to pay att hinna med att läsa allt som ska läsas till seminariet på fredag. Får se om man kan dra in på något annat, sömn t ex :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för dålig uppdatering hörrni. Förhoppningsvis är det det största längre breaket. Har skrivit på min C-uppsats dygnet runt senaste två veckorna. De få timmar som blivit över har gått åt till att spela poker, sen har jag varit så less så att jag inte har orkat skriva här :)

 

Nej, är (faktiskt) inte gul än. För närvarande är jag på all-time-high vilket känns bra. Spelar riktigt bra poker just nu, tycker jag själv åtminstone :) Blev riktigt ägd för någon vecka sen av waltz dock. Han är riktigt duktig. När jag möter bra spelare försöker jag alltid köra typ fight-fire-with-fire, men det lyckas aldrig så bra. Kanske för att jag har värdelös timing eller för att de kanske har bra kortsnitt just då. Jag har använt Holdem Manager nu under 15 dagar, roligt program! Blir väl att jag investerar i det. Ligger på typ 35/25 eller vad det nu var. Vinner mest pengar när jag har knapp vilket jag tycker är positivt. Har fortfarande lite väl låg winrate, men det beror nog delvis på att de första 20k händerna är downswing (plus att jag är rätt kass). Ska köpa HEM när rullen är på 3.8k (just nu 2.7k efter några uttag (sic!) )

 

Blev megatiltad på Fotogenetic för ett tag sedan också, han trebettade sönder mig, men sa själv att han hade bra kortsnitt. Jaja :) Alltid roligt med trevliga spelare runt bordet!

 

Några händer:

 

Nähä, nu verkar det vara nåt vajsing på handhistoriken på SvS, bara 100 senaste händerna som visas. Skumt! Jaja. Annars så är jag hos tjejen över helgen. Ikväll blir det sportbar och förhoppningsvis några perioder av hockeyn. På tisdag ska jag klippa mig, jävligt skönt eftersom jag börjar se ut som en riktig lodis.

 

En annan grej, vilka spelare tycker ni är bäst på 0.5/1? Jag tycker waltz är duktig, kouz likaså. Även REBARINHO och han med q-namnet är spelare man inte gillar att sitta med.

 

Och än en gång, sorry för de dåliga uppdateringarna, nu är det skärpning från min sida som gäller! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi för att få maximalt värde här?

 

***** Hand 1295238554 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 april 2010 13:38:51

Anna 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Tomp83 (116.94)

Plats 4: Paschendal (197.00)

Plats 5: terby (100.00)

Plats 1: Sam_D (230.97)

Plats 3: Wassiri (69.75)

Sam_D lägg LM 0.50

Tomp83 lägg SM 1.00

** Giv **

Tomp83 [N/A, N/A]

Paschendal [Dr, Dk]

terby [N/A, N/A]

Sam_D [N/A, N/A]

Wassiri [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Wassiri Lägg

Paschendal Höj till 4.00

terby Lägg

Sam_D Syna 4.00

Tomp83 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Dh, 9k, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Sam_D Passa

Paschendal Satsa 7.00

Sam_D Höj till 24.25

Paschendal ?

 

Fi har spelat tight hittills. Därför rätt osannolikt med Q eller färgdrag. Mycket troligt att han har en nia. Problemet med att re-raisa flop är att han eventuellt släpper typ 89 eller 9T. Problem nummer två blir att det ligger ett färgdrag ute och att han kan bli rädd om det sitter om han har en nia. Så hur gör vi?

 

Eventuellt kan vi köra en Dan Glimne-soulread också. Sätta Fi på 99 och folda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, precis hemkommen från tjejen, blivit måttligt med pokerspel de senaste dagarna. Däremot har jag kollat igenom hela veckan av nya Poker After Dark. Fy fan vad pinsamt dålig typ Craig Ivey var :/ för att inte prata om Hellmuth då. Suck. Som tur är är ju Lee-Ann med, satan i gatan vad het hon är. Kanske snyggaste tjejen i världen imo.

 

Nu har jag precis kommit hem från gymmet. Blev ett rygg- och tricepspass. Nu har jag ätit en burk tonfisk och ska duscha och tittat på nya High Stakes Poker-avsnittet och mumsa på lite konserverad ananas. I morgon bitti blir det handling och klippning. Senare på dagen ska jag baka bondkakor eftersom det vankas kafferep på kvällen. Ska bli sjukt nice! (sno gärna idén!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tyvärr hinner jag inte med nån session alls eftersom jag ska på kafferep :) Det lär för övrigt bli svinroligt, vi är 12-13 pers i alla fall så det blir kakor så det räcker och blir över.

 

Däremot kan jag ta några händer från helgens strapatser:

 

Var upp och busade lite på 1/2, tänkte köra tight-is-right. Men tänkte att det inte är min stil direkt. Jag har spelat rätt tight hittills vid bordet, BB har höjt rätt ofta för att stjäla (alternativt haft sick kortsnitt). Limpraisar eftersom jag typ aldrig gör det och har position. Kan ju dessutom reppa en stark hand. Helt fel att göra så ibland? Floppar ju bra, kan fortsätta reppa. Vad är rätt betsize för att få odds att syna eventuellt AI? För jag antar att vi aldrig i helvete kan checka bakom här?

 

***** Hand 1296201363 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 april 2010 20:41:54

Britta 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ken Retard (399.48)

Plats 4: Paschendal (452.12)

Plats 3: LordUlf (288.80)

Plats 5: Madde86 (1023.51)

Plats 2: ior_sthlm (225.53)

Madde86 lägg LM 1.00

Ken Retard lägg SM 2.00

** Giv **

Ken Retard [N/A, N/A]

Paschendal [6h, Kh]

LordUlf [N/A, N/A]

Madde86 [N/A, N/A]

ior_sthlm [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ior_sthlm Syna 2.00

LordUlf Syna 2.00

Paschendal Syna 2.00

Madde86 Lägg

Ken Retard Höj till 12.00

ior_sthlm Lägg

LordUlf Syna 12.00

Paschendal Höj till 47.00

Ken Retard Syna 47.00

LordUlf Syna 47.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 10h, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

Ken Retard Passa

LordUlf Passa

Paschendal Satsa hur mycket?

 

Betar jag 120 på flopp och Ken Retard ställer så ligger det typ 610 i potten och jag har 260 kvar för syn. Då får jag ju ungefärliga odds mot AK, AQ osv (såvida det inte är AQhh.). Men som sagt, jag tar gärna emot kommentarer.

 

Nästa hand berör ämnet "Att spela AK preflop". Hur djupa ska vi egentligen vara innan vi kan börja fundera på att släppa AK pre? Det är andra gången på några få händer som Borkax fyrbettar mig. Hur sizear vi en fembet? Shove direkt eller höja till 95-isch och syna push? Problemet med att höja till 95 är att det blir jävligt svårspelat om vi får syn (lol jag vet, men det kan faktiskt hända ibland) och missar flop.

 

***** Hand 1296046508 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 april 2010 17:19:51

Anna 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: 240turbo (190.00)

Plats 4: Paschendal (245.21)

Plats 5: callelo (71.69)

Plats 2: LaVey (190.81)

Plats 3: Borkax (310.94)

Paschendal lägg LM 0.50

callelo lägg SM 1.00

** Giv **

240turbo [N/A, N/A]

Paschendal [Eh, Kk]

callelo [N/A, N/A]

LaVey [N/A, N/A]

Borkax [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

240turbo Lägg

LaVey Lägg

Borkax Höj till 3.50

Paschendal Höj till 13.00

callelo Lägg

Borkax Höj till 33.25

Paschendal Höj ?

 

Ja, det där är faktiskt nog de enda intressanta. Har träffat några set och färger som stått så det är ju liksom inget att skriva hem om. Och som sagt, tar gärna emot kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi än en gång fått in några händer. Tyvärr har min HEM-trial gått ut, blir nog så att jag köper det snart (fast det kanske jag skrev :) )

 

Jag ska kolla igenom mina senaste AK-händer rejält. Förmodligen är det inte särskilt profitabelt att stacka 200xBB varje gång eftersom de flesta är alltför tighta. Majoriteten av spelarna fyrbettar nog aldrig light. Nåväl.

 

Hur kallt spelar jag denna? Kan vara lite semikallt att syna OOP iofs, men jag tycker vi kan syna ganska ofta när tre personer gjort det före oss. Floppar bra och eftersom brädan är så odragig väljer jag att check-syna. Vill inte avslöja handstyrka igen, min range blir ju bra mycket bredare om jag bara check-synar än om jag skulle check-raisat :) Vill inte heller höja bort sämre nior och eventuella överpar. Turn blankar. Hur kallt är det att ställa med en bet+en minihöjning? Minihöjningen indikerar en stark hand, kan vara 22 eller 44, men kan även vara alla 8:or. Har ingen speciell read förutom att bordet varit rätt slaskigt med ganska många stora potter.

 

***** Hand 1299569921 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 april 2010 17:42:44

Anna 20 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: raasakka (192.95)

Plats 4: Paschendal (219.94)

Plats 5: mrblody (162.55)

Plats 1: terby (146.81)

Plats 3: etlam (101.63)

Paschendal lägg LM 0.50

mrblody lägg SM 1.00

** Giv **

raasakka [N/A, N/A]

Paschendal [8k, Kk]

mrblody [N/A, N/A]

terby [N/A, N/A]

etlam [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

terby Höj till 3.50

raasakka Syna 3.50

etlam Syna 3.50

Paschendal Syna 3.50

mrblody Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [2k, 8r, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

Paschendal Passa

mrblody Satsa 13.12

terby Lägg

raasakka Syna 13.12

etlam Syna 13.12

Paschendal Syna 13.12

*** Turn(Board): *** : [2k, 8r, 8h, 4s]

*** Bet Runda 3 ***

Paschendal Passa

mrblody Satsa 34.99

raasakka Höj till 69.98

etlam Lägg

Paschendal All-in 203.32

mrblody Lägg

raasakka All-in 176.33

*** River(Board): *** : [2k, 8r, 8h, 4s, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 11.43 Totalpott: 446.20

raasakka Lägger mig Vinst: 0.00

Paschendal [8k, Kk] Triss i åttor Vinst: 446.20

mrblody Lägger mig Vinst: 0.00

terby Lägger mig Vinst: 0.00

etlam Lägger mig Vinst: 0.00

 

Nästa hand. simon12 är vektajt. Några händer tidigare har han synat OOP med 87hh och checksynar JTx-flopp med två hjärter. Synade min AI på en blank turn. Pments höjning kan vara alla Q och överpar. Antar att jag inte kan lägga flopp? På turn får jag problem. Antingen så är det lägg eller ställ (eftersom vi inte direkt kan syna och check-folda river), vad tror ni?

 

***** Hand 1299560816 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 april 2010 17:29:53

Anna Djup 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: rippin (192.00)

Plats 2: Paschendal (223.47)

Plats 5: simon12 (291.66)

Plats 4: mrpoker5 (208.98)

Plats 3: Pment91 (140.53)

mrpoker5 lägg LM 0.50

simon12 lägg SM 1.00

** Giv **

rippin [N/A, N/A]

Paschendal [7s, 8s]

simon12 [N/A, N/A]

mrpoker5 [N/A, N/A]

Pment91 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

rippin Lägg

Paschendal Höj till 4.00

Pment91 Syna 4.00

mrpoker5 Syna 4.00

simon12 Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [7k, Ds, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

mrpoker5 Passa

simon12 Passa

Paschendal Satsa 13.00

Pment91 Höj till 34.00

mrpoker5 Lägg

simon12 Syna 34.00

Paschendal Syna 34.00

*** Turn(Board): *** : [7k, Ds, 7r, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

simon12 Passa

Paschendal Passa

Pment91 All-in 102.53

simon12 Syna 102.53

Paschendal gör vaddå?

 

Annars har det varit rätt lugnt. Plus 3.6k för månaden på 48 spelade timmar cirkus, det får duga så länge. För övrigt försöker jag fixa till min Sharkscope-kurva genom att köra Sardinsnabbisar :)

 

Dessutom var det en kille som railade mig idag. Då vet man att man kommit nån vart ;) Förmodligen var han utsänd av en icke namngiven 0.5/1-grinder ;)

 

Nu blir det majbrasa på campus här i Umeå, förra året var det 6-7k personer där så vi får se hur det blir i år. Väl mött till nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...