Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Peek A Boo! alla Poker entusiaster! I denna dagbok kommer ni få läsa allt om mina Vinster, Förluster och Självinsikter. Jag kan börja med att beskriva lite av mina erfarenheter så här långt. Jag har spelat 'real money' poker i ganska exakt ett halvår nu, på stakes inte högre än 0.25/0.50 Med en snittinkomst på €200-300 per månad/bord, Spelar 2-6h om dagen för tillfället mycket olika beroände på hur jag känner. Jag har tidigare mest spelat ett bord åt gången. Men numera spelar jag på 2-4 bord. Senaste: Nu är semestertiden över och jag börjar förska bygga upp rullen på nytt. Satt in $500 på Multipoker för $100 bonus och planerar att hora vidare lite på partynätverket. Ni är givetvis välkomna att kommentera allt jag skriver. Tack på förhand, Shuffle up and steal!... Var lirar Kwejk nu?! Flertal partyskins. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Operation Bonuswhore. Efter att ha scannat igenom halva Internet kom jag fram till att jag nu ska bonushora på No1poker.com. De har en fet 50% bonus max €200. So far... Jag har spelat 3 dagar på denna bonus och har med nöd och näppe lyckats ligga kvar på mina insatta €400 på No1poker, haft en och annan tragisk badbeat. Har redan hälften av de rakehands jag behöver (1433 av 3000) så jag hinner nog enkelt ta denna bonus innan månaden är över. Mina badbeats borde snart dö ut så jag går lite normalt plus också! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Ett exempel på senaste dagarnas perfekta reads och inte lika så perfeka tur Game # 77672065 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Degerfors" Game ended 2005-05-31 19:32:50 UTC Players: rillerille (EUR 41,50 in seat 1) Granade (EUR 32,25 in seat 2) jopzter (EUR 60,25 in seat 3) Manxen (EUR 18,25 in seat 5) jensen79 (EUR 159,00 in seat 6) Dealer: jopzter Small Blind: Manxen (0,25) Big Blind: jensen79 (0,50) Granade was dealt: K:spade: - K:club: rillerille Fold Granade Raise (2,00) jopzter Fold Manxen Call (1,75) jensen79 Fold Flop T:club: - 4:club: - 5:club: Hehe, ser du också detta bräde varje gång du har högt PP? Manxen Check Granade Bet (1,50) Betar ut 1.50 för att visa mig svag. Jag tänker raisa igen. Manxen Raise (7,00) Du bluffar inte mig! Granade Raise (11,00) Sug på denna! Manxen All-In (9,25) Määh... Granade Call (3,75) Jaja.. hoppas du inte har A-high flush eller ett set. Turn T:club: - 4:club: - 5:club: - 9:spade: River T:club: - 4:club: - 5:club: - 9:spade: - J:spade: Manxen shows: 9:heart: - T:heart: (two pairs, tens and nines) Wtf?!! Ställer du in på det där? Okej. Granade shows: K:spade: - K:club: (a pair of kings) Manxen wins: EUR 36,00 (with two pairs, tens and nines) O.U.T.S.U.C.K!!! Rake: EUR 1,00 Tur detta inte var någon större pott. Nu kanske ni förstår varför jag vill spela på högre stakes. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fedorov Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 han hade ju topparet på floppen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 han hade ju topparet på floppen! Mot ett öppet färgdrag, mot en bet och en reraise och med en låg kicker på sitt toppar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Jag tror han var ironisk... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Jag tror han var ironisk... Va? Jag trodde sånt var förbjudet på den här sajten! Jag har alltid trott och hoppas att vi på den här sajten kunde föra våra diskussioner på ett moget plan utan inlägg av ironi och annat. Poker är ett så pass allvarligt ämne att det bör behandlas med största respekt. Något annat är inte att tänka på! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Bra spelat pre-flop! På floppen tycker jag dock att spelet är halvt makabert. Du måste betta rejält där för att veta om knugarna håller. Det är inget du kan förutsätta att dom gör. Det finns ju en hel hög med händer som slår dig på den brädan även om du har en hög klöver själv. Att försöka "lura" någon att raisa dig på den floppen kan många gånger resultera i att du kör i degen med dålig/ingen vinstchans, du vet ju faktiskt inget om vad han sitter på. Ibland skulle jag också se till att få in pengarna på floppen, men det beror på motspelaren. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Jag tror att gubben hade en read på Kwejk. Han satte honom väl på låga suited connectors, ej i klöver. Typ 4 3 . Då drog han ju i princip dött mot 9 T .... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Kwejk, folket spelar likadant pa hogre limits... sorry Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Bra spelat pre-flop! På floppen tycker jag dock att spelet är halvt makabert. Du måste betta rejält där för att veta om knugarna håller. Det är inget du kan förutsätta att dom gör. Det finns ju en hel hög med händer som slår dig på den brädan även om du har en hög klöver själv. Att försöka "lura" någon att raisa dig på den floppen kan många gånger resultera i att du kör i degen med dålig/ingen vinstchans, du vet ju faktiskt inget om vad han sitter på. Ibland skulle jag också se till att få in pengarna på floppen, men det beror på motspelaren. Jo jag håller med om att jag lirade den lite kackigt efter flopen. Men det var en kul hand att börja dagboken med. hehe Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Kwejk, folket spelar likadant pa hogre limits... sorry ja... jag har ju sett dig in action. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Tur detta inte var någon större pott. Nu kanske ni förstår varför jag vill spela på högre stakes. ?! I detta fall vill du att potten ska vara på stor som möjligt? Du är 88% på floppen. Klagar du på detta? För helvete, njut medan du kan. Förstår inte varför folk inte gillar tomtar som ställer in med skit? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Tur detta inte var någon större pott. Nu kanske ni förstår varför jag vill spela på högre stakes. ?! I detta fall vill du att potten ska vara på stor som möjligt? Du är 88% på floppen. Klagar du på detta? För helvete, njut medan du kan. Förstår inte varför folk inte gillar tomtar som ställer in med skit? ..eftersom jag förlorar handen tycker det var tur i oturen, och är då glad över att potten vart minde än vanligt i detta läge, för att förklara mig lite bättre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Här är en situation jag tycker är brutalt knepig. Frågan är om jag kunde spela denna hand mer aggressivt? Jag gav nästan upp den när jag såg en fjärde spader på turn. Jag ville inte beta på ett kåkdrag då han kanske ville trap'a mig? Eller överskattar jag fisken här? Game # 77701848 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arvidsjaur" Game ended 2005-05-31 20:21:07 UTC Players: becko (EUR 45,25 in seat 1) beta (EUR 21,75 in seat 2) tompaaaaaa (EUR 39,25 in seat 3) Granade (EUR 53,50 in seat 4) betty (EUR 35,25 in seat 5) Kentman (EUR 24,50 in seat 6) Dealer: betty Small Blind: Kentman (0,25) Big Blind: becko (0,50) Granade was dealt: T:club: - T:diamond: beta Fold tompaaaaaa Call (0,50) Granade Raise (2,50) betty Fold Kentman Fold becko Call (2,00) tompaaaaaa Fold Flop K:spade: - T:spade: - 3:spade: becko Check Granade Bet (3,00) becko Call (3,00) Hm.. en färdig färg eller Flushdrag? Turn K:spade: - T:spade: - 3:spade: - 4:spade: becko Check försöker han trap'a mig? Granade Check jag hoppas på att bordet parar. Borde jag betat här? River K:spade: - T:spade: - 3:spade: - 4:spade: - A:heart: becko Check Granade Check svårt att trycka in en bet utan spader här? Efter ett par svar visar jag Resultatet av denna hand. becko shows: 3:heart: - 3:club: (three of a kind, threes) Granade shows: T:club: - T:diamond: (three of a kind, tens) Granade wins: EUR 11,25 (with three of a kind, tens) Rake: EUR 0,50 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 mkt storre bet pa flop. Ditt bet var alldeles for svagt. dock verkar han vara radd for flushen han med, sa jag tror faktiskt du hade kunnat stjala efter hans check pa turn aven om han satt pa en liten flush. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 mkt storre bet pa flop. Ditt bet var alldeles for svagt. dock verkar han vara radd for flushen han med, sa jag tror faktiskt du hade kunnat stjala efter hans check pa turn aven om han satt pa en liten flush. Precis min eftertanke. Det låga betet på flop skäms jag helt klart för. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Betta hårdare flop sen så är det rätt att checka. Du vann handen va? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Betta hårdare flop sen så är det rätt att checka. Du vann handen va? Jag uppdaterar HH med Resultatet nu. Jo jag vann Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 2 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 Kwejk slaskar Turnering på B2B Idag la Kwejk sitt Cashgame åt sidan efter bara 45 minuters vinnande spel. När det sen börjar klia i klickfingret mot midnatt på grund av för lite poker, så registrerar sig Kwejk för att delta i en turnering. Så här gick det... NL - Hold'em - Freezeout Buy in: €7 Players: 160 Prize Pool: €1042 Jag dubblar snabbt upp med stål och känner mig nöjd. Efter vidare 30-60 minuters spel så har oturen fångat mig och jag ligger bland de 5-10 sista, med mindre än 1/3 av medelstack. Vändningen sker när jag tänker slaska med Dolly! (T2o) ..jag raisar all-in med min skruttstack mot BB. Han callar mig och visar upp ATo. Då har vi T2o VS ATo. Ready.. Fight! Flopen blir galet nog något med 22.. och jag dubblar upp med min triss i tvåor. Efter denna gåva från pokergudarna inser jag att jag har en chans ändå. Spelet går vidare och jag spelar bra poker, samt vinner en och annan 50/50. Det flyter som det ska. Nu är jag till sist på finalbordet. Det brister ut ett jävla krig och jag sitter mest och tittar på fyrverkeriet. Får en del händer i rätt läge och lyfter in. dubblar upp och spelar vidare. Heads Up! jag har ca 40k mot 200k med blinds på närmare 10k. Första handen i heads up matchen blir AKo och jag dubblar upp. Vi spelar ett tag till... Jag förlorar till sist med AQs mot 47o efter att han callat mitt raise postflop efter en lite tankekraft och jag betar mig halvt död sen all in med flop rainbow med två 7or på och en missad turn. ”Second bullet did not hit..” Det blir andraplats och €155 tillskott till rullen. Inte illa pinkat. Nu har jag satt en 5,3 och 2-plats i MT Turneringar, denna var dock den minsta av dessa tre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 6 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2005 Veckan som varit Spelar på 0.25/0.50. Är inne på en 8 session winning streak på totalt €360 under senaste 7 dagarna (19tim effektiv speltid.), och är då plus €310 på en vecka. Kort sagt mycket nöjd med mitt spel och flyt just nu. Snart får jag även en bonus på €200. Mycket av vinsterna kommer från en mindre MT-Turnering. Finns ett tidigare inlägg om denna. Det jobbiga med dessa winning streaks är att jag börjar vänta på en förlust. Vilket självklart stör mitt spel. Kan inte spela lika länge som annars, behöver inte(, vågar mindre). Borde det inte vara tvärtom? Hur känner ni andra under en winning streak? 8 sessions som jag talar om kanske inte är så mycket. Men på grafen ser det ut som Mount Everest. Motiverar mig nu genom att titta på poker innan jag spelar. Låter mig inte gå in i ett spel om jag tror det kommer gå dåligt. Vanligen mer grindar mig upp. Men någon period varje månad så släpper allt och jag vinner i varje session jag spelar, Turneringar, SnG och Cashgames. Allt här i värden går i vågor, Poker är inget undantag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 8 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 Dagens flop! Bordsstämning: löst och aggresivt. Hade en liten read på Tornado från förra borden jag spelade på. Där tilta han ganska bra. Men ser ut att ha bättrat på sitt spel nu, eller i alla fall haft mer flyt. Själv har jag åkt bergodalbana på detta bord. Mött triss med 2par osv. Men sånt som sker. Börjar komma på fötter igen. Game # 80971843 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Tarragona" Game ended 2005-06-08 17:46:00 UTC Players: dempen (EUR 75,75 in seat 1) sliman (EUR 58,00 in seat 2) Killer666 (EUR 120,00 in seat 3) Granade (EUR 83,50 in seat 4) OldMonk (EUR 87,00 in seat 5) Tornado (EUR 155,75 in seat 6) Dealer: Killer666 Small Blind: Granade (0,50) Big Blind: OldMonk (1,00) Granade was dealt: T:spade: - 7:heart: Tornado Call (1,00) dempen Call (1,00) sliman Call (1,00) Killer666 Call (1,00) Granade Call (0,50) Varför inte, Familjen är samlad. OldMonk Check Flop J:heart: - 8:heart: - 9:club: Shit.. ser jag rätt!! Granade Bet (5,25) No free cards for good behavior. Stegen kan lätt bli utdragen på turn. OldMonk Fold Tornado Fold dempen Call (5,25) sliman Call (5,25) Killer666 Call (5,25) Halva familjen väljer att stanna kvar. Turn J:heart: - 8:heart: - 9:club: - 9:spade: lite oroande kort Granade Bet (14,00) betar 3/4 pot för att se var jag står. dempen Call (14,00) sliman Call (14,00) Killer666 Fold River J:heart: - 8:heart: - 9:club: - 9:spade: - T:club: Känner mig säker på att jag är slagen här. Granade Check Ger upp.. någon måste ha kåken? dempen Check sliman Check Granade shows: T:spade: - 7:heart: (a straight, jack high) dempen didn't show: K:club: - K:heart: (two pairs, kings and nines) sliman didn't show: 6:diamond: - 9:heart: (three of a kind, nines) Granade wins: EUR 66,50 (with a straight, jack high) Rake: EUR 2,50 Fisken är på hugget idag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 8 Juni , 2005 Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 Det jobbiga med dessa winning streaks är att jag börjar vänta på en förlust. Vilket självklart stör mitt spel. Kan inte spela lika länge som annars, behöver inte(, vågar mindre). Borde det inte vara tvärtom? Hur känner ni andra under en winning streak? Jag känner exakt likadant när det går bra! När jag har vunnit ett par inköp på rätt kort tid brukar jag ofta stänga ner och sluta spela eftersom det känns som att det bara kan gå sämre. På samma sätt känns det ofta jättebra om jag har förlorat mycket i början av en session men till slut jobbat upp den till 10 dollar plus eller så, medan det känns jättetråkigt om det har börjat jättebra men sen har man tappat till "bara" 10 dollar plus. Men visst är det så i vanliga livet också. Om man har en riktig flytperiod där allt verkar stämma kan man inte riktigt slappna av för man bara väntar på en smäll. Man är allt bra lustig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 8 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Juni , 2005 På samma sätt känns det ofta jättebra om jag har förlorat mycket i början av en session men till slut jobbat upp den till 10 dollar plus eller så, Actionfilm: ..ta ett par smällar, smaka på sitt blod. Sen slå tillbaka och vinna! Poker: ..ta ett par badbeats, smaka på sitt te. Sen skjuta in en raise och vinna! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kwejk Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2005 Info om mitt spel på No1poker.com so far... Startrulle: €400 Rulle nu: €703 Första Session: 2005-05-27 Senaste Session: 2005-06-09 Speltid: 34h Mest spelat NL50 1-3bord åt gången. Raked Hands: 2127 av 3000 (ger €200 bonus, 50% på €400) Snart klar med mitt mål, bonusen på No1poker. Efter en dålig start ändå en positiv utveckling Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts