mattsan Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Jag och en polare tänkte dra till bangkok i slutet av april. Ni som har någon erfarenhet av bangkok, vilka områden bör vi söka efter lägenhet? Vi vill hamna så centralt som möjligt, enda kravet är väl bra internet egentligen. Vi tänkte vara där minst 3 mån, några tips på var man kan bo? Vi har sökt en del på nätet, men det känns så rörigt att söka när man inte vet riktigt något om områdena. Vilka områden bör man undvika? Var har ni bott tidigare, och hur bra var det? url? Verkar även som att de mesta vi hittat är att man måste skriva kontrakt på minst 6 mån. Tack på förhand! Citera
Metaddict Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Jag och en polare tänkte dra till bangkok i slutet av april. Ni som har någon erfarenhet av bangkok, vilka områden bör vi söka efter lägenhet? Vi vill hamna så centralt som möjligt, enda kravet är väl bra internet egentligen. Vi tänkte vara där minst 3 mån, några tips på var man kan bo? Vi har sökt en del på nätet, men det känns så rörigt att söka när man inte vet riktigt något om områdena. Vilka områden bör man undvika? Var har ni bott tidigare, och hur bra var det? url? Verkar även som att de mesta vi hittat är att man måste skriva kontrakt på minst 6 mån. Tack på förhand! De flesta verkar ju stanna runt Sukhumvit någonstans iaf. Citera
Qhunden Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Eftersom det finns rätt många som inte kollar nyheter så nämner jag detta. Vet ni om att det är rätt oroligt i Bangkok just nu? Demonstrationer och Thailändsk militär med kpistar, granateld (inte bland civila iofs) och blodsoffringar och massa läskigt skit. Demonstranterna har visserligen minskat nu men det är bra att veta iallafall. Ha så kul oavsett, tänk på att pool i närheten är ett måste, Bangkok är helt outhärdligt annars. Citera
JesperPV Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 håll frågorna i skitsnack om thailands-tråden så kommer du att få fler svar eftersom alla thai-människor har en sån där liten blå ruta på den och är nyfikna vem som skrivit vad i den. och som vanligt: vad har ni för budget? Citera
draft Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Tja, var där i december, vi boode i Sukhumvit, det var nice. Mycket hotel och västerlänningar med thaior där. Föredrar du backpackers så bör du söka så nära Kho San Road som möjligt Diskutera pris på plats är bäst i.m.h.o. Kika på ratestogo.com och agoda.se för att få lite hum om vad du får för pengarna. Citera
Lemiux Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 Eftersom det finns rätt många som inte kollar nyheter så nämner jag detta. Vet ni om att det är rätt oroligt i Bangkok just nu? Demonstrationer och Thailändsk militär med kpistar, granateld (inte bland civila iofs) och blodsoffringar och massa läskigt skit. Demonstranterna har visserligen minskat nu men det är bra att veta iallafall. Ha så kul oavsett, tänk på att pool i närheten är ett måste, Bangkok är helt outhärdligt annars. Sitter i phuket just nu och ska åka till B KK på söndag, någon som vet om oroligheterna börjar avta? Citera
pisak84 Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 Sitter i phuket just nu och ska åka till B KK på söndag, någon som vet om oroligheterna börjar avta? de ska köra sin parad på lördag igen... men det var inga våldsamheter alls sist, bara extra segt i trafiken. Citera
SethCohen Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 Kom hem från bangkok igår och tidningarna och nyheterna sa stanna inne, men när vi hängde runt MBK och alla köpcenter så var det hur chill som helst. Såg inte en enda röding där.. Citera
Fudge Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 Tja, var där i december, vi boode i Sukhumvit, det var nice. Mycket hotel och västerlänningar med thaior där. Föredrar du backpackers så bör du söka så nära Kho San Road som möjligt Diskutera pris på plats är bäst i.m.h.o. Kika på ratestogo.com och agoda.se för att få lite hum om vad du får för pengarna. Det är en positiv sak? Citera
heltok Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 jag såg totalt 3 rödskjortor, samtliga åkande moped antagligen påväg hem från protester. antar oroliga läser på aftonbladet som aldrig haft rätt förut. Vi vill hamna så centralt som möjligt, enda kravet är väl bra internet egentligen. fraser place urbana langsuan har väl bästa linan för tillfället, hyfsat centralt. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 Jag skulle ha ganska hög prio på närhet till Lumpini-parken. Ett halvt stenkast därifrån har de dessutom nightbazar (med scenshow och mycket god öl...rena oktoberfest!) och thai-boxningarena. Citera
greywolf Postad 23 Mars , 2010 Rapport Postad 23 Mars , 2010 + lumpini park finns en massa lägenhetshotel o likannde där i närheten mitt i smeten men ändå nära till en park när big city life blir för mycket vilket vilket händer lite då o då när man är född o uppvuxen mitt ute i skogen. Citera
Qhunden Postad 24 Mars , 2010 Rapport Postad 24 Mars , 2010 antar oroliga läser på aftonbladet som aldrig haft rätt förut. Du tror väl inte aftonbladet har sina egna korkade reportrar där nere? Sådana nyheter får i princip samtliga tidningar från andra nyhetsbyråer, exempelvis TT så i det fallet spelar det ingen roll om det är aftonbladet eller DN du läser. Citera
Miami Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Du tror väl inte aftonbladet har sina egna korkade reportrar där nere? Sådana nyheter får i princip samtliga tidningar från andra nyhetsbyråer, exempelvis TT så i det fallet spelar det ingen roll om det är aftonbladet eller DN du läser. AB hade egna gubbar nere förra gången det var bråk, jag och Martin blev tillfrågade om vi ville vara vara med på en invervju. Nej tack. Citera
Metaddict Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 AB hade egna gubbar nere förra gången det var bråk, jag och Martin blev tillfrågade om vi ville vara vara med på en invervju. Nej tack. Feeeegisaaaaar! Gai gai gai! Citera
heltok Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 Feeeegisaaaaar! Gai gai gai! "In some circles, even prostitutes would find 'gai' offensive as it would refer to streetwalking prostitutes, the lowest of the low!!" Citera
Metaddict Postad 25 Mars , 2010 Rapport Postad 25 Mars , 2010 "In some circles, even prostitutes would find 'gai' offensive as it would refer to streetwalking prostitutes, the lowest of the low!!" Vet inte i vilka cirklar du rört dig i riktigt men det där stämmer iaf inte i mina Citera
Recommended Posts