Gå till innehåll

NLT100 - Klurig sits med bottenset mot nit

Recommended Posts

Postad

Långsökt att tro att han ska mini raise med 5-5 på turn. Då skulle han nog trycka lite mer med 3hjärter ute. Luktar väll A hög färg, men tveksamt om jag foldat på ofarlig river...

Postad

Som vi diskuterade tidigare samme, så synar jag. Han bör ha en vidare range än endast de du nämnde ovan. Verkar vara en fiskig spelare, tror tom han kan dyka upp med KTo här med K i hj ofc, för att ta ett exempel.

Så, syn i typ 99.9% av fallen, i de andra fallen missclicksfoldar du;)

Postad
Donka inte flopp snälla!!!!!!!!! Då blir det jobbiga beslut. Vill du spela för stack, så är det bara att få in det på turn. Det tror jag att du fattar själv.

Varför gillar du inte donk-flop? Preflop-aggressorn kommer aldrig cbetta air in i 3 pers och man vill ju inte ge gratiskort på 3-flush?

Postad
Varför gillar du inte donk-flop? Preflop-aggressorn kommer aldrig cbetta air in i 3 pers och man vill ju inte ge gratiskort på 3-flush?

Precis vad han skrev antar jag, för att slippa jobbiga beslut.

Du bygger ju upp för att spela för stacks och då skeppar vi in på turn känns det som.

Postad

Vi kan inte hålla på att gräva set ur pos för att sedan folda dem, hehe. Jag gillar att check/syna flop. Leder turn om ingen ger action på flopp. Som spelat bör din intention vara att få in det på turn, annars förstår jag inte alls dina tankegångar?

Postad

Som spelat skulle jag sätta honom på Ahxh. Men dina odds är så bra på river att det räcker att du slår honom nästa 1 gång av 4, där av skulle jag syna för att pott oddsen på river är så bra!