Gå till innehåll

Stragegi i liveturre med nybörjare?


Buffalo

Recommended Posts

Jag ska spela mot fjorton nybörjare. Som den mest erfarne borde det vara enkelt att vinna men jag tycker det är svårt att spela när ingen vet vad en höjning signalerar, eller ett valuebet, eller att det ligger stegdrag på bordet.

 

Frestande med fancy moves men med callingstations vid bordet verkar tight spel som det enda riktiga. Men så tråkigt.

 

Hur skulle du spela?

 

Jag tycker det ofta är en av nybörjarna som klarar sig på ett bananskal och ror hem alltihop.

 

Tex vill jag prova att höja pott före flopp i sen position med många limpers. Sedan betta pott efter floppen för att avsluta handen där.

 

Andra trix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är 1 proffs och 14 nybörjare i en turnering så ror oftast en nybörjare hem det hela. Inget konstigt med det.

 

Kör inget fancy över huvud taget. När blindarna går upp är det ofta bara att sno. Kör de absolut billigaste 18persturrar du hittar på nätet och kolla vad som händer där.

 

Är det bra priser i turren?

 

Jag har spelat en liknande och den fick följande förlopp:

30% slaskade och 70% spelade ybertight hela turren. När hälften var ur turren så var det supertight hela tiden, dvs läge att sno. Folk foldar på BB mot ställ med 2bb kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, jag ska försöka hålla mig, spela standardspel och tight. Sno blinds som du säger.

 

Insats 600 kr. Rebuy. Vinnaren brukar få ca 3500 kr. Mycket för min nivå. Vi gör ganska djupa stackar och håller på ca sex timmar.

 

När rebuytiden håller på att ta slut tror jag det är ganska lätt att få bra betalt för en bra träff, inget smygspel alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag hittills: Sno blinds, bluffa inte, hjältesyna inte.

 

Tack för tips!

Sen tror jag att klassiska tells oftast är riktiga och inte fejkade. Det blir nog ganska lätt att tolka kroppspråk etc. Men det blir svårare att spela eftersom alla finnesser med position, pottodds och antal spelare i potten liksom tappar betydelse. Roligare då att spela mot erfarna som vet vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...