mrbambocha Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Kan jag komma undan skatten genom att använda moneybookers och koppla ett visakort till det? Citera
OsantVassSpelare Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Om du blir granskad så måste du visa var MB-pengarna kommer ifrån, dels redovisa dina uttag/insättningar där, så nej. Citera
Jakelamotta Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Det enda, som jag förstått det, du kan komma undan med neteller/moneybookers är att bli åtalad för skattebrott ifall du inte deklarerat vinster från t.ex Stars. Du kommer aldrig kunna använda det för att slippa skatta dock. Citera
mrbambocha Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2010 Vad gör jag då som spelare på pokerstars för att minska chansen att bli tagen? Ta ut uttag under 10.000 kr åt gången eller är det bara att hoppas på det bästa? Förresten hur vet de vilket moneybookerskonto som tillhör mig? Citera
Jakelamotta Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Vad gör jag då som spelare på pokerstars för att minska chansen att bli tagen?Ta ut uttag under 10.000 kr åt gången eller är det bara att hoppas på det bästa? Förresten hur vet de vilket moneybookerskonto som tillhör mig? De vet det inte, men när de ser att du tagit ut pengar från Moneybookers kommer de undra var de fått dem ifrån. Då måste du bevisa att de är skattefri annars får du skatta för dem, däremot kan de inte åtala dig för något brott då de inte kan bevisa att du har undanhållit pengar som ska deklareras. Citera
mrbambocha Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2010 Så jag måste betala skatt på alla pengar jag tjänar in på PS? Finns ingen väg runt det? Är det stor chans att jag blir granskad? Annars är det väl bara att ta ut pengar och hoppas på det bästa, eller går det automatiskt iväg ett larm till dem att undersöka mig ifall jag använder moneybookers? Citera
Nice Hand GG Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 PS -> Money -> EU Site. Men det bygger på att du gör det snyggt också, du får själv ta reda på vad jag menar med snyggt. Å andra sidan skall det väl mycket till att behöva skatta på 10 000kr. Citera
XeroxFin Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Du ska dock komma ihåg att sajterna har olika cashout-policy. Gör du din första insättning med MB kan det hända att: A) Du får ta ut så mycket du vill till direkt till ditt bankkonto. Ingen påverkan alltså. B) Du måste först ta ut lika mycket till MB som du satte in, och därefter kan du ta ut till bankkonto. Gäller bl.a. alla (?) B2B-sajter. C) Du måste ta ut allt till MB, kan inte ta ut direkt till bankkonto. . Citera
Seriks Postad 13 Mars , 2010 Rapport Postad 13 Mars , 2010 Många tusentals svenskar som spelar på Stars och det är väl typ ingen som skattar så chansen är att du ska bli drabbad är obefintlig. Själv så föredrar jag dock att spela på EU-sidor. Citera
hAgLuNd666 Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Det borde väl att gå att : ta ut från stars - till moneybookers - till t ex unibet - spela några händer - tillbaka till MB - sen till visa kortet ???? eller... Citera
Jeg123 Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Det borde väl att gå att : ta ut från stars - till moneybookers - till t ex unibet - spela några händer - tillbaka till MB - sen till visa kortet ???? eller... Du måste juh bevisa allt det här. Vet inte riktigt hur det går till. Men du gissar på att du blir tvungen att skicka konto historik från stars, moneybookers och sedan unibet och då blir det ganska klart att vinsterna gjorts på stars.... Citera
Pele08 Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Det borde väl att gå att : ta ut från stars - till moneybookers - till t ex unibet - spela några händer - tillbaka till MB - sen till visa kortet ???? eller... Då har du ju typ redan betalt 30% i skatt med de fina in/utväxlingskurserna MB och samtliga pokersidor har. Citera
Jeg123 Postad 17 Mars , 2010 Rapport Postad 17 Mars , 2010 Då har du ju typ redan betalt 30% i skatt med de fina in/utväxlingskurserna MB och samtliga pokersidor har. Har du alla dina konton i olika valutor? EV- Citera
Recommended Posts