Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Jag är rätt ny här på forumet men har spelat poker i ett par år men inte så mycket på just internet poker och har sett en del snacka om att dom "grindar" och jag undrar lite hur dom får de att funka att sitta många timmar och ändå få ihop en del pengar och några av er lever kanske på att grinda så har jag förståt det iaf (har kanske fel för mig? ) Men jag tänkte hur gör ni då? jag har spelat poker ett tag så jag vinner pengar på det men så läste jag nånstans här på forumet att vissa av er får mycket pengar i omsättning ändå så jag tänkte multitaskar ni på många bord samtidigt på CG eller hur gör ni som är grindar. Själv spelar jag mycket SnG men har ju ingen jättebankrulle (arbetslös ) För att förtydliga min fråga : Undrar hur ni som grindar gör ? e det CG multitasking och kör ABC-poker? (vet inte om det finns en annan tråd om detta, hitta igen iaf) Citera
Snusarn Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Förstår inte frågeställningen riktigt, men ja, 99% av alla som spelar internetpoker spelar fler än 1 bord. Förstår inte varför det skulle bli svårare att "få ihop en del pengar" av att sitta många timmar heller. Är man vinnande så borde man vinna mer genom att spela längre. Kort sagt, det finns många som lever på att spela poker många timmar om dagen ja. Citera
Soni Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Menar du hur man orkar sittar i flera timmar eller? I såfall ja, det är en fördel att ha tålamod och spela 6 timmar istället för 30 min. Resten förstod jag inte. Citera
Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2010 Nej jag min fråga var: Undrar hur ni som grindar gör ? e det CG multitasking och kör ABC-poker? (var dålig på att formulera frågan hehe) Citera
Soni Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Nej jag min fråga var: Undrar hur ni som grindar gör ? e det CG multitasking och kör ABC-poker? (var dålig på att formulera frågan hehe) Du formulerade frågan likadant denna gången också, men kan försöka svara i alla fall. Nej Citera
heltok Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Nej jag min fråga var: Undrar hur ni som grindar gör ? e det CG multitasking och kör ABC-poker? ja, ja Citera
thungphung Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Nej jag min fråga var: Undrar hur ni som grindar gör ? e det CG multitasking och kör ABC-poker? (var dålig på att formulera frågan hehe) Jag "multitaskar" heads up SnG. Jag spelar dock inte abc-poker, utan när det gäller heads up SnG funkar defg-poker bäst. Lycka till! Citera
Joeduck Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Det heter grinders, inte grindare. Detta är grindare: Citera
MightyHeatoN Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Undrar du hur man orkar? Hur man blir vinnande? Eller bara rent allmänt en förfrågan om en pokerspelares vardag? Citera
greywolf Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 ja det är multitable multitask ABC play som gäller. utom vid tilt då är det random-knapptryckning-asdfadskjbf2rrv mode. Citera
Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2010 Allmänt om vad för spel en grinder spelar om då ABC-poker gäller för att spela många bord samtidigt och om någon har några bra tips då jag köttar ett par bord ? Citera
Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2010 haha okej brukar bli så vid tilt Citera
Pele08 Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Jag kanske också är på fel bana nu och inte har förstått vad du frågar efter, men gissar lite så får vi se fall de är svaret du var ute efter. Jag snittar ca 60h i månaden och lever gott på det, spelar 2-3 CG bord samtidigt(HeadsUP). ABC poker eller inte, Man kör de spelet som ger bäst winrate om det nu är ABC eller inte är personligt. Sen spelar det såklart in vilken nivå man spelar på om det ska bli lite större siffror i omsättning, spelar ingen roll om du spelar 24/7 och 20 bord samtidigt men bara kör micromicrolimits så kommer det aldrig bli någon stor omsättning iaf. Du som kör SnG på utan en större rulle och då troligtvis spelar på lite lägre nivår kommer självklar behöva spela betydligt mer än en som spelar på högre limits för att omsätta/vinna samma summa. Citera
Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2010 tack pele precis de svaret jag sökte. så när du grindar så spelar du bara headsup då eller 6manna borden oxå ? Citera
Supertequila Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 De flesta grinders online kör flera bord samtidigt. Du kan välja att bli SNG-grinder eller CG-grinder, lite beroende på vilken typ av spel du kan hantera. CG är ju mkt svårare än SNGs och kräver mer mental styrka. Om man väljer att spela fullring, 5-6 max eller HU beror också på en själv och ens färdigheter. Ju färre spelare du möter, desto högre är variansen i genomsnitt. Att säga att folk spelar ABC är väl inte korrekt heller. Det är bättre att säga spela solitt och bra poker. Lycka till och glöm inte att variansen i poker är mycket högre än man tror. Citera
Pele08 Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 tack pele precis de svaret jag sökte. så när du grindar så spelar du bara headsup då eller 6manna borden oxå ? Jag spelar enbart HU sen 2 år tillbaka Citera
Phille0 Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2010 Va kör du med för stakes ? och du lever på att göra det eller du har annat jobb oxå ? Citera
Mr_Tight Postad 9 Mars , 2010 Rapport Postad 9 Mars , 2010 ja det är multitable multitask ABC play som gäller. utom vid tilt då är det random-knapptryckning-asdfadskjbf2rrv mode. Random? Snarare konsekvent "dra pluppen maximalt åt åt sidan innan raise/re-raise/all-in och bomba alla gator 4-6 händer på raken med any 2(4)". Citera
Soni Postad 9 Mars , 2010 Rapport Postad 9 Mars , 2010 Sen finns det ju MTT-hajarna som klonkar 1/5000 och är bäst i världen.... Citera
Recommended Posts