Gå till innehåll

Collusion - bra jobbat B2B!


gdaily

Recommended Posts

Jag fick mig tillsänt en hand history som en spelare tyckte var konstig. När jag såg den så slängde jag mig på telefonen och ringde 24hpoker, och sa att "om spelare X har den och den handen så måste ni agera, uppenbar collusion!"

 

Fick det glädjande svaret att visst hade jag rätt, och att spelarnas konton redan var låsta, och insatser skall betalas tillbaks till drabbade motspelare efterhand som supporten gått igenom spelarnas hand historys.

 

Jävligt snabbt agerat B2B, och bra hittat! Känns mycket bättre att spela på sajter med bra support än att försöka övertala någon som inte kan något om poker vad som är suspekt.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.ex. nån raisar som uppenbarligen är tom för att nån som sitter bakom ska få in mer pengar i potten som sitter med nötterna mot sin motspelare som sitter på en medelbra hand.

Fungerar ju bäst i spel där man ser den andres kort, t.ex. sökö eller 7-cs.

 

Lär väl vara vanligt i FL holdem också där kan man ju boosta potter riktigt hårt eller betta ut folk genom att reraisa massa ggr i PL/NL-spel för att driva ut folk som sitter mellan dessa två.

Verkar ju som dom har nötterna men i själva verket så är dom tomma o har tagit alla insatser som gjorde före deras raisewar började.

Så ser nån två som ballar ur med raise o kanske lägger sig på rivern ofta så kan man börja ana ugglor i mossen.

 

Ofta ser man att dom båda även spelar mkt potter tillsammans, såvida dom är osmidiga.

 

Är det folk som inte gör det så uppenbart är det mycket svårare att upptäcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ovan collussionfall:

 

Vi har nu gått igenom ovan fall och de två spelare som var inblandade I collussion blev avstängda efter 28 händer de spelat tillsammans. I minst ett fall har vi konstaterat collussion över alla rimliga tvivel. Samtliga av 24hPokers spelare som varit med i någon eller några av dessa potter har fått sina eventuella förluster för samtliga händer återbetalda till sina konton.

 

 

 

Jag vill tacka gdaily för att ha uppmärksammat oss på fallet även om spelarna vid det laget redan var avstängda och utredningen i full gång.

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...