JohahH Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 Funderar lite på hur vi bäst spelar träffad AK på flopp, mot en raise. Få in det på floppen eller bara syna och låta fi eventuellt bluffa /värde betta turn med sämre hand? Hitta fold med dessa stackar tycker ialalfall jag känns uteslutet.... ***** Hand History for Game 2152749391 ***** (IPoker) $50.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 05, 02:19:20 ET 2010 Table TURBO Greentown (Real Money) Seat 7 is the button Seat 1: tbturbo87 ( $11.60 USD ) Seat 5: whapooo ( $17.81 USD ) Seat 6: robi3434 ( $48.85 USD ) Seat 7: kylenio123 ( $22.83 USD ) Seat 9: Whisky151 ( $11.23 USD ) Seat 10: Hero ( $59.15 USD ) Whisky151 posts small blind [$0.25 USD]. Ezpen99 posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ As Kd ] tbturbo87 folds whapooo folds robi3434 raises [$1.00 USD] kylenio123 folds Whisky151 calls [$0.75 USD] Hero raises [$3 USD] robi3434 calls [$2.5 USD] Whisky151 folds ** Dealing Flop ** [ Kc, Ts, 5s ] Hero bets [$4.50 USD] robi3434 raises [$9.00 USD] Hero ? Citera
jonasmedz Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 är lite för sent att hålla nere potten nu med ganska precis ett potbet kvar, itne kul att syna och riskera checkcheck turn med så dragig bräda (As är ju såklart skönt att ha, men iaf). lutar nog åt att ställa in det sista också... har han TT så har han... Citera
JohahH Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 Hans mini raise på flopp är ganska skum. Antagligen spelar han inte så här med draghand och troligen inte bluff heller. Kan tänkas ha 10-10/5-5 eller kanske någon Kx. Känns inte som vi kommer få värde av en sämre hand här om vi ställer, men kanske ändå är det rätta spelet. Mina funderingar om vi bara synar här, så han kan värdebetta eventuell Kx på turn och vi kan checkställa, men kanske inte så troligt scenario. Citera
Antisk Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 Slå om/få in på flop. Du får värde av sämre kungar och drag. Citera
JohahH Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 Tror aldrig jag får syn av sämre K här om jag slår om, men drag får man ju sannolikt värde av ja. Hans floppspel luktar dock inte drag. Hade han slått om till säg 15 så hade det lutat betydligt mer åt ett drag och pushen hade varit given på floppen. Men men som sagt kanske bäst att få in det på flopp ändå... Citera
JohahH Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 Jag synade. Han bettade 15 på turn och jag gick all-in. Han visade K-9 för 2par på turn. Här kan man ju säga att det helt enkelt straffar sig att slowspela och att jag får skylla mig själv. Samtidigt så tror jag aldrig att jag skulle fått syn av K-9 på flopp om jag ställt och jag vill få ut så mycket pengar som möjligt ur handen. Tycker ändå i efterhand att jag spelade rätt även om det blev helt fel i denna hand. Tyvärr så tenderar det väldigt ofta att bli så här i liknande situationer när man försöker få extra värde ur marginella händer, så det bästa kanske helt enkelt är att skita i att spela tricky och skeppa in på floppen och hoppas motståndaren gör en väldigt dålig syn.... Citera
Sideshow Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 3betad pre får jag gärna in det på flop. Om den inte är det så känns syn som bästa linjen, detta är ju gränsfall men att tro att någon raise-foldar en K här någonsin är fel. Jag säger $23-$25 på flop här. Citera
JohahH Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 3betad pre får jag gärna in det på flop. Om den inte är det så känns syn som bästa linjen, detta är ju gränsfall men att tro att någon raise-foldar en K här någonsin är fel. Jag säger $23-$25 på flop här. Vet inte om jag förstår dig rätt, men menar du att ingen raise foldar en K här? Hans mini bett på flopp tar jag som en ren informations bet från hans sida hur han ligger till och om jag träffat. Att Raise-folda för info är inget hett spel, men tillämpas av enhel del spelare på denna nivå... Citera
Sideshow Postad 8 Mars , 2010 Rapport Postad 8 Mars , 2010 Vet inte om jag förstår dig rätt, men menar du att ingen raise foldar en K här? Hans mini bett på flopp tar jag som en ren informations bet från hans sida hur han ligger till och om jag träffat. Att Raise-folda för info är inget hett spel, men tillämpas av enhel del spelare på denna nivå... Du förstår mig rätt, de foldar inte K här någonsin den tiden är sen länge förbi. Har säkert degat in med random oparade broadways + stegdrag här 100 gånger i min totalt misslyckade pokerkarriär och allt som oftast stirrar du in i random K8 Citera
bananuz Postad 12 Mars , 2010 Rapport Postad 12 Mars , 2010 Jag synade. Han bettade 15 på turn och jag gick all-in. Han visade K-9 för 2par på turn. Här kan man ju säga att det helt enkelt straffar sig att slowspela och att jag får skylla mig själv. Samtidigt så tror jag aldrig att jag skulle fått syn av K-9 på flopp om jag ställt och jag vill få ut så mycket pengar som möjligt ur handen. Tycker ändå i efterhand att jag spelade rätt även om det blev helt fel i denna hand. Tyvärr så tenderar det väldigt ofta att bli så här i liknande situationer när man försöker få extra värde ur marginella händer, så det bästa kanske helt enkelt är att skita i att spela tricky och skeppa in på floppen och hoppas motståndaren gör en väldigt dålig syn.... Om du hade vetat att han hade K9 hade du ju spelat precis så iofs, så med facit i hand valde du ju en perfekt linje. Men eftersom strat inte ska bygga på facit utan på ev mot sannolika hand ranges skulle jag försöka få in det på floppen. (fan vad pladdrigt, så blir det när isildur semigulat och railtråden ligger nere) Citera
Recommended Posts