Gå till innehåll

Hur spela AK här?


Vienno

Recommended Posts

Kan inte få en hand ur huvudet. Spelade en 4K guaranteed-turre för några dagar sen. Handen utspelar sig med 38 spelare kvar, runt 20 betalda och avgstacken låg på runt 18k med BB på 1500. Jag plockar upp A-Ko i mellanpos. Min första fråga är, vad göra här? Ställ eller raise?

 

Jag bestämmer mig för standardraise upp till 4500. Syn av spelaren efter mig, alla andra foldar. Floppen kommer 10-J-5 med två klöver (jag har inget). Andra frågan, vad göra här? Ställa eller checka?

 

Det tråkiga slutet på historien är att jag checkställer efter en minibet och fi visar upp set i tior. Sett i efterhand skulle jag ha ställt pre här, men vad tycker ni? Om ställ pre är rätt spel, vad gör man på floppen om man ändå bestämmer sig för att raisa?

 

Ed: Både jag och fi har avgstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte få en hand ur huvudet. Spelade en 4K guaranteed-turre för några dagar sen. Handen utspelar sig med 38 spelare kvar, runt 20 betalda och avgstacken låg på runt 18k med BB på 1500. Jag plockar upp A-Ko i mellanpos. Min första fråga är, vad göra här? Ställ eller raise?

 

Jag bestämmer mig för standardraise upp till 4500. Syn av spelaren efter mig, alla andra foldar. Floppen kommer 10-J-5 med två klöver (jag har inget). Andra frågan, vad göra här? Ställa eller checka?

 

Det tråkiga slutet på historien är att jag checkställer efter en minibet och fi visar upp set i tior. Sett i efterhand skulle jag ha ställt pre här, men vad tycker ni? Om ställ pre är rätt spel, vad gör man på floppen om man ändå bestämmer sig för att raisa?

 

Ed: Både jag och fi har avgstack.

 

Jag hade tryckt in allt pre för slippa beslut på flopp, dessutom är du ju nära den magiska 10BB som man inte vill hamna under.

Ställer jag inte pre och bara standard bettar då trycker jag in det på flopp. Allternativt är ju att checka och gå allin sen för att du eventuellt leder mot andra Ax, för alla par kommer FI antagligen syna med på flopp ändå men kanske folda allt utan någon träff.

Därav kanske check allin är bra? Hur som helst så tycker jag du ska hamna med markerna i potten med AK och du har så "liten" stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar väl skepp om det är ante med annars vill jag nog 3xa, höjer man mindre blir det värsta levelfesten preflop och jag blir alltid utlevlad. Som spelad känns bet/syn flop given, du kommer folda ut massa låga par, leder över KQ och är oftast inte död vid syn ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push. Alla andra alternativ blir hopplöst dåliga. Jag tror jag ibland väljer att openpusha upp till 18-20BB här just pga av att jag vill kunna spela en del händer och alla oparade händer spelar inte bra av en sedd flopp. Ska du trixa ska man nog betta mindre size, ställa för omslag och checkpusha eller checkfolda floppar men som sagt ligger det väldigt långt efter en rak push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...