wahlen1 Postad 4 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2011 Jag hade kört en koll hur dina vinnster är med TPTK. Du verkar överspela dom ganska hårt ser det ut som... Jag vet, det som kostar. Svårt att vänja av sig dock.
Anteee Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Gott, det är dags att börja vänja sig av med det när du klättrar... Jag har precis öppnat en liten redstripe och ska dra in några timmar nu hade jag tänkt. GL till mig
schumme Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Gott, det är dags att börja vänja sig av med det när du klättrar...Jag har precis öppnat en liten redstripe och ska dra in några timmar nu hade jag tänkt. GL till mig GL
Scaniac Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 så att han skulle kunna ha ett set här är omöjligt? har jag väl inte påstått men det jag egentligen undrar är om han viker river om inte just hjärter äss eller bara ett hjärter eller ett äss landar.. om han inte viker det då, då är man ju obv inte rädd för ett set och vad är då felet med att dega turn ?
Scaniac Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Du förstod nog mig inte riktigt. försök förklara vad jag missförstår då =)
schumme Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 försök förklara vad jag missförstår då =) Om du degar 25 i en pott på 6 kommer du förlora 28 slantar varje gång du e slagen och vinna 3 slantar varje gång du leder eftersom du aldrig får syna av en sämre hand än KK i princip. Tror du att du vinner denna handen 9/10 så dega du på men det är ju världens sämsta spel. Är man så rädd för att bli utdragen ska man nog inte spela överhuvudtaget. Att betta 4-5 dollar är fullt tillräckligt. Du vet inte att du leder, även om du tror det. Matten är väl inte 100 %-ig ovan, men du fattar nog principen.
Scaniac Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 jag förstår vad du menar , om det inte landar ett hjärter eller ett äss på river, ska han släppa det endå?
Anteee Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Fan jag måste lägga undan ett par hundra och spela för när jag är full. Känns rent spontant att det vore jävligt roligt. Har förresten för mig att jag läste om att spela poker på olika droger? Någon som testat och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag kollade någon pokerfilm sist jag tog ett bloss. Lärde mig fan mer på den timmen än jag gjort på flera veckor tidigare...
schumme Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 jag förstår vad du menar , om det inte landar ett hjärter eller ett äss på river, ska han släppa det endå? Om han tror han e slagen ja, annars nej...
ClownX Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Fan jag måste lägga undan ett par hundra och spela för när jag är full. Känns rent spontant att det vore jävligt roligt. Har förresten för mig att jag läste om att spela poker på olika droger? Någon som testat och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag kollade någon pokerfilm sist jag tog ett bloss. Lärde mig fan mer på den timmen än jag gjort på flera veckor tidigare... Är Anteee lite knark liberal kanske..... Jag har en "vän" som testat. Du kan ju fråga honom. Ps. I det tillståndet hade jag förmodligen ätit upp filmen.....
Scaniac Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Om han tror han e slagen ja, annars nej... Det är ju där det är så sjukt, för just i den linjen kan det skilja sig så mycket, och troligtvis där jag läcker , om inte då hjärtet kommier eller ässet, å han hade degat, hade jag nog synat 3 gånger av 4 ungefär, och har ingen egentlig förklaring till varför, för jag vet ju ärligt inte var jag står och blunda för ögonen å syna är ju asjobbigt
ClownX Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 nä jag försöker bara förstå varför put in the deg på sina drag men inte försöka avsluta potterna när det ligger dragiga bräder Att stänka in med drag, gör man för att man vill ha fold inte syn. Man degar inte draget för värde. Sen att det inte gör något att man får syn om man har mega drag är ju en annan sak. Då är man ju ändå ganska ofta favorit att vinna. Det är därför jag tycker det är ganska dåligt att syna med ett drag istället för att vara den som degar. Om man inte redan är pott kommitad obv. Att försöka "avsluta" potterna när man tror man leder är något som hittats på av spelare som är rädda för att bli utdragna. I själva verket är det ju i dom här lägena som skiljer en bra från en dålig spelare, hur man tar betalt. I exemplet som nämnts gäller det ju att ta betalt så mycket som man tror fi är beredd att betala med ett drag. En bra spelare har dessutom inte svårt att lägga ett par när flushen landar. Om rivern i exemplet blankar och fi ändå pushar hela stacken tycker jag personligen ändå att det är fold. Att betala av överbets med överpar har jag inga bra erfarenheter av. Det är viktigt att komma ihåg att AA KK QQ JJ fortfarande bara är ETT par. Väldigt ofta när folk är villiga att riska hela högen med "pluttimojjer" har dom ofta mer än ETT par. Jag vet inte vem som sa det men det är iaf oerhört sant. AA vinner små potter eller förlorar stora. Därför är det ofta bra att pottkontrolla och bluff inducera med höga pocket par.
Poker2007 Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Fan jag måste lägga undan ett par hundra och spela för när jag är full. Känns rent spontant att det vore jävligt roligt. Har förresten för mig att jag läste om att spela poker på olika droger? Någon som testat och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag kollade någon pokerfilm sist jag tog ett bloss. Lärde mig fan mer på den timmen än jag gjort på flera veckor tidigare...
Anteee Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Poker2007;1589937IpTvuLDA1zE Hahaha epic... Ska ju skillja på knark och knark kanske. Sprit är för fan farligare än gräs t ex. Ska inte sitta och påstå att jag håller på med det på regelbunden basis dock... Grinden sög btw. -50 spänn eller nått, men det är gott att dricka öl
schumme Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 1. Bowmore 2. Lagavulin 3. Kapten + Cola 4. Ardbeg 5. Dimple Och kvällen har knappt börjat...
Anteee Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 Man vet att det är fredagskväll och man dricker öl när grafen ser ut såhär... Behöver jag säga att jag avslutade illa kvikt när jag hittade pluset? ^^ Uploaded with ImageShack.us
schumme Postad 4 Mars , 2011 Rapport Postad 4 Mars , 2011 1. Bowmore2. Lagavulin 3. Kapten + Cola 4. Ardbeg 5. Dimple Och kvällen har knappt börjat... 6. Se punkt 3
schumme Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 5,5 timmars fyllegrind slutade 25 dollar back, dock vill jag poängtera att jag sprang 2 inköp under EV Sängen, ja tack!
Anteee Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Nyss hemkommen från puben. Drack för lite på förfesten som vanligt. Bjöd alldeles för mycket på puben som vanligt. Rökte alldeles för mycket som vanligt. En standard utgång mao... god natt
schumme Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Vad har forumet för syn på bakisgrind, EV+?
Anteee Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Vad har forumet för syn på bakisgrind, EV+? Garanterat... Bra kväll igår eller?
schumme Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Garanterat... Bra kväll igår eller? Inte spelmässigt men annars så
schumme Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Verkar va några fishes kvar in the sea. Nån hand innan gjorde han samma sak med J7 på Jxx och hitta 7:an... TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-124956627-92 played at "Aleppo" for USD RM from 2011-03-05 05:47 until 2011-03-05 05:48 Seat 1: KptnLars ($17.96 in chips) Seat 3: HopeTorture ($22.61 in chips) Seat 4: babyjens ($21.96 in chips) Seat 6: HERO ($31.96 in chips) Seat 8: liverpool42_ ($14.55 in chips) ANTES/BLINDS HopeTorture posts small blind ($0.10), babyjens posts big blind ($0.20), PRE-FLOP HERO raises to $0.60, liverpool42_ calls $0.60, KptnLars folds, HopeTorture folds, babyjens calls $0.60. FLOP [board cards: ,, ] babyjens checks, HERO bets $1.40, liverpool42_ raises to $2.80, babyjens folds, HERO raises to $8.40, liverpool42_ calls $8.40. TURN [board cards: ,,, ] HERO bets $9.40, liverpool42_ calls $5.55 and is all-in. RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN HERO shows [ , ] liverpool42_ shows [ , ] HERO wins $28.31. SUMMARY Dealer: KptnLars Pot: $29.80, (including rake: $1.49) KptnLars, loses $0 HopeTorture, loses $0.10 babyjens, loses $0.60 HERO, bets $14.55, collects $28.31, net $13.76 liverpool42_, loses $14.55 Nu vek jag precis spikarna när jag skrev detta inlägg. TILT!!!!!!!!!!!!!!!!
schumme Postad 5 Mars , 2011 Rapport Postad 5 Mars , 2011 Ännu fler kvar... TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-124950973-209 played at "Modesto" for USD RM from 2011-03-05 05:54 until 2011-03-05 05:55 Seat 1: namhuynh ($24.51 in chips) Seat 3: Fring3CZ ($25.05 in chips) Seat 4: JASUSO ($15.17 in chips) Seat 6: HERO ($17.60 in chips) Seat 8: SSwitch ($10.45 in chips) ANTES/BLINDS namhuynh posts small blind ($0.10), Fring3CZ posts big blind ($0.20), PRE-FLOP JASUSO raises to $0.40, HERO raises to $1.20, SSwitch calls $1.20, namhuynh folds, Fring3CZ folds, JASUSO raises to $3, HERO raises to $10.50, SSwitch calls $10.45 and is all-in, JASUSO calls $10.50. FLOP [board cards: ,, ] JASUSO checks, HERO bets $7.10 and is all-in, JASUSO calls $4.67 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN HERO shows [ , ] SSwitch shows [ , ] JASUSO shows [ , ] HERO wins $30.15, HERO wins $9.44. SUMMARY Dealer: SSwitch Pot: $41.09, (including rake: $1.50) namhuynh, loses $0.10 Fring3CZ, loses $0.20 JASUSO, loses $15.17 HERO, bets $15.17, collects $39.59, net $24.42 SSwitch, loses $10.45
Recommended Posts