Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Så länge fiskarna fortsätter spela som nedan så får ni gärna ta mina pengar emellanåt...

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-123953343-531

played at "Donetzk" for USD RM from 2011-03-01 11:11 until 2011-03-01 11:13

Seat 2: vaskahanha ($19.31 in chips)

Seat 6: 00794 ($11.98 in chips)

Seat 7: 3cm-kulli ($31.68 in chips)

Seat 8: Blademogi ($20 in chips)

Seat 9: Tank2016 ($33.41 in chips)

ANTES/BLINDS

Blademogi posts small blind ($0.10), Tank2016 posts big blind ($0.20),

PRE-FLOP

vaskahanha raises to $0.60, 00794 raises to $1, 3cm-kulli calls $1, Blademogi folds, Tank2016 calls $1, vaskahanha raises to $5, 00794 calls $5, 3cm-kulli folds, Tank2016 folds.

FLOP [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,2 of Hearts ]

vaskahanha checks, 00794 bets $1.25, vaskahanha raises to $8, 00794 calls $6.98 and is all-in.

TURN [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,2 of Hearts,9 of Spades ]

RIVER [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,2 of Hearts,9 of Spades,7 of Spades ]

SHOWDOWN

vaskahanha shows [ King of Clubs,Ace of Diamonds ]

00794 shows [ 2 of Spades,King of Spades ]

00794 wins $24.76.

SUMMARY

Dealer: 3cm-kulli

Pot: $26.06, (including rake: $1.30)

vaskahanha, loses $11.98

00794, bets $11.98, collects $24.76, net $12.78

3cm-kulli, loses $1

Blademogi, loses $0.10

Tank2016, loses $1

Postad
Ligger 5:a. Kan tyvärr inte matcha snubbarna som spelar NL200 fast jag spelar som en idiot...

Om du får in 14 timmar per dag så. Skotta är ju också ett alternativ.

Postad
Ligger 5:a. Kan tyvärr inte matcha snubbarna som spelar NL200 fast jag spelar som en idiot...

Segt. Vad har du för stats på mig förresten? Jag har 26/20 1% 3bet på dig på 350 händer iallfall :)

Postad
Om du får in 14 timmar per dag så. Skotta är ju också ett alternativ.

Det får jag inte haha, men hälften kanske, ibland. Jag skottar inte för att vinna ett par hundra dollar. Förlusten kan bli större...

Postad
Spelar inte mycket omaha eftersom det krävs för mycket hjärnprocess:-) Det är tacksammare med Texas då eftersom det är lättare att "tok grinda". Men om du vill snacka lite händer och diskutera strategi så får du gärna starta en diskussion. Jag filosoferar gärna! Har väl iaf 200-300K händer under bältet. På micro nivå obv.

Låter bra det, vad tycker du är bästa spel stilen på plo4. Spelat där ett tag men raken är så otroligt högt. Tror att spela väldigt tight är det bästa. Du får gärna skriva vad du/ni tycker.

Postad
Segt. Vad har du för stats på mig förresten? Jag har 26/20 1% 3bet på dig på 350 händer iallfall :)

24/17/4,5 har jag på dig på 247 händer.

1 % 3bet låter nitigt, tur det inte är sanning ;)

Postad
24/17/4,5 har jag på dig på 247 händer.

1 % 3bet låter nitigt, tur det inte är sanning ;)

Okej :) det skiljer rätt mycket då, det är helt enklet vilket bord man är på också. Vissa fiskar höjer ju allt och alla så då får man syna istället lite osv ;)

Postad
Låter bra det, vad tycker du är bästa spel stilen på plo4. Spelat där ett tag men raken är så otroligt högt. Tror att spela väldigt tight är det bästa. Du får gärna skriva vad du/ni tycker.

Tight är oftast en hygglig grund strategi. Innan jag började lira läste jag faktiskt Phil Hellmuth bok "play like the pros". Den har en bra Omaha del. Texas biten i den är ganska kass dock. Den har iaf hjälp mig en hel del. Position är ju också oerhört viktig att spela i PLO. Men det är den visserligen i alla poker spel.

Att raken skulle vara högre där än på nästa nivå är ju klart inte sant men jag förstår vad du menar. Det är bara att skaffa en bra rakeback deal;)

Kör så det ryker!!!

Jag tycker det är oerhört viktigt att vara aggresiv också. Tight och Aggresivt är en vinnande kombination obv.

Postad
Tight är oftast en hygglig grund strategi. Innan jag började lira läste jag faktiskt Phil Hellmuth bok "play like the pros". Den har en bra Omaha del. Texas biten i den är ganska kass dock. Den har iaf hjälp mig en hel del. Position är ju också oerhört viktig att spela i PLO. Men det är den visserligen i alla poker spel.

Att raken skulle vara högre där än på nästa nivå är ju klart inte sant men jag förstår vad du menar. Det är bara att skaffa en bra rakeback deal;)

Kör så det ryker!!!

Jag tycker det är oerhört viktigt att vara aggresiv också. Tight och Aggresivt är en vinnande kombination obv.

okay tack för tipset

Postad
Ikväll klonkar vi en biljett till Sunday Million, och på söndag klonkar vi en miljon dollars + en Lamborghini, as easy as 1, 2, 3...

Altså föratt vinna en så stor tunering så måste man väll fan ha världens flytt även om man är hur duktig som helst. Eller hur?

Postad
Altså föratt vinna en så stor tunering så måste man väll fan ha världens flytt även om man är hur duktig som helst. Eller hur?

Jag var ironisk, men ja, givetvis.

Postad
Vad säger ni om dagboks % på sunday million?

när jag vinner bilen får ni alla åka med varsin gång :lol:

aahh haa haha. Hur ska du kunna vinna bilen när jag vinner den? Läste att Schumme också planerar att vinna. Detta blir tufft.

Postad

Själv anser jag att det är 50/50. Antingen vinner jag eller inte....... ;)

Postad

Om jag vinner bilen(vilket som sagt är 50/50) Ska jag måla en stor fitta på motorhuven och köra runt i stan o tuta så att alla vet att det är min fitt-bil!

• Skapa nytt...