Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

På lördag är det så att en polare håller i 300krs turre öppen för alla så jag hade tänkt kröka å spela poker... kommer du till skåne då? ;D

Är i skåne och slappar atm. Ok var håller ni till? Åker ifrån kära mormor typ kl 19.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja dagboken!! (Läget??)

Denna morgonen har varit action fylld. Det har hänt så mycket trotts att jag knappt vaknat. Mobilen ringde 07:44 och det var en polis vid namn konstapeln. Han ville att jag skulle komma in och peka ut mongot som slog mig med ett järnrör i Fredags. (Han sa inte mongot men jag kunde läsa det mellan raderna.)

Det var en kall och kort promenad till polishuset. Lite längre än en cigarett ungefär. Han var trevlig och artig men inte särskilt stilig. Själv var jag kläd i min finaste klädnad och hade till och med fixat till mig i håret. Vi samtalade i säkert en 45 minuter innan det var dax att peka ut MT (MT= Den Misstänkte, på polis förkortningsspråk, Samtidigt som jag skriver denna parentesen inser jag att jag bara hade kunnat skriva misstänkte från början för att slippa skriva allt detta)

Det tog mig ungefär en halv cheeseburgare(<---Jätte fort) att peka ut honom. "Där är han" ropade jag entusiastiskt samtidigt som konstapeln log ett varm leende och blinkade med ena ögat. Vi skildes som vänner med ett ordentligt handtag och hoppades bägge att vi aldrig skulle behöva träffas under dessa omständigheterna igen.

Allt som allt har det alltså varit en spännande morgon. Nu ska jag ner till Hallal kött för att köpa kvällens middag. Fint att bo i en mångkulturell stad=)

Ha det bra dagboken!!!

Länk till kommentar

Sittert just nu på praktiken och imorgon är det homegame turnering på schemat 280+20 som står på schemat, vi behöver så många spelare som möjligt så alla är välkommna :)

20lappen går till en jackpot som går till dagens bästa hand

Runt 1345 är det samling sen kör vi igång vid 14

hoppas där är några forumiter som är sugna, pma vid intresse!

För övrigt så är jag goldstar på pokerstars atm, siktar på att bli platinum inom en vecka :-)

Länk till kommentar

Knappt lirat poker denna månaden. men ligger back 400$ :D WOOOOH! Börjar alltid bra :/

har i princip bara kollat i affärer och kollat ut vad vi ska ha i badrummet. Kommer fan börja sitta och skita medans jag lirar så gött kommer det vara att fixa nytt badrum :D

Helt sjukt att vi kan få ett helt nytt badrum med allt porslin och värmegolv osv för under 50k

Länk till kommentar

Stod i kön till Luux, ett uteställe i Oslo. Kommer fram till vakten som noga granskar mig innan han uttrycker sig. Tänk på hur du klär dig till nästa gång, säger han och släpper in mig. Gick från astaggad till nervös på 1 sekund. Kul att få höra när man strax efter ska spana damer. Jag tyckte att jag såg fin ut iaf. Väldigt inne utseende. Scaniac osv vad ska ni göra på lördag?

var de innan du komme dit ja var? minns då inte att du såg mongo ut då iaf, hur såg folket dær inne ut då?:shock:

Länk till kommentar

Vafan gör man här? konstig betsize pre :/ :

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

SB ($57.35)

BB ($53.89)

UTG ($45)

UTG+1 ($63.45)

Hero ($50)

BTN ($50)

Hero posts $0.50

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

fold, UTG+1 raises to $2, Hero raises to $3.75, fold, fold, fold, UTG+1 calls $2.50

FLOP ($9) Q:diamond: 9:club: T:diamond:

UTG+1 checks, Hero bets $7, UTG+1 calls $7

TURN ($23) Q:diamond: 9:club: T:diamond: 8:heart:

UTG+1 bets $12, Hero folds

UTG+1 wins $22.57

Länk till kommentar

Är check turn bra? Kände att det är rätt bra "jag checkar för jag har missat, sen en rätt rejäl bet river brukar få dom att syna med AJ osv :) Eller?

SB ($56.84)

BB ($50.75)

UTG ($56.19)

UTG+1 ($94.72)

CO ($62.99)

Hero ($52.20)

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

UTG raises to $1.25, fold, fold, Hero raises to $4.50, fold, fold, UTG calls $3.25

FLOP ($9.75) T:spade: J:heart: 5:club:

UTG checks, Hero bets $7.25, UTG calls $7.25

TURN ($24.25) T:spade: J:heart: 5:club: 7:diamond:

UTG checks, Hero checks

RIVER ($24.25) T:spade: J:heart: 5:club: 7:diamond: 5:diamond:

UTG checks, Hero bets $18.25, UTG calls $18.25

Hero shows K:spade: K:diamond:

Hero wins $57.75

Länk till kommentar

Är check turn bra? Kände att det är rätt bra "jag checkar för jag har missat, sen en rätt rejäl bet river brukar få dom att syna med AJ osv :) Eller?

SB ($56.84)

BB ($50.75)

UTG ($56.19)

UTG+1 ($94.72)

CO ($62.99)

Hero ($52.20)

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

UTG raises to $1.25, fold, fold, Hero raises to $4.50, fold, fold, UTG calls $3.25

FLOP ($9.75) T:spade: J:heart: 5:club:

UTG checks, Hero bets $7.25, UTG calls $7.25

TURN ($24.25) T:spade: J:heart: 5:club: 7:diamond:

UTG checks, Hero checks

RIVER ($24.25) T:spade: J:heart: 5:club: 7:diamond: 5:diamond:

UTG checks, Hero bets $18.25, UTG calls $18.25

Hero shows K:spade: K:diamond:

Hero wins $57.75

Gillar inte alls din c-bet size på flop, eller check turn.

Bet ~halvpott flop, turn och shove river så lär fi ändå syna med AJ och du får hela hans stack. :)

Länk till kommentar

Bet ~halvpott flop, turn och shove river så lär fi ändå syna med AJ och du får hela hans stack. :)

Killen var ganska tight så jag tror att han foldar typ AJ om jag fortsätter cbet turn. Så ska jag cbeta mindre när det är lite dragit ute ändå? Kan ju sitta på QK ganska ofta och ger jag han inte för bra odds om jag halvar pott?

Länk till kommentar

Vafan gör man här? konstig betsize pre :/ :

SB ($57.35)

BB ($53.89)

UTG ($45)

UTG+1 ($63.45)

Hero ($50)

BTN ($50)

Hero posts $0.50

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

fold, UTG+1 raises to $2, Hero raises to $3.75, fold, fold, fold, UTG+1 calls $2.50

FLOP ($9) Q:diamond: 9:club: T:diamond:

UTG+1 checks, Hero bets $7, UTG+1 calls $7

TURN ($23) Q:diamond: 9:club: T:diamond: 8:heart:

UTG+1 bets $12, Hero folds

UTG+1 wins $22.57

Klick....... :cry: Som spelad obv fold!

Gillar inte alls den linjen. Varför oddsa dragen??? Smäll på i min mening. Försök spela så att hela stacken kan åka in på turn. Om inte det är möjligt så försök iaf att få in så mycket som möjligt.

Lätt att vara vek nu när vi vet att vi har vinnaren också. Frågan är hur vi bör göra med en blank river. För tro det eller ej men 5:an är ju ett jätte bra kort för oss.

Tänker sticka ut hakan och gissa att killen hade QQ vilket betyder att vi hade med största sannolikhet fått syn turn också och då får vi hela hans stack.

Killen var ganska tight så jag tror att han foldar typ AJ om jag fortsätter cbet turn. Så ska jag cbeta mindre när det är lite dragit ute ändå? Kan ju sitta på QK ganska ofta och ger jag han inte för bra odds om jag halvar pott?

Jag håller med dig i ditt resonemang ända till turn. Halv pott ger honom sämre odds än inget bet alls. Gå för stacken imo.

Länk till kommentar

Alright. Nej du kan dra upp c-betet lite vid dragig bräda, men jag tycker du ska utgå från halvpott och inte 2/3. Rent balansmässigt så vill du ju ha en del bluffar på turn i 3b potter som du inte vill commita in dig med.

Länk till kommentar

Du har alltså blivit misshandlad med järnrör?? Hur klarade du dig är ju min fråga?

Jag mår fint. Har varit lite öm uppe på axeln där han träffade mig. Men annars lugnt. Glad att han inte träffade huvudet iaf. Också glad att det fanns typ tio vänner som kom springandes när det smällde också.

Länk till kommentar

Gillar inte alls den linjen. Varför oddsa dragen??? Smäll på i min mening. Försök spela så att hela stacken kan åka in på turn. Om inte det är möjligt så försök iaf att få in så mycket som möjligt.

Mitt resonemang var mer viktat åt sizingen generellt i 3b potter, givetvis ska man också sizea efter brädstrukturen och fi.

Länk till kommentar

Klick....... :cry: Som spelad obv fold!

Inte klick, han höjde 2 först, jag höjde han sedan med 3,75 :) jag klickar aldrig längre faktiskt :)

Jag håller med dig i ditt resonemang ända till turn. Halv pott ger honom sämre odds än inget bet alls. Gå för stacken imo.

Jo sant, men tänkte att jag kunde få ut mer om jag checkade turn för att få syn av ganska svag hand river om han tror jag bluffar. Men det är väl så, när man förlorar vad man än gör så spelar man väldigt konstigt :)

Länk till kommentar

"YES han ställde mig !!!!!, VA FAAAAN???????????

PokerStars spel #65568497352: Omaha Pot limit ($0.10/$0.25 USD) - 2011-08-05 18:29:51 CET [2011-08-05 12:29:51 ET]

Bord 'Kasan II' 6-max Plats #5 har knappen

Plats 1: PvPapco ($51.02 i marker)

Plats 3: skoledreng ($13.39 i marker)

Plats 4: COSTYPOKER ($8.60 i marker)

Plats 5: jago_1903 ($8.33 i marker)

Plats 6: Tancev987 ($57.20 i marker)

Tancev987: lägger small blind $0.10

PvPapco: lägger big blind $0.25

guilllotine: står över

*** HÅLKORT ***

Utdelat till PvPapco [7h 9c 9d Jd]

skoledreng: call $0.25

COSTYPOKER: call $0.25

jago_1903: fold

Tancev987: call $0.15

PvPapco: check

*** FLOPP *** [Ad 9h 6s]

Tancev987: check

PvPapco: bet $0.75

skoledreng: fold

COSTYPOKER: call $0.75

Tancev987: call $0.75

*** TURN *** [Ad 9h 6s] [5s]

PvPapco: bet $2.50

COSTYPOKER: call $2.50

Tancev987: raise $10.50 till $13

PvPapco: call $10.50

COSTYPOKER: fold

*** RIVER *** [Ad 9h 6s 5s] [9s]

PvPapco: bet $30.18

Tancev987: raise $13.02 till $43.20 och är all-in

PvPapco: call $6.84 och är all-in

Ej synad satsning ($6.18) returnerad till Tancev987

*** VISNING ***

Tancev987: visar [7s 8s Qd Qs] (färgstege, femma till nia)

PvPapco: visar inte

Tancev987 vann $103.79 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $105.79 | Avgift $2

Bord [Ad 9h 6s 5s 9s]

Plats 1: PvPapco (big blind) visade ej [7h 9c 9d Jd]

Plats 3: skoledreng foldade på Flopp

Plats 4: COSTYPOKER foldade på Turn

Plats 5: jago_1903 (knappen) foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: Tancev987 (small blind) visade [7s 8s Qd Qs] och vann ($103.79) med färgstege, femma till nia

Länk till kommentar

gött och spela full på ongame! dåliga jävla regs.

SB ($38.31)

Hero ($55.67)

UTG ($49.75)

CO ($48.50)

BTN ($56.68)

Dealt to Hero 6:diamond: 5:diamond:

fold, fold, BTN raises to $1.75, fold, Hero calls $1.25

FLOP ($3.75) 5:spade: 6:club: 9:heart:

Hero bets $2.75, BTN raises to $7.50, Hero raises to $26.25, BTN raises to $54.93 (AI), Hero calls $27.67 (AI)

TURN ($111) 5:spade: 6:club: 9:heart: T:diamond:

RIVER ($111) 5:spade: 6:club: 9:heart: T:diamond: 4:spade:

Hero shows 6:diamond: 5:diamond:

(Pre 23%, Flop 73.7%, Turn 81.8%)

BTN shows Q:club: Q:spade:

(Pre 77%, Flop 26.3%, Turn 18.2%)

Hero wins $108

BTN wins $-1.-1

Länk till kommentar

• Skapa nytt...